۲۰ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۹:۵۲
کد خبر: ۶۴۳۲۱۰

توزیع ۵ هزار بسته بهداشتی و ضدعفونی کننده بین مردم زلزله‌زده قطور خوی

توزیع ۵ هزار بسته بهداشتی و ضدعفونی کننده بین مردم زلزله‌زده قطور خوی
استاندار آذربایجان‌غربی گفت: اوایل هفته آینده پنج هزار بسته بهداشتی و ضدعفونی کننده در بین زلزله زدگان قطور توزیع می‌شود.

به گزارش خبرگزاری رسا، محمدمهدی شهریاری در جلسه ستاد استانی کرونا ویروس با اشاره به اینکه اوایل هفته آینده پنج هزار بسته بهداشتی و ضدعفونی کننده در بین زلزله زدگان قطور توزیع می‌شود اظهار کرد: دستگاه‌های اجرایی باید نسبت به تهیه بسته‌های ویژه بهداشتی برای نیازمندان اقدام کنند.

وی با اشاره به مشکلات مردم نیازمند در تهیه اقلام بهداشتی و ضدعفونی کننده گفت: باید تمامی دستگاه‌های اجرایی از جمله کمیته امداد، بهزیستی، اوقاف و امور خیریه، سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی و ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) در روزهای آینده با هماهنگی یکدیگر بسته‌های بهداشتی را تهیه و در بین نیازمندان توزیع کنند.

استاندار آذربایجان‌غربی در ادامه تاکید کرد: باید از تمام ظرفیت‌های رسانه‌ای برای پیشگیری از کرونا ویروس استفاده کرد و همچنین اطلاع‌رسانی در خصوص مبارزه با کرونا ویروس مستمر و موثر باشد.

وی با اشاره به اینکه نیروی انتظامی باید مانع فعالیت قلیان سراها شده و با متخلفان برخورد کند تصریح کرد: همچنین اداره کل میراث فرهنگی باید در خصوص رزرو هتل‌ها و مراکز اقامتی مورد نیاز دانشگاه علوم پزشکی اقدام کند.

شهریاری گفت: اطلاع رسانی مبارزه با کرونا ویروس تعطیل بردار نیست و باید به یک جریان مستمر و موثر تبدیل شود.

استاندار آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه استان آمادگی پذیرش مسافر در ایام نوروز را ندارد اظهار کرد: با توجه به ممنوعیت و محدودیت‌های اعمال شده در این خصوص، اداره کل میراث فرهنگی باید براساس مصوبه ستاد ملی مبارزه با کرونا برای رزرو تخت ویژه کادر درمانی و افراد مشکوک اقدام کند.

پروانه‌های ساختمانی تا اردیبهشت سال آینده تمدید شد

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی نیز در ادامه تصریح کرد: به منظور پرهیز از تجمع مردم، پروانه‌های ساختمانی تا اردیبهشت سال آینده تمدید شد.

آیدین رحمانی گفت: باید با استفاده از توان سازمانهای مردم در راه اندازی پویش‌های مردمی، در خصوص کاهش تجمعات و در خانه ماندن تاکید داشت.

ضرورت پرهیز از اقدامات جزیره‌ای در مقابله با کروناویروس

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان‌غربی نیز در ادامه این جلسه با تاکید بر پرهیز از اقدامات جزیره ای در خصوص مبارزه با کرونا ویروس اظهار کرد: همه اقداماتی که دستگاه‌های اجرایی انجام می‌دهند باید بر اساس تصمیمات ستاد ملی و استانی مبارزه با کرونا باشد.

علی مصطفوی تصریح کرد: این کمیته بر اساس تصمیمات شورای اطلاع رسانی تقویت و فعالیت خواهد داشت و هدف از تشکیل کمیته اطلاع رسانی، تقویت بحث آموزش و پیشگیری موثر و هدفمند است./1350/د102/ب1

منبع: تسنیم
ارسال نظرات