۱۲ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۳:۲۳
کد خبر: ۶۴۲۲۲۳
استاد حوزه علمیه:

شفا و درمان از جانب خداوند است

شفا و درمان از جانب خداوند است
استاد حوزه علمیه با بیان اینکه صدقه و توبه باعث رفع بلا می شود، گفت: شفا و درمان از جانب خداوند است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین هاشمیان استاد حوزه علمیه، امروز در مسجدجامع غدیرخم با استناد به آیه 62 سوره نمل، گفت: توصیه شده برای شفای بیماران این آیه بسیار خوانده شود.

وی با تاکید بر اینکه تنها خداوند انسان را از غم و اضطرار نجات می دهد، ادامه داد: خداوند در قرآن کریم خطاب به انسان‌ها می فرماید: آیا کسی غیر از من هست دعای مضطر را اجابت کند وقتی مرا می خواند.

حجت الاسلام والمسلمین هاشمیان با اشاره به اینکه یامجیب المضطر صفت الله است، تصریح کرد: انسان در مواجهه با سختی و اضطرار پروردگار را با همین صفت مورد خطاب قرار می دهد و از محضر حق استعانت می جوید.

استاد حوزه علمیه با اشاره به اینکه خداوند رحمان و رحیم است، ابراز کرد: خداوند تنها کسی است که می تواند انسان را از اضطرار خارج کرده و در قلب آدمی آرامش و طیب خاطر ایجاد کند؛ در آیات و روایات مضطر حقیقی امام زمان(عج) است و ما باید دعا کنیم خداوند با امر فرج اضطرار را از وجود حضرت مرتفع کند.

وی با بیان اینکه دنیا عالم علل و عوامل است، گفت: همه حوادث و اتفاقاتی که در عالم دنیا رخ می دهد علل و عواملی دارد و هیچ اتفاقی در دنیا بی دلیل رخ نمی دهد و آدمی در به وجود آمدن این علل و عوامل بسیار نقش دارد.

حجت الاسلام والمسلمین هاشمیان با تاکید بر اینکه شفا و درمان از جانب خداوند است، عنوان کرد: اگر خداوند بخواهد به بیماری شفا عنایت کند کسی نمی تواند مانع این خواسته شود اما این به آن معنا نیست که بیماران بدون مراجعه به پزشک تنها خواستار شفا باشند.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: پزشک یک وسیله‌ است او تنها با اراده پروردگار است که می تواند جان بیماران را از بیماری نجات دهد؛ بنابراین دنیا عالم معجزه نیست که بیماران بدون رجوع به پزشک انتظار رفع بیماری داشته باشند.

وی ابراز کرد: انسان اگر بخواهد علل و عوامل منفی را از خود دور سازد باید شرایطی را فراهم کند برای مثال با رعایت بهداشت انسان می تواند بسیاری از بیماری‌ها را از خود دور ساخته و طبق صریح روایات با صدقه و توبه خود را در برابر بلایا بیمه سازد.

حجت الاسلام والمسلمین هاشمیان با تاکید بر اینکه صدقه و توبه باعث رفع بلا می شود، خاطرنشان کرد: انسان در مواجهه با ابتلائاتی چون بیماری باید بهداشت را رعایت کند و در کنار آن با توبه و پرداخت صدقه بلا را از خود دور سازد./813/پ202/ب1

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 2
فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات