۱۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۸
کد خبر: ۶۴۲۳۹۰

آثاری که جعفر کاظمی نویسنده درگذشته حوزه دفاع مقدس نوشت

آثاری که جعفر کاظمی نویسنده درگذشته حوزه دفاع مقدس نوشت
جعفر کاظمی از نویسندگان حوزه دفاع مقدس و مؤلف کتاب‌هایی چون «اکیپ حاج هادی» و «نیمکت‌های سوخته» بر اثر آنفولانزا و عفونت ریه درگذشت.

به گزارش خبرگزاری رسا، جعفر کاظمی از نویسندگان حوزه دفاع مقدس و مولف کتاب‌هایی چون «اکیپ حاج هادی» و «نیمکت‌های سوخته» امروز در سن 48 سالگی در بیمارستان شهدای یافت آباد درگذشت.

 کاظمی متولد 1350 بود. وی علاقه بسیاری به‌ نوشتن داشت و این فرصت را پیدا نکرده بود تا زمانی که در سال 1368 با رحیم مخدومی آشنا شد و تحت تاثیر نوشته‌های او قرار گرفت و دست به قلم شد. مطالعه کتاب‌های «فردا پسرم بر می‌گردد»، «جنگمردان درد» و «جنگ پابرهنه‌ها» وی را به نوشتن ترغیب کرد که حاصلش چند کتاب در حوزه ادبیات دفاع مقدس شده است.

 کاظمی یکی از افرادی بود که در شاخه‌های مختلف هنری فعال بود. او حدود ۴ سال نمایش مدافعان حرم را نیز کارگردانی می‌کرد و هر سال محوریت این نمایش یکی از شهدای مدافع حرم بود. امسال نیز آخرین نمایشی را که کارگردانی کرد، همزمان با دهه فجر بود.

 «نیمکت‌های سوخته» تنها وقایع‌نگاری صرف نیست. این کتاب با روایت روان و ساده‌اش مخاطب را پشت میزها می‌نشاند و چنان فضاسازی درست و منطقی‌ای دارد که هنگام خواندن سطر سطر آن، صدای بمب و سوت موشک و آژیر خطر را می‌شنوید. نویسنده حتی از گفت‌وگوهایی که لحظاتی قبل از اصابت موشک، بین قربانیان رد و بدل می‌شده به سادگی عبور نکرده است و از طریق مصاحبه با خانواده و بازماندگان این شهدا و نیز جانبازان این بمباران، تصویری مستند و دقیق از آن ترسیم کرده است.

کتاب «اکیپ حاج هادی» خاطره‌هایی از ایثارگران جهاد پشتیبانی ناحیه ورامین را روایت می‌کند. این کتاب به خاطرات ایثارگران جهاد و پشتیبانی ورامین می‌پردازد. این کتاب حاصل گفت‌وگوی نویسنده با حاج هادی جنیدی و بیش از 40 ساعت مصاحبه با هم‌رزمان اوست که در قالب 210 خاطره نوشته شده است. مؤلف، خاطرات را بازآفرینی کرده و نام راوی هر خاطره را در زیر عنوان آن آورده است. در بخش پیوست این کتاب هم تصاویر و اسنادی از حاج هادی جنیدی و هم رزمانش به چشم می‌خورد.

 این مولف و هنرمند چندی بود که به دلیل بیماری آنفولانزا در بیمارستان بستری بود، اما به دلیل مشکل حاد تنفسی و عفونت ریه دار فانی را وداع گفت./998/

میثم صدیقیان
ارسال نظرات