۲۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۹:۴۳
کد خبر: ۶۴۳۷۸۸
حجت الاسلام والمسلمین مبلغی:

عمل به توصیه های پزشکی راه حل قطع انتقال ویروس کرونا است

عمل به توصیه های پزشکی راه حل قطع انتقال ویروس کرونا است
نماینده مجلس خبرگان رهبری بر ضرورت عمل به توصیه های پزشکی برای جلوگیری از سرعت انتشار ویروس کرونا بین مردم، گفت: مردم باید ویروس کرونا را جدی بگیرند.

حجت الاسلام والمسلمین احمد مبلغی، نماینده مجلس خبرگان رهبری، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، با اشاره به شیوع بیماری کرونا در جامعه بیان داشت: به دلیل ویژگی های پرخطر  ویروس کرونا، برخی از متخصصان، مبتلایان به این ویروس را نشر دهنده فوق العاده مرض و شیوع آن را شیوع فوق العاده مرض نامیده اند.

وی بر ضرورت تبدیل موضوع کرونا به مسأله فقهی افزود: این امر باید بر پایه اصول حاکم بر تبدیل صورت بگیرد.

حجت الاسلام والمسلمین مبلغی ادامه داد: عدم توجه به این اصول ما را به سمت دور شدن از واقعیت موضوع سوق می دهد و دور شدن از واقعیت به معنای نادیده گرفتن، غفلت ورزیدن و غیرمهم انگاشتن همه یا بخشی از اطلاعات دقیق مربوط به آن در استنباط است.

وی اظهار داشت: با تطبیق قاعده «حرمت همکاری بر پلیدی و تعدی» بر موضوع کرونا به این نتیجه می رسیم کسانی که با رفتارهای نسنجیده و خارج از چارچوب اصول بهداشتی همچون حضور در اجتماعات روند اجتماعی گسترش بیماری کرونا را شکل یا عمق می بخشند، چنانچه آگاه از کار خود باشند، رفتارشان مصداق تعاون بر اثم و عدوان حساب می شود.

رییس مرکز تحقیقات اسلامی مجلس بیان کرد: طبق دیدگاه اجتماعی حتی اگر شخصی اطمینان داشته باشد که ویروس کرونا در بدن او فعال نمی شود یا اینکه برای او مشکلی به وجود نمی آورد، در این صورت نیز نباید در اجتماع و مکان های شلوغ حاضر شود.

وی ادامه داد: این شخص در همان حال که از ویروس به صورت شخصی آسیبی نمی بیند در یک نگاه فرآیند اجتماعی ممکن است حامل و عامل انتقال ویروس به دیگران باشد.

حجت الاسلام والمسلمین مبلغی خاطرنشان کرد: میانگین مرگ و میر ناشی از ویروس کرونا بین دو تا سه درصد بوده و این پایین بودن نسبی مرگ و میر در مقایسه با ویروس های دیگر هم خانواده او همچون سارس یا مرس به توانایی این ویروس برای گسترش انتشار و در نتیجه افزایش مرگ و میر ناشی از آن افزوده است.

وی با تأکید بر ورت توجه مردم به توصیه ها و ماندن در خانه برای قطع زنجیر انتقال این ویروس بین مردم اظهار داشت: با توجه به دوره طولانی و نهفتگی ویروس کرونا، نبود داروی ضد کرونا و سرعت انتقال آن باید به رعایت نکات بهداشتی و توصیه های پزشکان عمل کرد./9451/ت303/ب1

ابراهیم بهروج
ارسال نظرات