۱۲ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۰
کد خبر: ۶۴۲۱۰۴
مدیر مدرسه علمیه امام حسین:

آرامش و نشاط معنوی مهمترین گام برای مقابله با کروناویروس است

آرامش و نشاط معنوی مهمترین گام برای مقابله با کروناویروس است
حجت الاسلام دهقان حفظ آرامش و نشاط درونی را مهمترین گام برای مقابله با کروناویروس بیان کرد و گفت: آرامش و نشاط معنوی انسان را در مواجهه با ابتلائات پرتوفیق می کند.

حجت الاسلام فرهاد دهقان مدیر مدرسه علمیه امام حسین(ع)، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با استناد به کلام رسول‌الله(ص)، گفت: حضرت فرمودند: من در شگفتم از كسى كه از غذا پرهيز مى‌كند از ترس دردى كه مبادا عارض او شود، چگونه از گناهان نمى‌پرهيزد از ترس آتش دوزخ‌؟

وی افزود: ای کاش به اندازه ای که به جسم و سلامتی آن اهمیت می دهیم که دستور و تأکید دین اسلام بر این است که بر سلامتی جسم اهمیت داده شود کمی هم به سلامتی روحمان اهمیت می دادیم؛ ریشه امراض روحی مانند اضطراب، تشویش خاطر و غیره ناشی از بی تقوایی است.

حجت الاسلام دهقان با اشاره به اینکه انسان ها دائما در حال امتحان هستند، ابراز کرد: در دنیا برخی با امنیت و بعضی دیگر با ناامنی، عده ای با سلامتی و گروهی با بیماری امتحان می شوند؛ امروز پزشکان، پرستاران، بیماران و کسانی که در عرصه تولید و توزیع تجهیزات پزشکی فعالیت می کنند همه و همه در حال امتحان هستند.

مدیر مدرسه علمیه امام حسین(ع) ادامه داد: عده ای از این امتحانات سرافراز بیرون می آیند و بعضی دیگر بازنده این آزمایش می شوند در این نوع امتحانات طبق صریح آیات الهی طیب از خبیث شناخته می شود.

وی با بیان اینکه هنگام امتحان بازار شیطان پررونق می شود، گفت: در مشکلات و بلایا بازار شایعه، تهمت، دروغ و غیره داغ می شود خوشا به حال کسانی که در برابر هر کدام از وعده های شیطانی مثل شایعات نسخه قرآنی بپیچند و با دفع آن به شایعات دامن نزنند.

حجت الاسلام دهقان حفظ آرامش و نشاط درونی را مهمترین گام برای مقابله با کروناویروس بیان کرد و ادامه داد: آرامش و نشاط معنوی انسان را در مواجهه با ابتلائات و مشکلات پرتوفیق می کند.

مدیر مدرسه علمیه امام حسین(ع) با اشاره به اینکه محتکران لوازم پزشکی و بهداشتی خائنان به وطن و ملت هستند، اظهار داشت: دستگاه قضا در برخورد با محتکران تجهیزات پزشکی باید قاطعانه عمل کند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: دشمن به بهانه کرونا به دنبال سلب آرامش مردم است بنابراین تک تک مردم جامعه باید مراقب باشند به شایعات فضای مجازی درخصوص ویروس کرونا دامن نزنند./813/ت302/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات