۲۲ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۹:۱۵
کد خبر: ۶۴۳۵۷۸
با هدف ساماندهی نیرو‌های جهادی صورت گرفت؛

راه اندازی موکب سلامت در چهارمحال و بختیاری برای مقابله با ویروس کرونا

راه اندازی موکب سلامت در چهارمحال و بختیاری برای مقابله با ویروس کرونا
حجت الاسلام طاهری با اشاره به راه اندازی موکب سلامت در چهارمحال و بختیاری، گفت: هدف این موکب ساماندهی نیرو‌های جهادی استان برای مبارزه با ویروس کرونا است.
حجت الاسلام مهدی طاهری، مدیرکل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، با اشاره به راه اندازی موکب سلامت در استان برای مقابله با ویروس کرونا خاطرنشان کرد: موکب سلامت در استان با هدف ساماندهی نیرو‌های جهادی برای مبارزه با ویروس کرونا در حوزه‌های مختلف تشکیل و فعالیت خود را آغاز کرده است.

وی با بیان اینکه حضور گروه‌های جهادی برای مقابله با کرونا نقش کلیدی دارد، گفت: در حال حاضر اوضاع استان در خصوص این بیماری بحرانی و خطرناک نشده، اما با توجه به پیش بینی‌های صورت گرفته احتمال افزایش سریع تعداد مبتلایان وجود دارذ که می‌طلبد در همه زمینه‌ها آمادگی کامل داشته باشیم.

حجت الاسلام طاهری با تأکید بر اینکه باید هم‌افزایی و همکاری بین تمامی گروه‌های جهادی استان به خوبی صورت گیرد، تصریح کرد: موکب سلامت استان به دنبال ایجاد زیرساخت‌های لازم برای افزایش فعالیت‌های پیشگیرانه اعم از ضدعفونی کردن محیط، ساخت ماسک‌های استریل، انتقال نکات آموزشی به مردم، افزایش فعالیت‌های رسانه‌ای در زمینه این بیماری و ایجاد گروه‌های کمک رسانی به مردم بی بضاعت است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه خدمت به مردم و کمک در حفظ سلامتی آن‌ها از اهمیت بالایی برخوردار است، ابراز کرد: در حال حاضر ارائه آموزش‌های لازم به مردم در خصوص پیشگیری از گسترش این بیماری در رسانه‌ها و فضای مجازی و حتی حضوری بسیار مهم است و باید بدانیم استان چهارامحال و بختیاری تنها شهر شهرکرد نیست و برنامه‌های آموزشی و خدماتی برای کل شهرستان‌های استان باید چیده شود.

وی ایجاد یک شبکه همگانی برای متشکل کردن گروه‌های جهادی را لازم و ضروری دانست و افزود: در طی این چند روز گروه‌های مردمی و هیأتی زیادی در سطح شهر و استان احساس وظیفه کرده و اقداماتی در جهت پیشگیری از گسترش این ویروس انجام دادند؛ به یقین همکاری و تعامل این گروه‌ها و ایجاد یک شبکه همگانی و هماهنگ برای مبارزه با شیوع بیشتر این ویروس تأثیرگذاری بسیار بیشتری دارد و قرارگاه مردمی مدافعان سلامت در این راستا تشکیل شده است./۹۴۵۷/ت210/ب1
سجاد محمدی فارسانی
ارسال نظرات