۱۸ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۹
کد خبر: ۶۴۲۸۲۱

۱۷ پیشنهاد برای افرادی که می‌خواهند خودقرنطینگی را تجربه کنند

۱۷ پیشنهاد برای افرادی که می‌خواهند خودقرنطینگی را تجربه کنند
پرهیز از سفر، تردد داخل شهر و دوری از محل کار ممکن است خیلی از افراد را به این فکر وادارد که کار‌هایی که هیچ‌وقت زمانی برایشان نداشتند حالا با یک خودقرنطینگی داوطلبانه قابل انجام است.

به گزارش خبرگزاري رسا، ویروس کرونا، گردشگری است که مهمان ناخوانده ایرانی‌ها هم شده است؛ ویروسی که باید برای جلوگیری از برخورد با آن در خانه ماند و تا جایی‌که امکان دارد در شهر‌ها تردد نکرد. در این‌وضعیت بسیاری از اداره‌های دولتی یا تعطیل شده‌اند یا اینکه به کارمندان خود مرخصی داده و اعلام کرده‌اند می‌توانند دورکار شوند.

۱۷ پیشنهاد برای افرادی که می‌خواهند خودقرنطینگی را تجربه کنند

در این شرایط امکان سفر و گردش هم وجود ندارد به ویژه اینکه روز‌های میلاد حضرت علی (ع) را در پیش داریم و به روز‌های عید نوروز نزدیک می‌شویم و خیلی از هم وطنان‌مان سفر‌های خارجی و داخلی شأن را لغو کرده‌اند. موزه‌ها و بسیاری از مراکز فرهنگی و گردشگری و تفریحی تعطیل هستند و عملاً امکانی گذراندن وقت در خارج از خانه و فضای شهر وجود ندارد؛ بنابراین شرایط مورد اشاره فرصتی ایجاد کرده که شاید بتوان با یک خودقرنطینگی خانگی کار‌هایی انجام داد که این روز‌ها به بهترین شکل سپری شود؛ اما چگونه؟ برخی از افراد تصور می‌کنند باید وقت‌شان را بیرون از خانه سپری کنند. در صورتی‌که این گونه نیست و می‌توان دور از ویروس کرونا، کار‌هایی را در خانه انجام داد که کمتر در معرض آن قرار بگیریم.

در این گزارش چند پیشنهاد داده شده که می‌توان اوقات خود را با آن‌ها سپری کرد آنقدر که برای انجام آن‌ها وقت هم کم بیاورید!

۱.به روز‌های عید نزدیک می‌شوید. همیشه در این ایام خانه تکانی بیشترین وقت شما را می‌گرفته است شاید به افراد خانواده در این روز‌های آخر سال که معمولاً خیلی هم سرتان شلوغ می‌شود، کمتر کمک می‌کرده‌اید حالا می‌توان پروژه بزرگ خانه تکانی را به سرانجام رساند و در این ایام که کمتر به سرکار می‌روید و یا دور کار شده‌اید به همراه اعضای خانواده این کار سنگین را تمام کنید و برای عید نوروز آماده شوید. همین یک مورد کافی است تا شما را تا آخر سال درگیر خانه تکانی کند البته با رعایت همه نکاتی که در حوزه مصرف آب در این روز‌ها وجود دارد!

۱۷ پیشنهاد برای افرادی که می‌خواهند خودقرنطینگی را تجربه کنند

۲.اقدام بعدی می‌تواند دست به کار شدن برای تهیه سبزه عید باشد. سبزه‌هایی که برای تهیه آن‌ها باید زمان بیشتری بگذارید و از دانه‌هایی مانند هسته میوه جات و یا دانه‌های خوراکی دیگر استفاده کرده و از الان آن‌ها را در آب خیس کنید.

۳.از الان زمان زیر و رو کردن خاک گلدان و هرس درختان و کاشت گل برای فصل بهار آغاز می‌شود می‌توانید از شهرداری‌ها بخواهید تا برایتان نهال جدید بیاورند و یا گلدان‌های اتاق را سر و سامان دهید.

۴.در خانه ماندن مزیت‌های زیادی دارد کافی است موبایل خود را کنار بگذارید تا وقت بیشتری با خانواده سپری کنید با کودکان تان بازی کنید آن‌ها در این ایام شما را بیشتر کنار خود خواهند دید.

۵.در کنار خانواده تان و یا اگر تنها هستید می‌توانید آشپزی کردن را تجربه کنید و یا وقت بیشتری برای غذا پختن صرف کنید. حتی می‌توانید کیک و نوشیدنی‌های جدید یاد بگیرید و آن را تهیه کنید.

۱۷ پیشنهاد برای افرادی که می‌خواهند خودقرنطینگی را تجربه کنند

۶.اگر می‌خواهید پس از دوران خودقرنطینگی و یا نابودی ویروس کرونا به سفر بروید، از همین الان برای آن برنامه ریزی کنید. چه زمانی بهتر از آنکه در اوقات فراغت بتوان یک مقصد برای سفر پیدا کرد. مقاصد دیدنی در آن شهر را پیدا کنید. مسیر گردشگری تعریف و یا اقامتگاه‌های آن را بررسی کرده و درباره آن مقصد مطالعه کنید. یا اصلاً برنامه ریزی کنید که در طول سال جدید می‌خواهید به چه شهر‌هایی و در چه ایامی بروید.

۷.برنامه ریزی برای آینده و یا سال جدید هم به یک آرامش و اوقات فراغت نیاز دارد که در خانه می‌توانید فضای آن را فراهم کرده و به آن بپردازید.

۸.بازبینی فیلم‌ها و عکس‌های سفر‌های قبلی و یا دیدن آلبوم‌های خانوادگی به دور از حسرت گذشت روز‌ها و ارزانی آن روز‌ها و گرانی این روز‌ها می‌تواند خاطرات خوبی را به یاد بیاورد و یا اینکه سر و سامانی به هارد و فلش و سی دی‌های پر شده از این تصاویر و فیلم‌ها بدهد در واقع یک خانه تکانی الکترونیکی انجام شود!

۹.می‌دانید که اگر در خانه بمانید و کار‌های عقب مانده تان را انجام دهید باز هم وقت کم خواهید آورد. مانند کتاب خواندن. حتماً کتاب‌هایی هست که هیچ وقت فرصت مطالعه آن‌ها را نداشته‌اید و یا تعداد زیادی فیلم و سریال که هنوز ندیده‌اید.

۱۰.در این میان حتماً خیلی از افراد هستند که همیشه می‌خواسته‌اند زمانی را برای یادگیری یک زبان خارجی داشته باشند. در خانه می‌توان کتاب و اپلیکیشن و فیلم دانلود کرد که در یادگیری یک زبان خارجی کمک می‌کند.

۱۱.حتماً لازم نیست همه وقتتان را به خواندن اخبار کرونایی در فضای مجازی بگذرانید این روز‌ها برای یادگیری نرم افزار‌های موبایل و یا کارکرد وسایل الکترونیکی دیگر فرصت مناسبی است که می‌توان آن را انجام داد.

۱۷ پیشنهاد برای افرادی که می‌خواهند خودقرنطینگی را تجربه کنند

 

۱۲.شروع یادگیری یک هنر و یا یکی از رشته‌های صنایع دستی هم می‌تواند هم حس خوبی به افراد بدهد و هم آن‌ها را توانمند کند.

۱۳.تعمیر وسایل خراب که همیشه آن را پشت گوش می‌انداخته‌اید یکی از کار‌هایی است که در این روز‌ها می‌تواند شما را سرگرم کند.

۱۴.دوخت و دوز البسه و پوشاک هم یکی از همین کار‌هایی است که ممکن است وقتی برایش نداشته باشید.

۱۵.خیلی از افراد این روز‌ها دورکاری می‌کنند و بخشی از کار‌هایی که همیشه انجام می‌داده‌اند را به خانه آورده‌اند. برای آن یک زمان مشخص در طول روز تعیین کنید و به کارهایتان برسید.

۱۶.سعی کنید در زمان‌هایی که خانه هستید بیشتر موسیقی گوش کنید و فضای التهاب آور ناشی از اخبار ناگوار را با موسیقی تلطیف کنید.

۱۷.آیا برای ورزش کردن حتماً باید به باشگاه رفت؟ در خانه هم می‌توان از روی چند نرم افزار و یا مطالعه یاد گرفت که چطور در خانه ورزش کنیم.

حتماً می‌توان موارد بیشتری نیز به این فهرست اضافه کرد؛ مواردی که ممکن است برای انجام همه این‌کار‌ها تا بهتر شدن شرایط، وقت کم بیاورید!

/1360/

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۸ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۲
کنترل معقول و نامحسوس فضای مجازی، استفاده از عناصر مجرب و آشنا با فضای عملیات روانی و تفکر راهبردی، به خط کردن عناصر فرهنگی، پرهیز از دامن زدن به گسل های اختلاف و دوگانه‌سازی‌ها، برخط نگه داشتن شبکه دینی و سیاسی کارآمد کشور، از جمله اموری است که اگر مراعات نشود، خسارت‌بار خواهد بود.
0
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۸ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۶
ابتلای جدید و تعطیلی کلاس ها و برنامه ها، به ویژه در ماه رجب، فرصت بسیار خوبی برای همه جهت خلوت، توجه، تدبر و تفکر در احوالات شخصی و سلوک فردی و امتحانی است تا هر فرد ببینند به چه مقدار تحمل خودش را دارد و چقدر می تواند.
0
0