۲۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۰:۴۹
کد خبر: ۶۴۳۳۷۸
حجت الاسلام قربانی خبر داد؛

تداوم تدابیر مراقبتی و بهداشتی در بقاع متبرکه مازندران

تداوم تدابیر مراقبتی و بهداشتی در بقاع متبرکه مازندران
معاون فرهنگی اوقاف مازندران از تداوم تدابیر مراقبتی و بهداشتی در امامزادگان و بقاع متبرکه استان تا برطرف شدن خطر ویروس کرونا خبر داد.
به گزارش خبرگزاری رسا در ساری، حجت‌الاسلام مسعود قربانی، معاون فرهنگی اوقاف مازندران با دعوت از همه علما، روحانیان، مردم، خیران و اصحاب رسانه برای ترویج و تبلیغ فرهنگ وقف در جامعه، اظهار داشت: اگر بتوانیم یک بسیج همگانی در تبلیغ و ترویج فرهنگ وقف و جا انداختن فرهنگ نورانی وقف در جامعه تلاش کنیم قطعاً همه بشریت از آثار و برکات آن بهره‌مند می‌شوند.

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه مازندران بیان کرد: در برنامه‌هایی که در ابتدای سال ابلاغ می‌شود، فعالیت‌ها و اقدامات از اول فروردین در قالب برنامه آرامش بهاری که با حضور روحانیون که دوره‌های ویژه می‌بینند آغاز می‌شود و در خیمه معرفت روحانیون به شبهات دینی پاسخ می‌دهند و به مباحث روز می‌پردازند.

وی افزود: روحانیونی که در این برنامه‌ها حضور دارند در کلاس‌های مختلفی در قم شرکت کرده و مدرک لازم را اخذ کردند.

حجت الاسلام قربانی با اشاره به این که پاسخ به شبهات دینی بسیار ضروری است، خاطرنشان کرد: روحانیان به مباحث گفتاری مسلط باشند و اگر قرار است پاسخ دهند با مستندات باشد، چون پاسخ به شبهات دینی نظر شخصی نیست.

وی از اجرای طرح مهر تحصیلی در استان خبر داد و گفت: این طرح هر ساله با هدف محرومیت‌زدایی از دانش‌آموزان بی‌بضاعت صورت می‌گیرد و در ابتدای سال تحصیلی از محل موقوفات مرتبط بسته فرهنگی که در قالب یک کیف تحصیلی است در سه مقطع ابتدایی، متوسطه و دبیرستان توزیع می‌شود.

معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف مازندران با تاکید بر این که با اجرای صحیح نیت واقفین مردم به وقف تشویق می‌شوند، ادامه داد: طرح دست‌های مهربانی از دیگر اقدامات مهم در استان است که در قالب سبد کالا هم‌زمان با روز نیکوکاری در ایام عید به خانواده‌هایی که از سوی کمیته امداد معرفی شده، اهدا می‌شود.

وی با اشاره به اجرای طرح بصیرت عاشورایی در امامزادگان استان، تصریح کرد: این طرح در ایام ماه محرم اجرا شده و جدا از اینکه روحانیون برای تبلیغ به شهرستان‌ها اعزام می‌شوند، خیمه معرفت راه اندازی می‌شود و در روحانیون در این خیمه‌ها حضور می‌یابند.

حجت الاسلام قربانی با اشاره به وجود هزار و ۳۶۱ امامزاده و بقاع متبرکه در استان، مازندران را دیار علویان معرفی کرد و افزود: در این استان بیش از ۱۴ هزار موقوفه وجود دارد که بیش از ۷۰ درصد این موقوفات در جهت عزاداری حسینی است.

وی از اجرای طرح شمیم حسینی در ایام محرم در سطح استان خبر داد و گفت: هیأت‌های مذهبی در این طرح با کمک اوقاف و امور خیریه حمایت می‌شوند.

معاون فرهنگی اوقاف مازندران با اشاره به این که یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های امروز مقام معظم رهبری رفع آسیب‌های اجتماعی و آموزش سبک زندگی اسلامی در کشور است، افزود: دوره‌های آموزشی مربیان طرح «زندگی به رنگ خدا» در جوار آستان مقدس امامزادگان و بقاع متبرکه با هدف آموزش مهارت‌های زندگی در سه گرایش مهارت‌های زندگی با رویکرد مهارت‌های فردی، مهارت‌های زندگی با رویکرد ازدواج و خانواده و مهارت‌های زندگی با رویکرد فرزندپروری برگزار می‌شود.

این مسؤول با اعلام این که طرح آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد در استان اجرا شد، بیان کرد: این طرح در راستای تحقق نیت واقفان و با کمک خیران نیک‌اندیش نسبت به آزادی زندانیان جرائم غیرعمد استان انجام شد.

حجت الاسلام قربانی در بخش دیگری به شیوع ویروس کرونا در کشور و استان اشاره کرد و گفت: معاونت فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه و همچنین ستاد پیشگیری از ویروس کرونا در استان دستورالعمل‌هایی را صاد کردند که تدابیر مراقبتی و بهداشتی در امامزاده‌ها انجام شود و در حال حاضر بحث ضد عفونی کردن نقاط مختلف امامزاده‌ها و اطلاع‌رسانی به مردم در حال انجام است.

وی با اشاره به این که بعد از این اطلاعیه جلوی توزیع غذای نذری تجمعات در سطح امامزادگان استان گرفته شد، ادامه داد: مردم باید توصیه‌های بهداشتی را امامزادگان برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا رعایت کنند./950/
افشین ایمانی
ارسال نظرات