۲۶ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۴
کد خبر: ۶۴۴۰۳۹

ویروس کرونا فرودگاه‌های آمریکا را به شلوغی و آشفتگی کشاند

ویروس کرونا فرودگاه‌های آمریکا را به شلوغی و آشفتگی کشاند
برخی از کارشناسان بهداشت گفته‌اند که انتظار مسافران در ترمینال‌های شلوغ بطور بالقوه منجر به افزایش شمار بیشتر افراد آلوده به ویروس کرونا می‌شود.

به گزارش خبرگزاري رسا، فرودگاههای آمریکا به دلیل اجرای تدابیر جدید برای کنترل سلامت مسافرانی که از اروپا باز می‌گردند دچار شلوغی و آشفتگی شده است؛ مسافران مجبورند ساعت‌ها برای کنترل وضعیت سلامت درصف‌های طولانی بایستند.

مردم تصاویر و ویدیوهایی از مسافرانی که در صف‌های طولانی در انتظار هستند را در توییتر به اشتراک گذاشته‌اند.

به گزارش بی بی سی، برخی از کارشناسان بهداشت گفته‌اند که انتظار مسافران در ترمینال‌های شلوغ بطور بالقوه منجر به افزایش شمار بیشتر افراد آلوده به ویروس کرونا می‌شود.

همزمان خطوط هوایی آمریکا به دلیل همه گیری ویروس کرونا، ۷۵ درصد از پروازهای بین المللی خود را کاهش داده‌اند. قرار است بزرگترین شرکت هوایی آمریکا از فردا (دوشنبه ۱۶ مارس) کاهش پروازهای خود را به مورد اجرا بگذارد که این به معنای زمین‌گیر شدن حدود ۱۳۵ هواپیما است.

خطوط هوایی آمریکا همچنین قصد دارند که نزدیک به یک سوم از پروازهای داخلی خود را هم کاهش دهند.

استیو منوچین، وزیر دارایی آمریکا گفته که دولت و کنگره برای حمایت از صنعت هوایی و کشتیرانی همکاری خواهند کرد.

روز گذشته مایک پنس، معاون رئیس جمهور آمریکا، گفت که ممنوعیت سفر از اروپا به آمریکا، بریتانیا و ایرلند را هم شامل خواهد شد. این دو کشور پیش تر از این ممنوعیت مستثنی شده بودند.

در آمریکا بیش از ۲۷۰۰ مورد ابتلا به ویروس کرونا تایید شده و تاکنون ۵۴ نفر هم جان خود را از دست داده‌اند.

روز جمعه ( ۱۳ مارس) دونالد ترامپ، رئیس جمهور وضعیت اضطراری در کشور اعلام کرد و ۵۰ میلیارد دلار برای مقابله با گستردگی ویروس کرونا اختصاص داد./1360/

منبع:جام نیوز

ارسال نظرات