۱۳ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۲:۵۹
کد خبر: ۶۴۲۴۱۰

اعتکاف رجبیه در کرمان لغو شد

اعتکاف رجبیه در کرمان لغو شد
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمان با اشاره به شیوع ویروس کرونا و حفظ سلامت عموم جامعه، گفت: برگزاری اعتکاف رجبیه در کرمان لغو و به ماه رمضان موکول شد.

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام غلامحسین حقانی با اشاره به اینکه در دین مبین اسلام سلامت فرد بر همه چیز اهمیت داشته و از بسیاری امور جدی‌تر و واجب‌تر است اظهار داشت: اسلام فردها را فدا می‌کند تا جامعه بماند و امنیت آن حفظ شود و همه مبارزات، دوران هشت ساله جنگ تحمیلی و جانفشانی‌های مدافعان حرم یک بعد آن حفظ امنیت جوامع بوده است.

وی با اشاره به اینکه فردی ضرر عرفی در جامعه حرام شرعی است و این طبیعت اسلام و خاصیت اسلام است بیان کرد: افراد نباید کاری بکنند که به سلامت آنها آسیبی برسد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمان با بیان اینکه در شرایط امروز جامعه که شاهد شیوع ویروس کرونا در جامعه هستیم باید احتیاط‌های جمعی را رعایت کنیم افزود: سلامت جامعه باید برای ما مهم باشد.

وی در باب برگزاری اعتکاف رجبیه در کرمان گفت: اعتکاف امری معنوی و مستحبی است و مردم ما در گذشته اشتیاق خود را به این امر نشان دادند اما امسال یا شرایط ویژه‌ای روبه‌رو هستیم.

حجت‌الاسلام حقانی با اشاره به اینکه امسال برگزاری اعتکاف رجبیه لغو شده است افزود: با توجه به تصمیم شورای تامین استان و جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، اعتکاف امسال به ماه رمضان موکول شده است.

وی با تاکید بر اینکه با توجه به توصیه‌های پزشکی و تشخیص و خرد جمعی مقرر شد که اعتکاف امسال را به ایام ماه مبارک رمضان منتقل کنیم گفت: امیدواریم که ویروسی که تمام دنیا را درگیر کرده به زودی از بین رفته و شرایط به حالت عادی بازگردد./1350/د102/ب1

منبع: تسنیم
ارسال نظرات