۲۶ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۹:۵۵
کد خبر: ۶۴۴۰۸۲
حجت الاسلام والمسلمین کلانتری در گفت و گو با رسا:

دشمن با ایجاد تقابل بین علم و معنویت به دنبال خدشه دار کردن دین است

دشمن با ایجاد تقابل بین علم و معنویت به دنبال خدشه دار کردن دین است
نماینده خبرگان با بیان این که علم و عقلانیت در درون هندسه معرفت دینی قرار دارد، گفت: دشمنان که ضربات سنگینی از دین، معنویت و روحانیت خورده اند به دنبال تضعیف دین هستند.

حجت الاسلام والمسلمین علی اکبر کلانتری نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری در گفت و گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری رسا، با اشاره به اهمیت سلامتی در دین اسلام اظهار داشت: ادیان الهی به ویژه اسلام، قرآن و سنت معصومین(ع) همگی بر اهمیت سلامتی، تندرستی و نشاط تأکید می کنند و در آموزه های دینی تأکید شده که در مواقع نیاز هم به پزشک مراجعه شود.

وی با بیان این که دشمنان به دنبال تضعیف پایگاه ارزشمند مردمی و معنوی حوزه علمیه قم هستند، گفت: روشن است که دشمنان ما و کسانی که از دین، معنویت، قم و حوزه علمیه قم ضربات متعددی خورده اند و تحقیر شده اند و مورد انتقاد دینمداران قرار گرفته اند، می خواهند به نحوی انتقام بگیرند و این پایگاه ارزشمند مردمی و معنوی تضعیف شود.

دشمنان به دنبال ایجاد تقابل میان معنویت و سلامتی هستند

نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: دشمنان در ایام اخیر سعی می کنند که بین دین و معنویت و سلامتی تقابل ایجاد شود، در حالی که روشن است که علم، تخصص و توجه به فناوری و پیشرفت های علمی در آموزه های دینی مورد توجه است.

وی با اشاره به امتحانات الهی در راستای ارتقای بندگان افزود: طبیعی است که خدای متعال بندگان خود را در برخی از مقاطع مورد امتحان و ابتلا قرار می دهد تا این که مؤمنین ساخته شوند و از غفلت، فراموشی و بی توجهی بیرون بیایند و کاری کنند که ارتباطشان با خدای متعال قوی تر شود و صبر بندگان مورد امتحان قرار گیرد.

حجت الاسلام والمسلمین کلانتری به تلاش دشمنان در جهت دین گریزی مردم اشاره کرد و اظهار داشت: دشمنان در روزهای اخیر می خواهند کاری کنند که اهمیت و جایگاه دین را در اذهان مردم - و بالاخص کسانی که آگاهی دینی ندارند – خدشه دار کرده و از دین دور کنند.

وی با اشاره به فرمایشات اخیر مقام معظم رهبری گفت: رهبر معظم انقلاب در این قضیه ورود کردند و ضمن اشاره به رعایت بهداشت و سلامتی و مراجعه به اماکن بهداشتی و تشویق یاوران بهداشت و تمجید از کادر پزشکی، بر دعا و تضرع به درگاه خدا تأکید کردند.

نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که تعارضی میان علم و معنویت در اسلام وجود ندارد، تصریح کرد: در دهه های اخیر استکبار از دین باوران ضربات کاری خورده اند و در بسیاری از عرصه ها تحقیر شدند و جایگاه خود را از دست دادند، به این دلیل می خواهند به هر نحوی انتقام بگیرند و اکنون به تقابل بین معنویت و علم می پردازند؛ اگر بر فرض این که بین برخی از ادیان تحریف شده و علم، نوعی تضاد و تعارض باشد، قطعاً این مقوله در خصوص دین حنیف اسلام صدق نمی کند.

وی افزود: نه تنها دین اسلام و قرآن برای علم، عالمان، دانش، فهم و درک اهمیت ویژه ای قائل است، بلکه علم، دانش و ترقی در متن اسلام قرار دارد و نه تنها بین علم و دین تقابلی وجود ندارد، بلکه می توان گفت که علم و عقلانیت جزو دین است.

ضرورت تبیین و روشنگری بزرگان نسبت به عدم تقابل میان علم و معنویت

حجت الاسلام والمسلمین کلانتری با بیان این که علم و عقلانیت در درون هندسه معرفت دینی قرار دارد، اظهار داشت: به تعبیر برخی از بزرگان، علم، عقل و عقلانیت در چارچوب دین قرار می گیرد و منزلت والایی داشته و در درون هندسه معرفت دینی قرار دارد؛ لذا باید بزرگان ما در این باره باید تبیین و روشنگری کنند تا این هجمه های رسانه های استعماری کاملاً منزوی شوند و در میان مردم جایگاهی نداشته باشند.

وی گفت: روند این بیماری تمام می شود، طوری که روز به روز بر جایگاه و نقش دین تأکید بیشتری می شود؛ امروز همان غربی ها که خود را خیلی مترقی می دانند هم به دین پناه برده اند و بر دعا و تضرع و مناجات تأکید می کنند و ان شاءالله این مرحله خواهد گذشت./822/ت302/ق

مهدی فلاحی
ارسال نظرات