۲۲ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۱:۰۲
کد خبر: ۶۴۳۵۹۱
از سوی ائتلاف سعودی صورت گرفت؛

قلع و قمع کودکان یمنی در سایه شیوع کرونا در جهان

قلع و قمع کودکان یمنی در سایه شیوع کرونا در جهان
ائتلاف سعودی در سایه شیوع ویروس کرونا در جهان، به قلع و قمع مردم یمن ادامه می دهد.

خبرگزاری رسا – گروه بین الملل: منابع یمنی امروز گزارش دادند که ائتلاف سعودی در چند ساعت گذشته ۱۵ بار منطقه حرض در استان حجه را بمباران کردند. جنگنده‌های سعودی همچنین شبکه مخابراتی در منطقه ساقین در استان صعده را هدف قرار دادند.

طبق گزارش وبگاه «المسیرة»، ائتلاف سعودی، دکل‌های مخابراتی در جبل المفتاح واقع در منطقه حیدان در جنوب غربی صعده را بمباران کردند.

بر اساس این گزارش، ائتلاف سعودی همچنین مناطق مسکونی در بخش رازح واقع در نوار مرزی غرب صعده را هدف حملات راکتی و توپخانه‌ای قرار دادند.

یک منبع در استان البیضاء نیز گزارش داد که عناصر تکفیری القاعده وابسته به ائتلاف در منطقه الظهره، یک خودرو که سرنشینان آن یک مرد به همراه همسر و کودکش بوده، متوقف کرده و آن‌ها را به قتل رسانده‌اند.

هم‎ردیفی محمد بن سلمان با جنایتکاران جهان

ائتلاف سعودی به رهبری محمد بن سلمان جنایتکاری است که خود را هم ردیف جنایتکاران، ستمگران و ظالمان معاصر قرار داده است و در حالی که با پول های خود رؤسای سازمان های مختلف بین المللی نظیر سازمان ملل متحد و اتحادیه عرب را خریده است، نقاب دموکراسی و حمایت از حقوق بشر به چهره می زند.

متاسفانه این روزها شاهد افزایش جنایت های ائتلاف سعودی علیه مردم مظلوم یمن هستیم و این در حالیست که مردم جهان با مشکلات مختلفی نظیر کرونا ویروس دست و پنجه نرم می کنند.

ائتلاف سعودی نشان داده است که به هیچ قاعده و قانونی پایبند نیست و در همه حال و در همه شرایط کودکان و زنان یمنی را به خاک و خون می کشد.

نادیده گرفتن حقوق بشر از سوی عربستان فقط به امور بین المللی نظیر تجاوز به یمن، قتل وحشیانه جمال خاشقچی روزنامه نگار منتقد و بازداشت گسترده مخالفان خلاصه نمی شود، بلکه در اقدامی تازه همراه با شروع ویروس کرونا، شرکت آرامکو در ورودی دفتر خود، یک از اتباع خارجی را به جاصابونی تبدیل کرده است. این اقدام آنان با مخالفت و واکنش گسترده جهانیان مواجه شد به طوری که علی علیزاده تحلیلگر سیاسی در توییتر خود نوشت: « ‏این ورودی دفتر آرامکو است. این لگدمال کردن کرامت یک انسان و تبدیلش به یک جاصابونی، این شرم نکردن از چشمهای یک کارگر، فقط از یک جا برمی‌آید: از سعودی. نگاه سعودی به لیلا فروهر و آرش و سینا ولی‌الله و خبرنگاران اینترنشنال هم همین است. آنها هم در چشم سعودی جاصابونی‌هایی بیش نیستند.»

هم پیالگی خوانندگان لس آنجلسی با قاتلان کودکان یمنی

متاسفانه برخی انسان های خود فروخته که ادعای ملی گرایی و ایرانی بودن دارند به تبعیت و پیروی از سیاست های آل سعود می پردازند که نمونه آن را علی علیزاده با توییتر خود معرفی کرده است.

ماجرا از این جا شروع می شود که روزهای پانزدهم و شانزدهم اسفندماه گروهی از خوانندگان لس آنجلسی  برای نخستین بار در عربستان سعودی، در جریان فستیوال طنطوره دو کنسرت با عنوان «موسیقی بدون مرز» برگزار کردند.  لیلا فروهر، شادمهر عقیلی، اندی و شهرام شب‌پره  در شب نخست این برنامه (پانزدهم اسفند) و آرش، ابی و ساسی مانکن نیز دیگر خوانندگانی بودند که در شب دوم این برنامه در ۱۶ اسفند برنامه اجرا کردند. این دوبرنامه از شبکه MBC Persia پخش شد. جشنواره زمستانی طنطوره که در شهر العلا در نزدیک مدینه برگزار می‌شود برای نخستین‌بار دوشب آخر برنامه‌هایش را به اجرای خوانندگان فارسی زبان اختصاص داد.

هرکدام از این خوانندگان برای حضور در این برنامه ۶۰۰ هزار دلار دریافت کرده‌اند و ابراهیم حامدی (ابی) و «ساسان حیدری یافته» (ساسی)   با ۱۰۰ هزار دلار بیشتر، نسبت به سایرین برای اجرای 7 قطعه موسیقی هفتصد هزار دلار قرار بستند. اهدای این مبالغ هیچ ارتباطی به دستمزد نوازنده و همنوایان ندارد. ابی به دلیل نخواندن آهنگ معروف خلیج فارس و ساسی مانکن به دلیل ادامه حیات ساختارشکنانه‌اش این مبلغ اضافه را دریافت کردند.

نکته جالب اینجاست که درآمد «ابی» در شهر و کنسرت‌های بزرگ در بهترین حالت هفتاد هزار  و در کمترین حالت آورده‌اش از هر کنسرت ۵۰ هزار دلار است و درآمد سایر خوانندگان دعوت شده، از سی هزار دلار تجاوز نمی‌کند. در قراردادهای منعقد شده خوانندگان به عنوان مثال شهرام شپ‌پره ۲۵ برابر دستمزدش را در فستیوال طنطوره دریافت کرده است. در میانه کنسرت نیز شهرام شپ‌پره گفت: من اسپانیایی می‌خوانم اما کسی در ایران اسپانیایی متوجه نمی‌شود، من به این زبان می‌خوانم که پول دربیاورم.

اما این جمع هشت نفره صرفا برای اجرا در حضور بن سلمان در این سالن حاضر شدند، تا امتیازات دیگری از او دریافت کنند. این خوانندگان با جت شخصی آنان را به عربستان برد و «ساسان یافته» از داخل این جت شخصی فیلمی را منتشر کرد.

جمع بندی

محمد بن سلمان در هر زمانی که بخواهد می تواند به یمن تجاوز کند و مردم این کشور را به خاک و خون بکشد و یا مخالفانش را به بهانه های واهی از سر راه بردارد، زیرا این خصلت و ویژگی انسان های ظالم و ستمگر و جنایتکار و عاقبت آنها نیز به وضوح مشخص است و آینده ای بهتر از سایر جنایتکاران دوران معاصر نظیر صدام دیکتاتوری عراق، معمر قزافی دیکتاتوری لیبی و غیره نخواهد داشت؛ اما نکته ای که باید به آن توجه وافری شود، این است که چرا یک ایرانی باید خود را به چنین فردی بفروشد و یا سازمان و مجامع بین المللی نسبت به جنایت های ائتلاف سعودی سکوت کنند و با اندک پولی حاضر باشند که کودکان یمنی قلع و قمع شوند. آیا زمان آن نرسیده است که جهانیان به سمت صلح حرکت کنند و جهان را از جنگ و خشونت عاری سازنند؟

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۶
هر جا که شود جاری اشک از رخ مظلومان . هست آیه ی پیروزی ده مژده به محرومان . شاید بهمین زودی ویرانه شود کاخش . هر کو که ستم کرده بر این همه محبوبان .
مسلم که وجودش جز رحمت نبود بر خلق . قدرش نشناسند جز یک عده ی محرومان
0
0
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۷
هر جا که شود جاری اشک از رخ مظلومان . هست آیه ی پیروزی ده مژده به محرومان . شاید بهمین زودی ویرانه شود کاخش . هر کو که ستم کرده بر این همه محبوبان .
مسلم که وجودش جز رحمت نبود بر خلق . قدرش نشناسند جز یک عده ی محرومان
0
0
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۱:۵۴
دعای مرزداران (دعای ۲۷ صحیفه سجادیه ع ) را مستمرا بخوانیم و خواندن پیاپیش بخصوص بعد از نمازها تبلیغ و ترویج کنیم .
0
0
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۱:۵۷
بحمد اللّٰه یمنیها اخیرا فتوحات خیره کننده ای داشته اند ، نهم و بعد جوف و الآن هم مشغول آزادسازی مأرب هستند دعا کنیم
0
0
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۱:۵۹
سوره نصر را در نمازها اعم از فریضه و نافله خواندن برای نصرت بر دشمنان خوب است ، بعد از حمد پاره ای از رکعات نمازهایمان را بدین سوره اختصاص دهیم .
0
0
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۲:۱۱
یکی از مشکلات رسانه های خودی که کمتر از نعمات حوزوی و دینی برخوردارند اشتباهات فاحش و متاسفانه ضعف عحیب مدیریت آنهاست ، رسانه دینی و عالمانه ای همانند رسانه می بایست سعی کند تا خلع نیاز به اخبار توام با شرایط و اطلاعات دینی را پر کند ، مثلا شما ببیند دعوای عرب و عجمی تا آنجا برخی از حتی سایت های خودی پیش برده اند که به جد مخالف نام گذاری ها اسلامی بر روی محصولات نظامی شده و می شوند ، و پاسخهای منطقی را یا منعکس نمی کنند یا به ندرت نمونه اش سایت مشرق
0
0