۱۸ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۹
کد خبر: ۶۴۲۹۲۵
تولیت مدرسه علمیه امام خمینی:

بلا با استغفار و شفیع قرار دادن امام زمان دفع می شود

بلا با استغفار و شفیع قرار دادن امام زمان دفع می شود
آیت الله صدیقی با بیان اینکه بلا با استغفار و شفیع قرار دادن امام زمان(عج) دفع می شود، گفت: رجب ماه تجلی ولایت الهی و قرآن کریم و بهترین فرصت برای استغفار است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله کاظم صدیقی تولیت مدرسه علمیه امام خمینی(ره)، شب گذشته در جلسه درس اخلاق که به صورت مجازی برای طلاب برگزار شد، گفت: در حدیث شریف عنوان بصری پیام‌های سازنده و دلنشینی وجود دارد.

وی افزود: یکی از آن پیام‌ها این است که برای رسیدن به قرب و فیوضات الهی هرگز دیر نیست و انسان می تواند هرلحظه با همت و خودسازی در مسیر سالک الی الله گام بردارد.

آیت‌الله صدیقی مرگ را سرآغاز بیداری انسان بیان کرد و گفت: زندگی دنیا سراسر غفلت بوده و غفلت خوابی است که انسان را از حقایق باز می دارد؛ خداوند اگر کسی را دوست داشته باشد او را بیدار می کند تا به دنیای فانی دل نبندد و خود را به مرگ نزدیک ببیند و آماده زندگی ابدی باشد.

تولیت مدرسه علمیه امام خمینی(ره) ادامه داد: انسان باید خودش را برای سفر اخروی آمده کند و هرگاه برایش یقظه پیش آمد و متوجه شد عمرش ضایع شده باید تلاش کند برای جبران مافات کاری انجام دهد در این هنگام است که خداوند متعال او را به چشمه حیات هدایت می کند؛ همین یقظه و بیداری عنوان بصری را در سن 94 سالگی نجات داد.

وی رجب را ماه خدا خواند و اظهار داشت: انسان در این ماه باید ندای الهی را جستجو کند و بندگی خدا را به جای آورد چرا که تمام لیالی رجب عرشی است. کسی که در این شبها خداوند را یاد می کند با او همنشین می شود.

آیت‌الله صدیقی با تاکید بر اینکه رجب ماه تجلی ولایت الهی و قرآن کریم است، گفت: نخستین چیزی که انسان مومن در سلوک الهی برای فاصله گرفتن از نفس و خروج از ظلمات نیاز دارد واعظ درونی است؛ واعظ درونی همان بیداری، تنبه و توجه به عالم اخروی و دوزخ است.

تولیت مدرسه علمیه امام خمینی(ره) با بیان این مطلب که گاهی بلایا صورتش بلا در حالی که باطنش رحمت و مغفرت است، ابراز کرد: اگر سیم انسان به خداوند وصل باشد پروردگار او را دوست خواهد داشت و اضطراب را از بنده محبوبش دور می سازد.

وی افزود: طلبه در مواجهه با بلا یک قدم به امام زمان(عج) نزدیک می شود و کسی که به امامش نزدیک شود در اصل به باب الله نزدیک شده است؛ طلبه عالمی دارد که در بلایا خداوند را حس می کند.

آیت‌الله صدیقی ادامه داد: طلاب و علمای نجف با قرائت ده روز زیارت عاشورا شیعیان را از وبا دور ساختند امروز آن طلاب کجا هستند که با توبه نصوح از درگاه خداوند طلب عفو و بخشش داشته و خواستار رفع بلا باشند.

تولیت مدرسه علمیه امام خمینی(ره) خاطرنشان کرد: همه بلایا را می توان با داروی استغفار درمان کرد و رجب بهترین زمان برای استغفار است؛ طلاب خودشان را بی صاحب نبینند و ناامید نشوند و بیایند برای دفع این بلا و عبور از این پیچ خطرناک حضرت را شفیع قرار دهند./813/پ202/ب1

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 2
فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات