۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۳
کد خبر: ۶۰۵۱۶۸

برگزاری کنفرانسی برای بزرگداشت شهادت امام علی در اوتارپرادش هند

برگزاری کنفرانسی برای بزرگداشت شهادت امام علی در اوتارپرادش هند
به مناسبت هزار و چهارصدمین سال شهادت امام علی(ع) کنفرانسی در در اوتارپرادش هند برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری رسا، کنفرانس «غروب آفتاب» به مناسبت هزار و چهارصدمین سال شهادت امام علی(ع) در اوتارپرادش (یکی از شهرهای هند) برگزار شد.

این کنفرانس با حضور حجت‌الاسلام مهدی مهدوی‌پور (نماینده ولی فقیه در هند) در محل اجتماع شهر جلال‌پور (یکی از شهرهای اوتارپرادش) برگزار شد؛ وی در این مراسم، امیر مؤمنان را بهترین نمونه و الگو در فضائل انسانی برای همه مردم جهان برشمرد و گفت: آن حضرت در بهترین وضعیت (سجده نماز) و بهترین زمان (شب‌ قدر) به شهادت رسید.

وی ادامه داد: همسری حضرت زهرا یکی دیگر از فضائل آن حضرت به شمار می‌رود؛ همچنین داشتن دو فرزندی که سرور جوانان اهل بهشت هستند نیز فضیلت دیگری برای آن امام در میان سایر مسلمانان است.

مهدوی‌پور در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به گرمای شدید هوا گفت: حضور علما و مردم شهرهای جلال‌پور،‌ سلطان‌پور و فیض‌آباد اوتارپرادش در این کنفرانس را می‌توان بهترین نمونه عشق و محبت آنان به ساحت امیر مؤمنان دانست.

وی، انقلاب اسلامی ایران را انقلابی حقیقی و علوی برشمرد و افزود: این انقلاب در طول ۴۰ سال گذشته با همه توطئه‌ها و تحریم‌های استکبار جهانی از جمله جنگ تحمیلی هشت ساله مبارزه کرد و ۳۵۰ هزار نفر در این نبرد به شهادت رسیدند؛ مردم ایران با تکیه بر این شعار که «ما اهل کوفه نیستیم، علی تنها بماند» در این راه پیروزمندانه استقامت کردند.

همچنین سخنران‌های دیگری همچون اختر عباس جون، ندیم عباس فیض‌آباد، ناظم علی خیرآباد و مهدی حسن واعظ در این کنفرانس به بیان سیره امام علی پرداختند.

گفتنی است،‌ مراسم بزرگداشت امام علی در دیگر شهرهای هند از جمله لکهنو نیز برگزار شد./847/ب

منبع: ایکنا

ارسال نظرات