۲۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۳
کد خبر: ۶۴۳۳۳۶
نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی:

استغفار، استحمام روحی انسان از آلودگی‌ها و پلشتی‌ها است

استغفار، استحمام روحی انسان از آلودگی‌ها و پلشتی‌ها است
نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی گفت: همان‌گونه که بدن نیاز به استحمام دارد روح نیز به استغفار نیاز دارد و استغفار، استحمام روحی انسان از آلودگی‌ها و پلشتی‌ها است.

حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی و امام‌جمعه بجنورد، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، با تأکید بر بهره‌گیری از فرصت ماه رجب برای استغفار، اظهار کرد: استغفار برای روح، مثل استحمام برای بدن است.

وی افزود: همان‌گونه که بدن نیاز به استحمام دارد روح نیز به استغفار نیاز دارد، همان‌طور که آلودگی‌های بدنی برای انسان بیماری ایجاد می‌کند، آلودگی‌های روحی نیز بیماری‌های روحی ایجاد می‌کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی اضافه کرد: بنابراین همان‌طور که چرک بدن را می‌زداییم باید چرک‌های روح را نیز بزداییم و آلودگی‌های روح را تخلیه کنیم؛ زیرا کسی که استحمام ندارد بیمار می‌شود و کسی هم که استغفار ندارد عفونت‌ها و چرک‌های معنوی در روحش جمع می‌شود و برایش گرفتاری ایجاد می‌کند.

وی اضافه کرد: تا وقتی با استغفار توفیق استحمام روحی داریم طبق آیه 15 سوره قصص «عَدُوٌّ مُضِلٌّ مُبِینٌ»؛ شیطان نمی‌تواند طَرْفی ببندد و ناکام می‌ماند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی افزود: رسول گرامی اسلام می‌فرماید: «قالَ إبلیسُ: وَ عِزَّتِک لا أبرَحُ اغوِی عِبادَک مادامتْ أرواحُهُم فی أجسادِهِم، فقالَ: وَ عِزَّتی وَ جَلالِی، لا أزالُ أغفِرُ لَهُم ما استَغفَرونی».

وی ادامه داد: بنا به این حدیث وقتی ابلیس به خدای متعال گفت: به عزتت سوگند که تا بندگانت جان در بدن دارند، از گمراه کردنشان دست نمی‌کشم خداوند هم فرمود: به عزت و جلالم سوگند تا زمانی که از من آمرزش بطلبند آنان را می‌آمرزم.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با اشاره به اوقات طلایی استغفار، اظهار کرد: قدرت استغفار در همه زمان‌ها و مکان‌ها هم به یک اندازه نیست، زیرا اثربخشی استغفار در سه ماه نورانی رجب، شعبان و رمضان‌المبارک و هم‌چنین در مشاهد مشرفه و اماکن مقدسه خیلی بیشتر می‌شود.

وی تصریح کرد: به همین جهت زیارت مشاهد اولیا به‌ویژه حضرت سیدالشهدا (ع) و امام رضا (ع) در این ماه‌ها خیلی سفارش شده و هر شب و روزی که وقت نزول رحمت و مغفرت الهی است، وقت زیارتی این بزرگواران هم هست؛ ازاین‌رو باید از فرصت معنوی ماه رجب نهایت استفاده را ببریم./9314/ت210/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات