۲۰ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۰:۱۱
کد خبر: ۶۴۳۲۲۴
مدیر حوزه علمیه مازندران:

نگاه دین و علم در مقابله با ویروس کرونا یکسان است

نگاه دین و علم در مقابله با ویروس کرونا یکسان است
مدیر حوزه علمیه مازندران به تلاش دشمن برای قرار دادن علم و دین در تقابل با یکدیگر در مبارزه با کرونا اشاره کرد و گفت: نگاه دین و علم در مقابله با این بیماری یکسان است.
حجت الاسلام والمسلمین محمود ابوترابی، مدیر حوزه علمیه مازندران در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، با اشاره شیوع ویروس کرونا در کشور بر ضرورت عمل به هشدار‌های بهداشتی از سوی عموم مردم تأکید کرد.
 
وی با بیان این که مقام معظم رهبری، مراجع عظام تقلید و بسیاری از علما طی روز‌های اخیر بر ضرورت توجه مردم به هشدار‌های بهداشتی و درمانی تأکید کردند، افزود: به طور حتم با توجه جدی به این توصیه‌ها می‌توانیم از مشکلات به وجود آمده عبور کنیم.
 
استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که این روز‌ها همه بخش‌های کشور به ویژه کادر درمانی و پزشکی مجاهدانه در جبهه سلامت در حال خدمات رسانی به عموم مردم هستند، خاطرنشان کرد: همراهی و همدلی بیشتر مردم با مسؤولان در توقف زنجیره انتقال این ویروس در سطح کشور بسیار اثرگذار خواهد بود.
 
حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی با بیان این که عدم همراهی مردم شرایط را به سمت بحرانی شدن پیش خواهد برد، بیان داشت: تنها راه ریشه کنی ویروس کرونا در کشورمان، همراهی مردم و تلاش و مجاهدت مسؤولان است.
 
عضو شورای حوزه علمیه مازندران در ادامه سخنان خود همچنین به تلاش معاندان و دشمنان انقلاب اسلامی در سوء استفاده از وضع موجود اشاره کرد و گفت: دشمنان در تلاش هستند در وضعیت فعلی علم و دین در تقابل با یکدیگر قرار دارند این در حالی است که دین همان حرفی را می‌زند که پزشکان مطرح می‌کنند و هیچ تقابلی در این خصوص وجود ندارد.
 
استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که مقام معظم رهبری در همان روز‌های نخست شیوع این بیماری در خصوص توجه جدی مردم به توصیه‌های پزشکی توصیه کردند، خاطرنشان کرد: تأکیدات مراجع دینی در طی روز‌های اخیر نیز نشان دهنده توجه بزرگان دینی کشور به توصیه‌ها و ضرورت‌های پزشکی است.
 
حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی با اشاره به این که دشمنان نظام اسلامی در هفته‌های اخیر همه توان خود را در جهت ایجاد فضای رعب و وحشت در جامعه به کار گرفتند، بیان داشت: دشمن با آمار سازی دروغین در تلاش است ضمن نادیده گرفتن مجاهدت‌ها و تلاش‌های شبانه روزی کادر پزشکی کشور، زمینه بدبینی مردم نسبت به مسؤولان را فراهم کند.
 
مدیر حوزه علمیه مازندران با بیان این که ملت بزرگ ایران در همه صحنه و عرصه‌های چهل سال اخیر همواره با وحدت و همبستگی از بحران‌ها عبور کردند، خاطرنشان کرد: شرایط به وجود آمده یک مانوری برای تقویت وحدت و همبستگی ملی است.
 
وی با اشاره به این که در روز‌های اخیر علاوه بر بخش‌های دولتی، شاهد یک عزم جدی میان اقشار و گروه‌های مختلف مردمی در مقابله با ویروس کرونا در کشورمان هستیم، بیان داشت: به طور حتم با این عزم ملی و روحیه جهادی که در آحاد جامعه ایجاد شده است می‌توانیم کرونا را شکست دهیم./950/
افشین ایمانی
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۰:۰۵
مطالب دین در راستای علم روز است.
1
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۲
احسنت
0
0