۲۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۱
کد خبر: ۶۴۳۳۳۷
رسا گزارش می دهد؛

توصیه‌های ائمه جمعه چهارمحال و بختیاری برای مقابله با کرونا

توصیه‌های ائمه جمعه چهارمحال و بختیاری برای مقابله با کرونا
ائمه جمعه استان چهارمحال و بختیاری عمل به توصیه‌های بهداشتی و درمانی برای مقابله با کرونا را واجب شرعی و دعا و توسل به خداوند را راه ریشه کنی آن دانستند.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حدود سه هفته است که کرونا مهمان ناخوانده زندگی مردم ایران شده است. حجم اخبار و شایعات دروغین و جعلی برای التهاب آفرینی در میان مردم ایران در مقایسه با کشور‌های دیگر حکایت از یک حرکت سازماندهی شده در تشدید فشار حداکثری بر مردم دارد. ملت صبور و شکور ایران، اما نشان داده است که مانند همیشه با توکل بر خدا و توسل بر معصومین و تبعیت از فرمایشات، ولی امر و رعایت بایسته‌های مقابله با این ویروس منحوس، بر این تهدید نیز غلبه کرده و از آن فرصت‌ها خواهد ساخت.

این روز‌ها بار‌ها شنیده ایم و دیده ایم و خوانده ایم که «کرونا ویروس» بسیار کم خطرتر از همه ویروس‌های مشابه است. تنها نکته متفاوت، سرعت انتقال و فراگیری آن است.

درباره این که آیا کرونا یک ویروس طبیعی است یا تولید شده و دست ساخت انسان است، نقل‌های بسیاری بر سر زبان‌ها است. گروهی بر این باورند کرونا ویروسِ جدید، بخشی از بیو تروریسم آمریکا برای فلج کردن اقتصاد چین، به عنوان رقیب اصلی آمریکا است. گروهی نیز کرونای جدید را ویروسی می‌دانند که در حال آزمایش در آزمایشگاه‌های چین از کنترل پژوهشگران خارج شده و منتشر گردیده است.

آن چه که مهم است و تا حدی مشکوک به نظر می‌رسد سرعت انتشار و رسانه‌ای کردن این موضوع در جهان و تبدیل آن به خبر نخست دنیا است که تقریبا تا کنون حدود ۱۰۰ کشور را درگیر کرده و سایه هایی از هراس را بر سر مردم جهان انداخته است. مهمتر آن که دشمن در صدد بر آمده است، با سوء استفاده از وضعیت موجود اقدامات خود در راهبرد فشار حداکثری را تکمیل کند. اقداماتی که بیش از هر چیز دارای ابعاد روانی و رسانه‌ای و تبلیغاتی است.

حقیقت این است که جبهه انقلاب و فرماندهان قرارگاه‌های فرهنگی استان‌ها و شهرستان‌ها که ائمه محترم جمعه هستند باید با کمک گرفتن از ظرفیت‌های مردمی و دستگاهی هر منطقه، میدان کنونی را، عرصه همگانی «جهاد سلامت» و «دفاع از سلامت» مردم را وجهه همت والای خود سازند.

خدا رحمت کند شهید بزرگ مقاومت اسلامی سردار شهید سلیمانی را که در وصیت نامه خود نوشت؛ من بار‌ها تجربه کرده ام، فرصت‌هایی که از دل تهدید‌ها بیرون می‌آید بسیار بیشتر از فرصت‌هایی است که از دل فرصت‌ها بیرون می‌آید.

موقعیت دشوار کنونی برای مردم ما، اگر چه سخت و رنج آور است، اما قطعاً و در دوران بعد از مهار نسبی کرونا، به یاری خداوند توانا، ثمرات زیادی خواهد داشت.

به یقین در شرایط کنونی رعایت توصیه‌های بهداشتی و درمانی یک تکلیف الهی و یک رسالت عمومی است که اگر به خوبی انجام شود، انتشار و شیوع این بیماری کنترل و راه مقابله با آن سریع‌تر صورت می‌گیرد. در این گزارش بر آن شدیم تا نظر برخی از ائمه جمعه استان چهارمحال و بختیاری در مورد راه‌های مقابله با این ویروس منحوس را جویا شویم که مشروح آن در ادامه آمده است.

 
توصیه‌های بهداشتی ائمه جمعه چهارمحال و بختیاری برای مقابله با کرونا

داشتن امید و توکل به قدرت خداوند تنها راه غلبه بر بلا‌ها است

حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، با اشاره به اینکه ابتلائات مسلمانان با مشرکان کاملا متفاوت است، گفت: در ابتلائات باید به اعمال و رفتارمان نگاه کنیم و تحلیل درست دینی از مشکلات داشته باشیم.

وی با تأکید بر اینکه در ابتلائات باید بدانیم حکمت‌هایی پس پرده است و ما غافل هستیم و نمی‌دانیم، افزود: برخی از این بلا‌ها به گناهان و نوع اعمال ما بر می‌گردد که علت اصلی‌اش آن است که ما منتظر واقعی نیستیم.

امام جمعه شهرکرد در ادامه بر رعایت مسائل بهداشتی و درمانی برای مقابله با ویروس کرونا تأکید کرد و گفت: همه باید مسائل بهداشتی را رعایت کنند؛ به یقین رعایت توصیه‌های بهداشتی و درمانی یک وظیفه همگانی و یک واجب شرعی است.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام، بزرگنمایی در بحث ویروس کرونا را یک آفت بزرگ دانست و خاطرنشان کرد: به یقین داشتن امید و توکل به قدرت خداوند تنها راه غلبه بر بلا‌ها است که باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه مردم باید به توصیه‌های بهداشتی متولیان امر توجه داشته باشند، ابراز کرد: به یقین اگر با همدلی و اتحاد و با رعایت نکات کلیدی که مسؤولان تذکر می‌دهند، به این بلا نگاه کنیم، همه سختی‌ها برطرف و شر این ویروس از سر مردم کم خواهد شد.

 
توصیه‌های بهداشتی ائمه جمعه چهارمحال و بختیاری برای مقابله با کرونا

نقش امور معنوی در دفع بلای ویروس کرونا از کشور غیرقابل انکار است

حجت الاسلام محسن ملکپور، امام جمعه فارسان نیز در گفتگو با خبرنگار رسا در شهرکرد با اشاره به شیوع ویروس کرونا در کشور، رعایت نکات درمانی و بهداشتی را وظیفه همگانی دانست و افزود: اسلام دین پاکیزگی است و در همه احوال توصیه به رعایت بهداشت در همه شرایط می‌کند.

وی با تأکید بر اینکه باید سبک زندگی مردم به سمت سبک زندگی اسلامی سوق داده شود، ابراز کرد: به یقین اگر سبک زندگی مردم اسلامی شود، بسیاری از مشکلاتی که با آن روبه رو هستیم دیگر جایی در زندگی مردم نخواهد داشت.

امام جمعه فارسان با بیان اینکه گره هر سختی و مشکلی به دست خدا گشوده و دشواری‌ها به لطف او آسان می‌شود، تصریح کرد: وسایل زندگی و اسباب حیات به واسطه رحمت الهی فراهم می‌آید و قضا به قدرت او جریان می‌گیرد.

حجت الاسلام ملکپور با اشاره به اینکه همه چیز تنها به خواست و اراده تکوینی خداوند جریان دارد به گونه‌ای که بی آنکه فرمان دهد، همه چیز فرمانبرند و بی آنکه نهی کند، از کار می‌ایستند، گفت: کسی نمی‌تواند از آنچه خداوند انجام می‌دهد، جلوگیری کند و آنچه خداوند انجامش را دشوار می‌کند، کسی نمی‌تواند آسانش کند.

وی با تأکید بر اینکه رعایت نکات بهداشتی و درمانی برای همه مردم لازم و ضروری است، اما نباید از نقش امور معنوی در دفع این بلا نیز غافل شویم، ابراز کرد: تا زمانی که رابطه مان با خداوند درست نشود، سایر امور نیز درست شدنی نخواهد بود.

 
توصیه‌های بهداشتی ائمه جمعه چهارمحال و بختیاری برای مقابله با کرونا
 
امید به آینده مهمترین نیاز امروز کشور است

حجت الاسلام حبیب الله شاهسون، امام جمعه سورشجان نیز در گفتگو با خبرنگار رسا در شهرکرد با بیان اینکه شیوع بیماری فراگیر کرونا نشان داد که بیش از هر چیزی به همدلی و همراهی در کشور نیازمندیم، گفت: تا زمانی که با هم متحد نباشیم نمی‌توانیم در مقابل این ویروس منحوس پیروز شویم.

وی با اشاره به اینکه در دین اسلام بر حفظ جان تأکید شده است و هیچ کسی نمی‌تواند نسبت به جان خود و همنوعانش بی تفاوت باشد، ادامه داد: برای تحقق این امر باید همگان نسبت به رعایت امور بهداشتی و درمانی حساس باشند و به نکاتی که در این رابطه گفته می‌شود، توجه جدی داشته باشند.

حجت الاسلام شاهسون با تأکید بر اینکه امید به آینده مهمترین نیاز امروز کشور است، گفت: هیچ کسی حق ندارد ناامیدی را در جامعه رواج دهد؛ به یقین ایجاد یأس و ناامیدی در شرایط کنونی جامعه خیانت به مردم است.

امام جمعه سورشجان، نقش دعا و توسل در ایجاد امید و رفع افسردگی از جامعه را غیرقابل انکار دانست و ابراز کرد: باید همگان با تضرع و خلوص نیت از حضرت باری تعالی بخواهند که در این بین دعای هفتم صحیفه سجادیه که مورد تأکید رهبر هم قرار گرفت، نقش اساسی دارد.

وی با اشاره به اینکه باید از فرصت ماه رجب برای دعا و نردیک شدن به خداوند متعال استفاده کنیم، خاطرنشان کرد: مردم از خواندن دعای هفتم صحیفه سجادیه و نماز جعفر طیار غافل نشوند چراکه نقش مهمی در دفع بلایا خواهند داشت.

 
توصیه‌های بهداشتی ائمه جمعه چهارمحال و بختیاری برای مقابله با کرونا

شیوع ویروس کرونا در کشور همدلی و وحدت گروه‌های مختلف را به تصویر کشید

حجت الاسلام سعید حسین پور، امام جمعه کوهرنگ، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد با اشاره به اینکه شیوع ویروس کرونا در کشور همدلی و وحدت گروه‌های مختلف را به تصویر کشید، گفت: مردم نشان دادند در مشکلات یار و یاور هم هستند و این چیز کمی نیست.

وی با بیان اینکه باید این بیماری را یک امتحان الهی بدانیم و از آن سربلند بیرون بیاییم، خاطرنشان کرد: بیایید با تضرع و زاری به پیشگاه احدیت این بحران را به یک فرصت ارزشمند برای دعا و معنویت تبدیل کنیم و از ظرفیت‌های آن نهایت استفاده را ببریم.

حجت الاسلام حسین پور با تأکید بر اینکه باید همگان به نکات بهداشتی و درمانی توجه کنند و این یک واجب شرعی است، تصریح کرد: اگر جان خود و همنوعانمان برایمان مهم است باید تا می‌توانیم به نکات بهداشتی که از سوی متولیان امر بیان می‌شود، توجه داشته باشیم که در شرایط کنونی ماندن در خانه بهترین راهکار برای رهایی از این مشکل است.

وی با بیان اینکه وقتی سخنرانی سالیانه رهبر معظم انقلاب در حرم رضوی لغو می‌شود، دلیل بر اهمیت دادن ایشان به امر بهداشت و سلامت مردم است، گفت: مردم باید از سفر‌های غیر ضروری شهری و برون شهری به شدت پرهیز کنند، چون وجود هرگونه اجتماعی موجب گسترش دامنه شیوع این ویروس در کشور خواهد شد.

امام جمعه کوهرنگ با اشاره به اینکه امروز پرستاران، پزشکان و سایر کادر درمانی کشور در خط مقدم جبهه سلامت حضور دارند، تصریح کرد: باید با عمل به توصیه‌های بهداشتی، مدافعان سلامت را در عمل به وظایف واقعی خود یاری کنیم. /۹۴۵۷/گ404/ب1
سجاد محمدی فارسانی
ارسال نظرات