۱۹ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۷
کد خبر: ۶۴۳۱۰۲

افشاگری مجتهد از چرایی تعطیلی مراکز آموزشی در عربستان

افشاگری مجتهد از چرایی تعطیلی مراکز آموزشی در عربستان
افشاگر اسرار پشت پرده خاندان آل سعود اعلام کرد شیوع ویروس کرونا تنها بهانه ولیعهد سعودی برای تعطیل کردن مدارس و دانشگاه‌های عربستان است.

به گزارش خبرگزاری رسا، مجتهد، افشاگر اسرار پشت پرده خاندان آل سعود، در حساب کاربری خود در توئیتر نوشت: محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان سعودی، به بهانه شیوع ویروس کرونا مراکز آموزشی را تعطیل کرده است و این در حالی است که او برای روزهای آتی برنامه‌هایی تدارک دیده است.

او در توئیتی نوشت: ”توقف تحصیل (در عربستان) در چارچوب تدابیر دیگری صورت گرفت که اعلام نشده است و ارتباطی با کرونا ندارد. بیشتر این تدابیر، تدابیر امنیتی است و به نظر می‌آید بن سلمان در چند روز آینده برای یک مسئله تدارک می‌بیند.“

رسانه‌ها پیشتر گزارش دادند مقامات عربستان همه را از روز دوشنبه (امروز)، تا اطلاع ثانوی تعطیل اعلام کردند.

طی رزو‌های گذشته و همزمان با وخامت حال ملک سلمان، پادشاه عربستان، محمد بن‌ سلمان ، ۲۰ شاهزاده عربستانی را دستگیر کرده است. احمد بن عبدالعزیز و محمد بن نایف از جمله سرشناس‌ترین افرادی بودند که بن‌ سلمان دستور بازداشت آن‌ها را صادر کرده است.

در همین حال برخی منابع خبری بازداشت شاهزاده‌های سعودی را کودتا علیه خاندان پادشاهی توصیف و اعلام کرده‌اند بن سلمان با این اقدامات، در پی تثبیت پادشاهی خود است.

از سوی دیگر آسوشیتدپرس گزارش داد سهام شرکت عظیم نفتی دولتی سعودی (آرامکو) با کاهش ۱۰ درصدی مواجه شد. بر اساس این گزارش، بازار داد و ستد تنها اجازه می‌دهد سهام شرکت‌ها تنها ۱۰ درصد در روز نوسان داشته باشد، بدین معنا که این بازار سبب متوقف شدن مراودات در صبح روز دوشنبه همزمان با آغاز بکار بازار شد.

ارسال نظرات