۲۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۳
کد خبر: ۶۴۴۰۱۶
نماینده رهبری در هند:

پیگیر بازگشت زائران هندوستانی به مقصد هستیم

پیگیر بازگشت زائران هندوستانی به مقصد هستیم
نماینده رهبر در دهلی خطاب به زوار هندوستانی که در ایران هستند، گفت: با همکاری وزارت خارجه ایران در حال پیگیری بازگشت زائران به مقصد هند هستیم.

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام مهدی مهدوی‌ پور، نماینده رهبر معظم انقلاب در دهلی، خطاب به زائران هندوستانی که در ایران بوده و خواهان بازگشت به کشورشان هستند گفت: ایران همانند ۱۴۰ کشور دیگر مبتلا به ویروس کرونا شده است. با توجه به اینکه این ویروس به سرعت سرایت می‌کند، در سراسر ایران مردم بسیج شده و با دولت همکاری می‌کنند.

وی ادامه داد: پیشرفت‌های خوبی از نظر بهداشتی و پزشکی برای کنترل این ویروس در ایران انجام شده است. از ایرانیان خواسته شده تا در منزل بمانند و جز برای انجام کارهای ضروری از منزل خارج نشوند.

مهدوی‌پور گفت: از آنجا که حفظ جان زائران هندوستانی نیز واجب است و چنانچه در این شرایط مبتلا شوند، گرفتاری بسیاری ایجاد می‌شود، از آنها می‌خواهیم تا زمانی که مسئله پروازشان به هند حل شود، در هتل محل اقامت خود بمانند.

وی تأکید کرد: ما همراه با وزارت خارجه ایران در حال پیگیری هستیم که زائران هندوستانی به کشورشان برگردند. نظر استانداری قم تا انجام پرواز زائران هندی این است که زوار از هتل خارج نشوند. قرآن، دعا و زیارت بخوانند و به نیت حضرت معصومه(س) نیز از همان هتل زیارت کنند.

مهدوی‌پور افزود: اگر زائران به بیرون از هتل بروند و مبتلا شوند، گرفتاری بسیاری پیش می‌آید. ایرانیان هم از این اوضاع ناراحت بوده و خواهان مراعات در رفت و آمد هستند. بر این اساس تقاضا داریم که مراعات مسائل بهداشتی به‌منظور حفظ سلامت خود و خواهران و برادران دینی بشود.

وی از مدیران کاروان‌ها نیز تشکر کرد که تلاش مطلوبی برای بازگشت زائران به هند انجام می‌دهند و خواست تا در توجیه زائران برای اقامت در هتل‌‌ها همکاری کنند.

ارسال نظرات