۱۹ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۱:۵۲
کد خبر: ۶۴۲۹۶۵

بسته مطالعاتی به‌نشر با موضوع زندگی و سیره امیرالمومنین

بسته مطالعاتی به‌نشر با موضوع زندگی و سیره امیرالمومنین
انتشارات آستان قدس رضوی مجموعه آثار منتشر شده در حوزه زندگی و سیره پیشوای مسلمانان را برای کودکان، نوجوانان و عموم علاقه‌مندان به کتاب معرفی و پیشنهاد می‌کند.
  به گزارش خبرگزاری رسا، انتشارات آستان قدس رضوی در سالروز میلاد حضرت علی (ع)، مجموعه آثار منتشر شده در حوزه زندگی و سیره پیشوای مسلمانان را برای کودکان، نوجوانان و عموم علاقه‌مندان به کتاب معرفی و پیشنهاد می‌کند. 

مجموعه ۶ جلدی «قصه‌های نهج البلاغه» به قلم مجید ملامحمدی برای کودکان گروه سنی «ب» و «ج» داستان‌هایی برگرفته از قصه‌های نهج البلاغه را روایت می‌کند.

«درختی که حرکت کرد»، «گرسنه‌ای که سیر نمی‌شود»، «در مهمانی پولدارها»، «لطفاً بگویید نمی‌دانم»، «ابرها منتظرند» و «گنجشک‌ها تب کرده‌اند» عناوین ۶ جلد این مجموعه است که در قالب «کتاب‌های پروانه» برای کودکان و نوجوانان در بازار نشر قرار دارد.

دیگر اثر پیشنهادی، «روز تلخ؛ شب شیرین» نام دارد که از مجموعه پنج جلدی «هشت قصه از زندگی معصومین» و از آثار جدید این انتشارات در حوزه ادبیات دینی است. «روز تلخ؛ شب شیرین» روایتگر هشت قصه از زندگی امیرالمومنین حضرت علی (ع) است که برای گروه سنی «ج» و «د» در قالب «کتاب‌های پروانه» منتشر شده است.

«هدیه روشنایی»، «قموص»، «کوچک‌ترین جانشین»، «اسب پرنده من»، «چهل خنجر و ماه کامل»، «روز تلخ، شب شیرین»، «جنگاور دلاور» و «شب بی‌پایان» عناوین کتاب «روز تلخ؛ شب شیرین» را تشکیل می‌دهند که توسط مسلم ناصری همراه با تصویرگری اسماعیل چشرخ قصه‌هایی کوتاه را از زندگی امام علی (ع) برای کودکان و نوجوانان بازگو می‌کند.

مجموعه ۶ جلدی «یک نفر تو را دوست دارد» دیگر اثر بسته مطالعاتی به‌نشر است که برگرفته از احادیث حضرت علی (ع) برای نوجوانان روایت می‌شود. در این اثر که به شکل قصه و داستان است، آموزش احادیث معصومین (ع) به قلم علی باباجانی از نویسندگان ادبیات کودک و نوجوان برای نوجوانان بازگو شده است.

«داستان پاکان» عنوان مجموعه سه جلدی مصور مذهبی است که توسط به‌نشر در بازار کتاب قرار دارد، «نیکوکار ناشناس»، «نتیجه سفر» و «آزادی اسیران» عناوین این مجموعه سه جلدی را تشکیل می‌دهند که به همت سعید رزاقی بازنویسی شده است. این مجموعه که برای کودکان و نوجوانان تدوین شده است، در هر یک از عناوین آن داستان‌هایی از زندگی و سیره ائمه معصومین (ع) در قالب تصاویر روایت می‌شود.

کتاب «هدیه شیرین» عنوان دیگر اثری است که از مجموعه « قصه‌های شیرین از زندگی معصومین» به قلم مسلم ناصری قصه‌هایی از زندگی امیرالمومنان (ع) را برای کودکان روایت می‌کند.

مجموعه «با علی یا علی» نیز به قلم فریبا کلهر دربردارنده داستان‌هایی کودکانه از زندگی ائمه معصومین (ع) است و در یکی از عناوین این مجموعه داستان‌هایی کوتاه از زندگی امام علی (ع) روایت می‌شود.

کتاب دوستان در این روزها می‌توانند با مراجعه به سایت فروشگاه الکترونیکی انتشارات به‌نشر www.Behnashr.com با خرید اینترنتی تمامی آثار با تخفیف 25 درصدی به همراه بسته متبرک و ارسال رایگان به سراسر کشور در طرح «کروتاب» همراه انتشارات به‌نشر باشند و از لذت مطالعه کتاب در منزل بهره‌مند شوند.

از دیگر آثار بسته پیشنهادی به‌نشر، کتاب «حکمت‌های علوی» دربردارنده ترجمه و توضیح چهل حدیث از حضرت علی (ع) می‌باشد که به قلم و پژوهش جواد محدثی نگارش شده است. این اثر از مجموعه «راه زندگی» توسط انتشارات به‌نشر منتشر شده است.

«مدیریت و نظام اداری از دیدگاه امام علی (ع)» نوشته محسن باقر الموسوی و با ترجمه سید حسین سیدی به عنوان دیگر کتاب این بسته مطالعاتی به مخاطبان معرفی شده است، در این اثر در ارتباط با مفهوم مدیریت در سخنان حضرت علی (ع)، ویژگی‌های مدیریت از دیدگاه ایشان، ویژگی‌ها و وظایف مدیر، اهمیت اطاعت و پیروی از نظام، سازمان‌های اداری در روزگار امام علی (ع)، اندیشه مدیریتی امام علی (ع) و ارزیابی اندیشه مدیریتی کلاسیک و معاصر، تجربه‌های نوین مدیریتی، نظام متمرکز و غیر متمرکز از دیدگاه امام علی (ع)، اصلاح اداری و ... مطالبی کامل و جامع بیان شده است.

اهمیت نظام اداری در پیشرفت و تکامل ملت‌ها بر کسی پوشیده نیست، همانگونه که در این اثر از نهج البلاغه به عنوان منبع پژوهش و مجموعه‌ای از نامه‌ها و سخنرانی‌هایی که حضرت برای والیانش نوشته به عنوان کتابی سرشار از اندیشه‌های مدیریتی، مطالبی در خور توجه به رشته تحریر درآمده است.

«سیره علوی»، «التماس مرغابی‌ها»، «علی خورشید بی غروب»، «علی بیدار است»، «خطبه غدیر»، «زیارت غدیریه» و ... از دیگر آثار انتشارات به‌نشر با موضوع زندگی نامه، روایات، زیارت و سبک زندگی پیشوای مسلمانان است که در بسته پیشنهادی به مناسبت میلاد امام علی (ع) برای علاقه‌مندان به کتاب معرفی شده است. /۹۹۸/
میثم صدیقیان
ارسال نظرات