۲۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۶
کد خبر: ۶۴۴۰۴۷
حجت الاسلام والمسلمین همتیان:

ائمه اطهار هم در بیماری ها به اطبا مراجعه می کردند

ائمه اطهار هم در بیماری ها به اطبا مراجعه می کردند
استاد درس اخلاق حوزه با اشاره به اداره امور عالم بر اساس علل مادی و معنوی گفت: از این رو بهداشت در سلامتی تأثیر دارد و خود ائمه نیز در بیماری ها به اطبا مراجعه می کردند.

حجت الاسلام والمسلمین محمد همتیان استاد درس اخلاق حوزه علمیه قم در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با بیان این که این عالم، عالم اسباب و مسببات و علت و معلول است، اظهار داشت: ما باید توجه داشته باشیم که اسباب و علل در این عالم هم مادی و هم معنوی است.

وی افزود: هر حادثه ای که به وجود می آید یا سبب آن مادی و مربوط به طبیعت و ظاهر این عالم یا معنوی و مربوط به ملکوت و باطن این عالم است، مثل این بیماری که برای رهایی از آن هم باید از اسباب مادی و هم از اسباب معنوی استفاده کنیم و بدون یکی دیگری بی نتیجه می ماند.

حجت الاسلام والمسلمین همتیان تصریح کرد: آنچه مبنا و منظور قرآن و اهل بیت(ع) است آن است که در این گونه از حوادث باید هم از اسباب مادی و هم از اسباب معنوی استفاده کنیم، همچنانکه اهل بیت(ع) نیز در بیماری ها به طبیب مراجعه و از غذای سالم استفاده می کردند و هم از دعا و توسلات غافل نبودند.

وی با اشاره به روایتی از امام صادق(ع) در این راستا خاطرنشان کرد: ایشان می‌فرماید: سه چیز است که اگر انسان آنها را داشته باشد چیزی به او ضرر می زند یکی دعا هنگام شدائد و سختی ها، دوم استغفار هنگامی که انسان غرق گناه می‌شود و سوم شکر هنگامی که انسان از نعمتی برخوردار است.

استاد درس اخلاق حوزه علمیه قم بیان داشت: در عین حالی که امور مادی از جمله دستورات اطبا و پزشکان و مراکز بهداشتی را باید کاملا مراعات کنیم اما باید توجه کنیم که ما اسباب و عوامل دیگری هم داریم که دعا و استغفار و شکر و پناه بردن به اهل بیت(ع) و نمازها از جمله آنهاست همچنانکه بزرگان دین ما هر موقعی مشکلی پیش آمد دو رکعت نماز می خواندند و به خداوند متوسل می شدند.

وی با ابراز امیدواری از این که با عنایات پروردگار عالم و توجه اهل بیت(ع) هرچه زودتر بساط این بیماری از این کشور بلکه از همه عالم برطرف شود، یادآور شد: امیدواریم مسلمانان و شیعیان و مردم این عالم تحت توجهات امام عصر(عج) از این گرفتاری به خوبی و سلامت و سربلندی خارج شوند.

حجت الاسلام والمسلمین همتیان تصریح کرد: توجه کنیم گاهی اوقات کسانی که شاگردان ائمه بودند یا از علما و فقهای بزرگ دین بودند کارهای شگرفی انجام می دادند، بنابراین قطعا امام عصر(عج) و امام هشتم و حضرت معصومه(س) کارهای بزرگ تری می‌توانند انجام بدهند

وی در پایان یادآور شد: دعا می کنیم و خدا را به حق امام هشتم قسم می دهیم و ان شاءالله با دست با کفایت امام زمان(عج) این مشکلی که در عالم و به ویژه در مملکت امام زمان(عج) پیش آمده ریشه کن شود./1330/ج

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۲ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۲:۴۰
باادعا که نمیشه حرف زد. شما مواردی را بیاورید که حضرات معصومین به اطبا مراجعه کرده باشند، و سالم مانده باشند.
0
0