۱۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۳:۰۶
کد خبر: ۶۴۲۶۳۶
نماینده ولی‌فقیه در گیلان:

مردم گیلان هنوز از لحاظ امکانات بهداشتی و ماسک با مشکل روبه‌رو هستند

مردم گیلان هنوز از لحاظ امکانات بهداشتی و ماسک با مشکل روبه‌رو هستند
نماینده ولی‌فقیه در گیلان گفت: مردم گیلان هنوز در تهیه ماسک و امکانات بهداشتی با مشکلات متعددی روبه‌رو هستند که نیازمند پیگیری جدی است.

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین رسول فلاحتی امروز در دیدار نماینده تام‌الاختیار وزیر بهداشت و درمان در گیلان ضمن قدردانی از تلاش‌ها و زحمات کادر درمانی از جمله پرستاران و پزشکان گیلان اظهار داشت: زحمات‌ و حضور امیدبخش پرستاران و پزشکان در کنار بیماران موجب افزایش محبوبیت آنان در نزد مردم شده است.

نماینده ولی‌فقیه در گیلان با بیان اینکه عده‌ای در فضای مجازی به‌دنبال عدم آشکار شدن زحمات کادر درمانی و پرستاران هستند خاطرنشان کرد: هدف این افراد از آلوده کردن فضای مجازی آسیب زدن به مردم و کادر درمانی است و می‌خواهند مردم زحمات کادر درمانی را نبینند و به این قشر زحمتکش گمان نادرست داشته باشند.

حجت الاسلام والمسلمین فلاحتی با اشاره به اینکه وفاق و همدلی در بین مردم وجود دارد تصریح کرد: مردم هنوز در تهیه ماسک با مشکلاتی روبه‌رو هستند و حتی برخی بیماران و نزدیکانشان به ما مراجعه کرده و از کمبود امکانات بهداشتی گله‌مند هستند.

امام جمعه رشت با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی گیلان فقط باید متولی توزیع اقلام پزشکی و محصولات ضدعفونی در استان باشد عنوان کرد: برای برطرف‌شدن مشکلات کمبود امکانات پزشکی لازم است که اقدامات دستگاه‌های متولی و دلسوز حول محور نماینده تام‌الاختیار وزیر بهداشت باشد و با ایشان همکاری لازم را داشته باشند.

رئیس ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر گیلان از مردم گیلان خواست تا در ضدعفونی منازل و معابر اسراف و افراط نکنند و گفت: رسانه‌های مختلف به ویژه صدا و سیما باید در این ایام کارهای خداپسندانه و خیر مردم را بیشتر اطلاع‌رسانی کنند تا آرامش بهتری از لحاظ روحی و روانی در جامعه حاکم شود.

وی با اشاره به اهمیت بهداشت در آموزه‌های اسلامی گفت: زمانی‌که شخص مسلمانی از دنیا می‌رود انجام غسل، کفن، اقامه نماز میت و دفن او واجب است و اگر پزشک متخصص، مومن و متعهدی بگوید که میت مبتلا به بیماری کرونا بوده و نمی توان غسلش داد در این صورت باید میت را تیمم بدل از غسل داد و نماز میت هم حتماً اقامه شود./1350/د102/ب1

منبع: تسنیم
ارسال نظرات