۲۳ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۹
کد خبر: ۶۴۳۶۲۳
آستان مقدس حسینی:

فرودگاه کربلا کاملا غیر نظامی است و حمله به آن توجیهی ندارد

فرودگاه کربلا کاملا غیر نظامی است و حمله به آن توجیهی ندارد
آستان مقدس حسینی در واکنش به حمله جنگنده‌های آمریکایی به فرودگاه کربلا، از رسانه‌های جهانی خواست از این فرودگاه دیدن کرده و غیرنظامی بودن آن را ثبت کنند.
به گزارش خبرگزاری رسا، پس از بمباران بامداد امروز (جمعه) فرودگاه در حال ساخت کربلا از سوی جنگنده‌های آمریکایی، آستان مبارک امام حسین (ع) این اقدام آمریکا را تجاوزگری خواند. به نوشته وبگاه السومریه نیوز، این آستان مقدس حسینی در بیانیه‌ای اعلام کرد که بمباران بامداد امروز موجب کشته شدن یکی از غیرنظامیان و مجروحیت دو کارگر شده و علاوه بر آن خسارت‌های شدیدی به تأسیسات اداری و خدماتی وارد آمده است.
این بیانیه تأکید کرد: «این فرودگاه کاملا غیر نظامی است و تولیت مقدس حسینی (ع) به همراه چند شرکت عراقی بر روند ساخت آن نظارت دارند. کادر مشغول به کار نیز غیرنظامیان عراقی هستند.»
آستان مقدس امام حسین (ع) در پایان افزود: «حمله هوایی شب گذشته یک تجاوزگری آشکار بود که هیچ توجیهی نداشت. تولیت از تمامی رسانه‌های داخلی و خارجی می‌خواهد تا این تجاوزگری را مستند کرده و با اطلاع از غیر نظامی بودن کامل فرودگاه حجم خسارت‌ها را نیز ثبت کنند.»
 جنگنده‌های آمریکایی بامداد امروز (جمعه) پایگاه حزب‌الله عراق در شهر «جرف الصخر» در استان بابل و پایگاه‌های وابسته به الحشد الشعبی به استان‌های صلاح‌الدین، بصره و فرودگاه در حال ساخت کربلا را بمباران کردند.
ارسال نظرات