۱۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۹
کد خبر: ۶۴۲۶۱۸
در کتاب دستهای ناپیدا مطرح شد؛

خاطرات مستر همفر جاسوس انگلیس در کشورهای اسلامی + دانلود

خاطرات مستر همفر جاسوس انگلیس در کشورهای اسلامی + دانلود
کتاب «دستهای ناپیدا:خاطرات مستر همفر جاسوس انگلیس در کشورهای اسلامی» به ترجمه احسان قرنی منشتر شده است.

به گزارش خبرنگار کتاب و نشر خبرگزاری رسا، کتاب «دست های ناپیدا: خاطرات مستر همفر جاسوس انگلیس در کشورهای اسلامی» به ترجمه احسان قرنی منشتر شده است.

نگارنده در این کتاب به  شرح خاطرات منتسب به شخصی به نام مِستِر همفر (مأمور دولت بریتانیا در قرن ۱۸ میلادی) و به تشریح نقش او در شکل‌گیری دیدگاه وهابیت در کشورهای مسلمان می‌پردازد.

رهبر معظم انقلاب درباه کتاب "خاطرات مستر همفر؛ جاسوس انگلیس در کشورهای اسلامی" فرموده اند: "خواندن کتاب خاطرات مستر همفر را به جوانان توصیه موکد می کنم".
ساختار کتاب:

مطالب بسیار عمیق، دقیق و کاربردی و خلل ناپذیر در سیر منطقی این کتاب حاکی از ان است که مطالب آن نمی­ تواند دروغ باشد.

نویسنده در این کتاب  موضاعات: مشکل ما با اسلام و ممالک اسلامی در دنیای امروز، اجتماع نمایندگان انگلستان، فرانسه، روسیه، مأموریت من در آستانه (ترکیه)، سرگذشت رفقای دیگر، شیعه چه می‌گوید؟، اهل سنت چه می‌گویند؟، ورود به بصره و ملاقات با شیخ عمر الطائی، آشنایی با محمد بن عبدالوهاب، بحثی بین محمد بن عبدالوهاب و یک عالم شیعی، گمشده خود را یافتم  را بررسی کرده است.

دانلود : کتاب «دستهای ناپیدا»

همچنین نگارنده در ادامه به مطالبی  همچون: بحث پیرامون عدم حرمت شراب، خوابی که برای شیخ دیدم!، حرکت به سوی کربلا و نجفبازگشت به انگلستان و ملاقات وزیر، بدلهایی از شخصیتهای مسلمین، نقاط ضعف مسلمین، نقاط قوت مسلمین، توسعه نقاط ضعف، از بین بردن نقاط قوت، سر دوم چهارده بندی، اظهار دعوت وهابیت شرح و واکاوی کرده است.

برش هایی از کتاب:

پيشگفتار

[خاطرات مستر همفر، جاسوس انگلیسی در خاورمیانه، عنوان داستانی تاریخی ست که بخشهای به جا مانده آن به صورت مجموعه ای در روزنامه آلمانی اشپیگل 'Spiegel' و پس از آن در یک روزنامه برجسته فرانسوی چاپ شد. دکتری لبنانی این نوشته ها را به زبان عربی ترجمه کرد و از روی آن به زبان انگلیسی و دیگر زبان ها ترجمه شد.

این کتاب ریشه واقعي فرقه ای سنی به نام وهابیت را فاش می سازد که توسط محمد بن عبدالوهاب در اوایل قرن هجدهم مسیحی ابداع شد و دروغ های بسیاری را که آنها به نام اسلام منتشر كردند و عداوت آنها نسبت به اسلام و پيامبر اكرم صلي الله عليه و آله و مسلمین را نشان می دهد. جالب است بدانیم كه در تاریخ ثبت شده است که محمد بن عبدالوهاب از نسل یک خانواده یهودی بود...

در حال حاضر وهابیون بر عربستان سعودی حکومت می کنند و طالبان و داعش و  افرادی چون اسامه بن لادن و ابوبکر البغدادی یهودی فرزندان نامشروع این تفکر ضداسلامی هستند.

اما مقصود آلمانی ها و فرانسوی ها در انتشار اين داستان و نشان دادن چهره واقعي انگلیس بي شك به علت رقابت ها و اختلاف هاي دروني آنها برای کسب بیشترین کنترل و سلطه بر مسلمانان بوده است. مسلماً نياتي چون به رخ كشيدن قدرت و ايجاد شك و شبهه در اعتقادات مسلمانان و... نيز مد نظر اين مستكبرين بوده است.البته مستكبرين آنانند که تعمداً می خواهند  به دیگران صدمه بزنند تا بیشتر از این دنیای فانی بهره ببرند و نه مردم عادی و ناآگاه –که البته باید آگاه شوند .

 به هر حال قصد آنان هر چه که باشد به مسلمانان سفارش شده است که برای رسیدن به وحدت با چنگ زدن به حبل الله- قرآن و اهل بیت علیهم السّلام- صادقانه و صابرانه و ثابت قدم بکوشند؛ همانطور که قرآن کریم می فرماید:

«وَ اعْتَصِمُواْ بحبلِ اللَّهِ جَمِيعًا وَ لَا تَفَرَّقُواْ  ...»؛ و همگى به ريسمان خدا چنگ زنيد، و پراكنده نشويد! ...(سوره آل عمران(3)، آیه 103)

دانلود : کتاب «دستهای ناپیدا»

«و لو امن اهل الكتاب لكان خيرا لهم...ضرُِبَتْ عَلَيهمُ الذِّلَّةُ أَيْنَ مَا ثُقِفُواْ إِلَّا بحبْلٍ مِّنَ اللَّهِ وَ حَبْلٍ مِّنَ النَّاسِ ...»؛ و اگر اهل كتاب [يهوديان و مسيحيان] ايمان مي آوردند خير آنان در اين بود..هر جا يافت شوند، مهر ذلت بر آنان خورده است مگر با [چنگ زدن به] ريسماني از خداو ريسماني از انسان ها ...(سوره آل عمران(3)، آیات 110و 112)

عياشى ذيل آيه 112 آل عمران از حضرت صادق عليه السّلام روايت كرده كه آن حضرت فرمودند ريسمان از طرف خدا قرآن است و ريسمان از جانب مردم على بن أبي طالب عليه السّلام. (تفسیر جامع) ‏

و همانطور که حضرت محمّد صلی الله علیه و  آله درحدیث ثقلین فرمودند قرآن و اهل بیت هرگز نباید از دیگری جدا شود تا روز قیامت:

همانا من در میان شما دو چیز گرانبها باقی می گذارم، کتاب خدا و اهل بیت، و اگر به آن دو چنگ زنید هرگز پس از من گمراه نخواهید شد؛ و همانا این دو  از یکدیگر جدا نخواهند شد تا بر سر حوض [ حوض كوثر در بهشت] بر من وارد شوند. ( اسناد شيعه:بحار الانوار، وسائل الشیعه، ...؛ اسناد سني: صحیح مسلم، سنن ترمذی، ...).

خاطرات مستر همفر جاسوس انگلیس در کشورهای اسلامی + دانلود

 بنابراین مسلمانان باید هوشیار و بیدار باشند.

گفته می شود این کتاب خاطرات همفر است ،یکی از هزاران جاسوس وزارتخانه مستعمرات انگلیس که به کشورهای اسلامی فرستاده شدند. در این اعترافات همفر دروغ ها و تهمت های ساخته وزارتخانه را آشکار می کند و بیان می کند که او چگونه محمد بن عبدالوهاب را فریب داد تا وهابیت را پایه گذاری کند و نشان می دهد که او چگونه تلاش کرد تا دین اسلام را نابود سازد.

در این داستان همفر یکی از 5000 مأمور انگلیسی گماشته شده برای تضعیف مسلمین است که بریتانیا می کوشد تعداد آنها را تا پایان قرن هجدهم به 100000 برساند. همفر می گوید: " زمانی که ما به این تعداد برسیم تمام مسلمین را زیر سلطه خواهیم گرفت و اسلام را به وضعیت رقت باری خواهیم رساند که هرگز از آن بهبود نیابد... "

هدف ما از انتشار این داستان تأیید یا رد این مجموعه به عنوان یک مستند تاریخی کاملا موثق نیست بلکه هدف1) نشان دادن چهره استعمار و عداوت دیرینه و همیشگی آنها با دین حق و تلاششان در صدمه زدن به آن و نقش آنان در فرقه سازی در امت اسلامی و 2) نشان دادن چهره وهابیت و ضدیت آن با اسلام و تلاش موذیانه و منافقانه آن در صدمه زدن به اسلام و 3) پاسخ دادن به شبهاتی که در این کتاب مطرح شده که در بسیاری از ترجمه ها بی پاسخ رها شده است می باشد.

بخش اول

همفر مي گويد:

دولت بريتانياي كبير بسيار پهناور است. خورشيد بر فراز درياهاي آن طلوع مي كند و دوباره در زير درياهاي آن غروب. اما دولت ما در ارتباط با مستعمره هايش در هندوستان،‌چين و خاورميانه نسبتاً ضعيف است. اين كشورها به صورت كامل تحت سلطه ما نيستند. با اين وجود ما سياستي بسيار فعال و موفق را در اين مكان ها در پي گرفته ايم و به زودي همه آنها را تحت سلطه كامل خود خواهيم داشت. پس بايد بر دو نكته توجه داشته باشيم:

دانلود : کتاب «دستهای ناپیدا»

تلاش براي حفظ سلطه در ممالكي كه قبلا تحت سيطره خود درآورده ايم.

تلاش براي در اختيار گرفتن و تحت سيطره خود درآوردن ممالكي كه هنوز آنها را تحت سلطه خود درنياورده ايم.

وزارت مستعمرات براي اجراي اين دو  كار كميته اي را از هريك از اين مستعمرات تعيين كرد. به محض آنكه من به وزارت مستعمرات پيوستم ،‌وزير به من اعتماد كرد و مرا در مقام مدير كمپاني هند شرقي منصوب كرد. اين شركت برحسب ظاهر يك شركت تجاري بود. اما وظيفه اصلي آن جستجوي راه هاي در دست گرفتن كنترل سرزمين هاي بسيار پهناور هند بود.

حكومت ما اصلا نگران هندوستان نبود. هندوستان كشوري بود كه در آنجامردم از مليت هاي مختلف با زبان هاي متفاوت و علائق متضاد با هم زندگي مي كردند. از بابت چين هم نگراني اي نداشتيم. چرا كه اديان مسلط در چين بودايي و كونفوسيونيسم Confucianism بود كه هيچ يك تهديد چنداني براي ما محسوب نمي شد. هر دوي آنها ادياني مرده بود كه توجهي به زندگي نداشتند و چيزي بيش از گونه هاي خطابي نبودند. به همين دلايل مردمي كه در اين دو كشور زندگي مي كردند به ندرت احتمال داشت كه احساس ميهن پرستي داشته باشند.

اين دو كشور، مايعني حكومت بريتانيا را نگران نمي كردند. اما ما به حوادثي كه ممكن بود بعدها رخ دهد بي توجه نبوديم. بنابراين،‌ما در حال طراحي نقشه هايي طولاني مدت براي ايجاد اختلاف،‌جهل و ناداني، فقر و حتي بيماري هاي مسري در اين كشورها بوديم. ما رسوم و سنت هاي اين دو كشور را تقليد مي كرديم تا به راحتي مقاصد خود را پنهان كنيم.

اما آنچه بيش از هر چيز ما را مي آشفت كشورهاي اسلامي بود. ما قبلا توافقاتي،‌ كه همه به نفع ما بود،‌با آن موجود بيمار[امپراطور عثماني] داشتيم. اعضاي با تجربه مستعمرات پيش بيني كردند كه اين موجود بيمار در كمتر از يك قرن درخواهد گذشت.

به علاوه، ما توافقات محرمانه اي با حكومت ايران داشتيم و در اين دو كشور سياستمدراني را گماشته بوديم كه آنها را ماسوني كرده بوديم. فسادهايي چون رشوه خواري، مديريت بي كفايت و آموزش مذهبي ناكافي ، كه در جاي خود منجر به مشغول شدن به زنان زيبا و در نتيجه غفلت كردن از وظيفه مي شد ‌پشت اين دو كشور را شكست.

علاقه مندان برای دریافت کتاب «دستهای ناپیدا: خاطرات مستر همفر، جاسوس انگلیس در کشورهای اسلامی» از فایل زیر اقدام کنند./998/

دانلود : کتاب «دستهای ناپیدا»

میثم صدیقیان
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
United States
۱۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۶:۰۱
کو دانلود؟ سرکاریه؟
1
2
علی
|
۱۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۶
آخرین خط خبر نوشته شده کتاب دست های ناپیدا
بر روی همان کلیک کنید فایل پی دی اف دانلود می شود
سید حجت اله
Iran, Islamic Republic of
۰۴ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۳
از لینک دانلود خبری نیست، اینها یه سیکل درست کردن که ما از سایت خارج و دوباره وارد بشیم و آمار رو ببرن بال.
1
2
ناشناس
|
۰۴ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۹
بر روی آخرین خط خبر کلیک کنید فایل پی دی اف دانلود می شود
زهره
Iran, Islamic Republic of
۰۶ آذر ۱۴۰۰ - ۲۲:۲۹
ممنون..عالی بود
0
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳ آذر ۱۴۰۰ - ۰۱:۲۱
در مغرض بودن انگلستان وتلاشه سرویسهای جاسوسیه بریتانیا برای فرقه سازی توخاورمیانه شکی نیست ولی این نوشته خیلی ساختگی به نظر میاد ونمی دونم چرا احساس میکنم نویسنده شبعه بوده
0
0