۲۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۱:۱۷
کد خبر: ۶۴۳۴۵۶
نامه تشکل‌های دانشجویی آذربایجان شرقی به روسای سه قوه؛

چرا عده‌ای با جان مردم معامله می‌کنند؟

چرا عده‌ای با جان مردم معامله می‌کنند؟
تشکل‌های دانشجویی در نامه‌ای به روسای سه قوه و رئیس شورای عالی امنیت ملی در خصوص زمینه‌های فسادزایی که منجر به انحصارهای کثیف شده، انتقاد کرده و خواستار رسیدگی شدند.

به گزارش خبرگزاری رسا، تشکل‌های دانشجویی در نامه‌ای به روسای سه قوه و رئیس شورای عالی امنیت ملی در خصوص زمینه‌های فسادزایی که منجر به انحصارهای کثیف شده و سلامت مردم را تهدید می‌کند، انتقاد کرده و خواستار رسیدگی و رفع این مشکل شدند.

در این نامه آمده است: مدتی است که با ورود ویروس کرونا به کشور، تعدادی از تاجران سودجو در کشور، اقدام به خرید و انبار و گاه صادر کردن مواد بهداشتی بسیار ضروری در این برهه حساس کرده‌اند. در این زمان که در جمهوری اسلامی ایران، اکثریت مردم و ارگانها سعی در ریشه کن کردن و شکست دادن این ویروس نحس دارند و حتی پرستاران و پزشکان جان خود را به خطر می‌اندازند، قباحت و ظلم افراد سودجویی که مانع توزیع و پخش وسائل بهداشتی نظیر ماسک، مواد ضدعفونی کننده و دستکش بین مردم می‌شوند آشکار است.

در نامه‌ وزیر محترم بهداشت به ریاست شورای عالی امنیت ملی، سوالی ذکر شده که سؤال بسیاری از ما مردم هم هست. این شبکه‌ فرصت‌طلب بی‌انصاف، از کجا خاطر جمعی دارد که اینگونه جسورانه روبه‌روی مردم و مسئولان می‌ایستد و به راحتی اعلام می‌کند که دویست میلیون ماسک را می‌تواند 24 ساعته با فلان قیمت در فلان جا عرضه کند؟

باید کاری کرد که دیگر هیچ تاجر و سرمایه‌داری نتواند با جان مردم معامله کند و برای وزیر تعیین تکلیف کند.

ما تشکل‌های دانشجویی، خواستار آن هستیم که اولاً تلاش شود هر چه سریعتر انبارهایی که این موارد در آنها انبار شده‌اند کشف شده و در اختیار وزارت بهداشت قرار داده شده و در سطح کشور توزیع شود. و همچنین در اسرع وقت، دادگاه افرادی را که با جان مردم تجارت کرده‌اند و جنایت انسانی آشکاری را انجام داده‌اند بدون هیچگونه کم و کاستی و بدون هیچگونه رأفت و چشم پوشی به طور علنی برگزار کنید و مجازات‌های این افراد خاطی را به سرعت و در ملاء عام اجرا کنید.

و اما مهمتر، اینکه از شما و تمام متولیان امر، چه در قوه قضاییه و چه در قوه مجریه و چه قوه مقننه می‌خواهیم توضیح دهند که در کشور چه خبر است؟ و چگونه چنین شبکه‌های مخوفی می‌توانند در نظام اقتصادی کشور رشد کنند؟ و همچنین در اسرع وقت، مسئولینی که زمینه‌ حیات اقتصادی چنین جنایتکارانی را فراهم می‌کنند به اشد مجازات رسیده و قوانین مربوطه اصلاح شود.

امضا کنندگان:

انجمن اسلامی دانشجویان دفتر تحکیم وحدت دانشگاه تبریز / جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه تبریز / بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی سهند / بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی ارومیه / بسیج دانشجویی دانشگاه ارومیه / هیئت مؤسس انجمن اسلامی دانشجویان دفتر تحکیم وحدت / دانشگاه آزاد ارومیه / انجمن اسلامی دانشجویان دفتر تحکیم وحدت دانشگاه علوم کشاورزی خوزستان / بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد ارومیه / بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی ارومیه / بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور ارومیه / بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان ارومیه / بسیج دانشجویی دانشگاه فنی و حرفه استان آذربایجان غربی / انجمن اسلامی دانشجویان دفتر تحکیم وحدت دانشگاه علوم پزشکی همدان / بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان اردبیل / بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان نیر / بسیج دانشجویی دانشگاه محقق اردبیلی / بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل / بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل / بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور اردبیل / انجمن اسلامی دانشجویان دفتر تحکیم وحدت دانشگاه علوم پزشکی اصفهان/1350/د102/ب1

منبع: تسنیم
ارسال نظرات