۱۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۱:۱۴
کد خبر: ۶۴۲۷۸۴
عزم جدی دادستانی برای برخورد با متخلفان اقتصادی؛

رحمی به سودجویان این روزهای بازار نخواهیم کرد

رحمی به سودجویان این روزهای بازار نخواهیم کرد
دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان سمنان با تأکید بر عزم جدی دادستانی برای برخورد با متخلفان اقتصادی، گفت: رحمی به سودجویان این روزهای بازار نخواهیم کرد.

به گزارش خبرگزاری رسا، محمدشریف ابراهیمی با اشاره به گرانی برخی کالاها در روزهای اخیر، احتکار و عدم فروش مواد بهداشتی و درمانی موردنیاز مردم اظهار کرد: مطمئن باشید که چه در بخش مواد شوینده و ضدعفونی‌کننده و چه در سایر بخش‌ها، با عزم جدی با کمک تعزیرات حکومتی ورود پیدا خواهیم کرد و با متخلفان برخورد می‌کنیم.

وی تصریح کرد: عزم جدی دادستانی برای کشف موارد تخلف در این حوزه وجود دارد و به پلیس هم دستور داده شده است تا با چشمان باز و با تحقیق و بررسی میدانی هر جایی که می‌بینند، غیر از صنف و شغلی که برای آن مجوز دارد، خرید و فروش غیرقانونی صورت می‌گیرد، حتماً برخورد قانونی انجام شود.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان سمنان افزود: تردیدی نداریم سودجویان این روزها شناسایی و دستگیر می‌شوند؛ بعضی از اقدامات این افراد ممکن است آگاهانه باشد و برخی از روی جهل و غفلت و ناآگاهی وارد این کارها شده باشند؛ اما به‌هرحال عملشان اخلال در نظام اقتصادی تلقی می‌شود که جرم مهمی است و مجازات سنگینی دارد.

ابراهیمی بیان کرد: بازاریان سعی کنند که وارد مقولات این‌چنینی نشوند و به کمک مسؤولان تعزیرات حکومتی و ادارات دولتی بیایند.

وی تصریح کرد: امروز همه باید به کمک دانشگاه‌های علوم پزشکی استان سمنان که وظیفه سنگینی بر عهده دارند و ایثارگری می‌کنند، بیایند و به آنها کمک کنند.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان سمنان گفت: همه امروز باید کمک‌حال دانشگاه‌های علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی باشند؛ نه اینکه در چنین موقعیت حساسی، به فکر جیب و منافع شخصی خودمان باشیم.

ابراهیمی اضافه کرد: باز هم تذکر جدی از ناحیه دادستانی داده می‌شود که با اخلالگران نظام اقتصادی همان‌طور که با اخلالگران در نظام ارزی کشور برخورد قاطع شد، برخورد می‌شود.

وی افزود: پرونده‌هایی در این زمینه تشکیل خواهد شد و برخورد جدی هم در تهران و هم در شهرستان‌های دیگر مانند سمنان صورت می‌گیرد.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان سمنان گفت: پرونده‌های زیادی در حوزه اخلال در نظام ارزی وجود دارد که برخورد کردیم و هنوز هم عده‌ای در این زمینه بازداشت هستند؛ افراد زیادی در این حوزه بازداشت موقت هستند و خانواده‌هایشان دائم گریه و زاری می‌کنند؛ اما ما در این قسمت چشم و گوشمان را می‌بندیم.

ابراهیمی تصریح کرد: در شرایطی مثل الآن که تذکر جدی می‌دهیم، آنها وارد این مقولات می‌شوند و تذکرات را گوش نمی‌دهند و آنجا هم ما بدون تعارف با آنها برخورد جدی خواهیم کرد./1350/د102/ب1

منبع: تسنیم
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۶
آیا ویروس کرونا سلاح بیولوژیک است؟‌

وقتی درباره منشاء یک پدیده علم نداریم، معمولاً از عملکرد و تأثیرات آن می‌توانیم به نتایجی برسیم. اگر ویروس کرونا فقط چین و ایران را هدف گرفته بود، و به آمریکا و اروپای غربی کاری نداشت، می‌شد به آن مشکوک شد. ولی الان خطرش همه‌گیر است. شاید در آینده دلایلی به دست آید که این ظن را ایجاد کند که کرونا سلاح بیولوژیک دستکاری شده است از سوی کانون‌هایی با اهداف معین. ولی الان چنین شواهدی نداریم نه در منشاء آن،‌ که بنظر دانشمندان کاملاً طبیعی و برخاسته از حیات وحش است، و نه در عملکرد و نتایج آن که همه‌جایی است و علاوه بر اروپای غربی گسترش آن در آمریکایی شمالی و پانیک ناشی از آن بتازگی شروع شده و دولت ترامپ را با چالش‌هایی شبیه به ایران مواجه کرده. آنچه مسلم است به دلیل تمدن جدید صنعتی رابطه انسان و طبیعت به شدت نامتوازن شده و چنین بلایایی می‌تواند نتیجه این عدم توازن باشد.
1
0