۱۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۳:۳۷
کد خبر: ۶۴۲۶۹۵

بسته عملیات فرهنگی برای مقابله با ویروس کرونا در استان سمنان ابلاغ شد

بسته عملیات فرهنگی برای مقابله با ویروس کرونا در استان سمنان ابلاغ شد
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان از ابلاغ بسته عملیات فرهنگی برای مقابله با ویروس کرونا در این استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام علی شکری در جمع خبرنگاران اظهار داشت: مقابله با ویروس کرونا نیازمند عملیاتی هوشمندانه است و به همین منظور بسته عملیات فرهنگی برای مقابله با این ویروس ابلاغ‌شده است.

وی افزود: تدوین راهکارها، ارتقای روحیه مردم، حمایت از فعالان حوزه سلامت، بهداشت و درمان، امیدبخشی و حمایت از فعالان فرهنگی در قالب این ابلاغیه لحاظ شده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان از دیگر مواردی که در قالب این بسته عملیات مقابله فرهنگی گنجانده‌شده است را تقویت فرهنگ پیشگیری در بهداشت و سلامت، اطلاع‌رسانی شفاف، مستمر و بدون واسطه، حمایت از حرکت‌های مردمی عرصه فرهنگ، آشکارسازی مستمر خلاف‌گویی، مواجهه صحیح اخبار و‌ اطلاع‌رسانی‌ها و مدیریت حداکثری فضای مجاری دروغ‌پراکنی و تلاش برای از بین بردن آنها عنوان کرد.

حجت‌الاسلام شکری گفت: ارتقای سواد رسانه‌ای و اقدامات فرهنگی در حوزه مقابله با کرونا یکی از مهم‌ترین مسائل موردتوجه در این بسته عملیاتی است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان بیان کرد: در شرایط فعلی باید با جریان شایعه‌پراکنی‌ها مقابله شود و نشاط در خانواده‌ها گسترش یابد و از طرفی همکاری مردم و مسئولان در مقابله با ویروس کرونا افزایش یابد و باید گفت در این بسته بر تمامی این موضوعات توجه شده است.

حجت‌الاسلام شکری با بیان اینکه باید آموزش مهارت‌های لازم برای گذران اوقات فراغت در محیط خانه تقویت شود افزود: پویش کتاب‌خوانی و ترویج این فرهنگ در خانواده و معرفی برنامه‌های مفید در فضای مجازی برای استفاده خانواده‌ها باید موردتوجه نهادهای فرهنگی و متولیان این حوزه باشد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان با اشاره به نقش مدیران و مسئولان دستگاه‌های مختلف اجرایی در کاهش مخاطرات ویروس کرونا در جامعه گفت: بسته عملیات فرهنگی برای مقابله با ویروس کرونا ابلاغ‌شده است./1350/د102/ب1

منبع: تسنیم
ارسال نظرات