۲۰ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۱:۰۵
کد خبر: ۶۴۳۳۰۰
آیت الله میرباقری:

نباید در سختی‌ها از حمد و تسبیح الهی غفلت شود

نباید در سختی‌ها از حمد و تسبیح الهی غفلت شود
نماینده خبرگان با تأکید بر انس با خداوند متعال در شرایط سخت گفت: باید دائم خدا را حمد و تسبیح کنیم تا بتوانیم در سختی‌ها هم جمال و رحمت الهی را مشاهده کنیم.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله سید محمدمهدی میرباقری نماینده مردم البرز در مجلس خبرگان رهبری امشب در برنامه زنده قرار آسمانی که از حرم مطهر حضرت معصومه(س) پخش شد، با اشاره به فضایل امیرمؤمنان(ع) گفت: اقرار به مقامات امیرمؤنان(ع) سبب طهارت نفس انسان می شود.

وی افزود: باطن گناه تعلق به دشمنان ولایت است اما اگر کسی اقرار به فضایل حضرت کرد در ابعاد مختلف طهارت پیدا می کند،به فرموده رسول گرامی اسلام(ص) نگاه به امیرمؤمنان و یاد حضرت عبادت است، خداوند متعال ایمان کسی را قبول نمی کند مگر این که ایمان به حضرت داشته باشد و از دشمنان او تبری کند.

استاد درس خارج حوزه علمیه قم با بیان این که ما باید به نقطه ای برسیم که خداوند را به صورت حقیقی حمد کنیم، اظهار داشت: حمد یعنی این که انسان به نعمت ها توجه کند و بداند همه نعمت ها از خداوند متعال است نه از انسان و اسباب.

وی ادامه داد: در روایت داریم حمدکنندگان در سختی ها نیز خدا را حمد می کنند، حماد کسانی هستند که در بلا هم نعمت الهی را مشاهده می کنند، البته حمد نباید صرفا به زبان باشد بلکه باید حمد حقیقی باشد.

نماینده مردم البرز در مجلس خبرگان رهبری ابراز داشت: حماد کسی است که حتی اگر کار سخت شد دست رحمت الهی را ببیند، کسانی که از قبل بر خود کار کردند از منظر الهی به همه مسائل نگاه می کنند.

وی عنوان کرد: باید دائم خدا را حمد و تسبیح کنیم تا بتوانیم در سختی ها هم جمال و رحمت الهی را مشاهده کنیم، حمد و تسبیح خدا در متن سختی ها باید در دستور کار باشد تا در سختی بتوانیم به مقام رضوان برسیم.

محمد قمین
ارسال نظرات