۲۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۴
کد خبر: ۶۴۳۶۷۶

توصیه های بهداشتی و معنوی علما و ائمه جمعه مازندران برای مقابله با کرونا

توصیه های بهداشتی و معنوی علما و ائمه جمعه مازندران برای مقابله با کرونا
در پی شیوع ویروس کرونا علما و ائمه جمعه مازندران، عمل به توصیه های بهداشتی در کنار توکل و توسل به اهل بیت(ع) را راهکاری مناسب برای مقابله با این ویروس عنوان کردند.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، در پی شیوع و گسترش ویروس کرونا در سطح کشور، علما و ائمه جمعه مازندران عمل به توصیه ها و هشدارهای بهداشتی در کنار توکل و توسل به خداوند متعال و اهل بیت(ع) را راهکاری مناسب برای مقابله با این ویروس عنوان کردند.
 
 
نماینده ولی فقیه در مازندران تأکید کرد؛
ضرورت رعایت انصاف، انسانیت و گذشت در شرایط کنونی
 
توصیه های بهداشتی و معنوی علما و ائمه جمعه مازندران برای مقابله با کرونا
حجت الاسلام والمسلمین محمد باقر محمدی لائینی، نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به این که پزشکاران، پرستاران و کادر مراکز درمانی کشور در خط مقدم مقابله با ویروس کرونا هستند، افزود: این افراد مجاهد و زحمت کش در فضایی پر ریسک با فداکاری به مردم خدمات شبانه روزی انجام می دهند و به نحو احسن در حال مدیریت وضعیت هستند.
 
نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان این که همراهی و همکاری مردم یکی از بهترین راه های مقابله و شکست این ویروس در کشورمان است، گفت: اگر مسؤولان و کادر پزشکی برنامه ریزی کنند و مردم همکاری نکنند متاسفانه کار پیش نمی رود.
 
وی افزود: در این ایام باید انصاف، انسانیت و گذشت، وحدت و انسجام خود را نشان دهیم و در غم و درد قشر ضعیف و کسانی که بیمار هستند و در معرض آسیب ها هستند شریک باشیم.
 
نماینده ولی فقیه در مازندران با تأکید براین که احتکار و گران فروشی که حتی بسیار ناچیز زیبنده ملت ایران نیست، تصریح کرد: در شرایط فعلی همه باید با وحدت و همبستگی تلاش کنیم از شرایط به وجود آمده عبور کنیم.
 
امام جمعه ساری با اشاره به این که در این روزها شاهد ایثار، گذشت و فداکاری های بسیار گسترده و فراوان در جامعه هستیم، گفت: خیران، دست اندرکاران و افراد متمکن در این وضعیت به وجود آمده باید پای کار بیایند و کمک کنند.
 
وی با اشاره به در پیش بودن ایام عید نوروز تأکید کرد: مردم عزیز کشومان صله و رحم را تلفنی انجام دهند و در شرایط کنونی نیازی نیست رفت و آمد ها باشد و با تلفن و احوال پرسی کنند.
 
امام جمعه ساری همچنین به تعطیلی نماز جمعه، جماعات، مراسم معنوی اعتکاف و همچنین سخنرانی مقام معظم رهبری در مشهد اشاره کرد و گفت: لغو همه این برنامه ها با هدف حفظ سلامتی مردم صورت گرفته است بنابراین باید مسأله دید و بازدیدهای عید هم تعطیل شود.
 


                                                         نماینده مجلس خبرگان رهبری:
                                  عمل به توصیه های بهداشتی از سوی عموم مردم ضروری است
 
توصیه های بهداشتی و معنوی علما و ائمه جمعه مازندران برای مقابله با کرونا
حجت الاسلام والمسلمین علی معلمی، نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به شیوع ویروس منحوس کرونا در سطح کشور، عمل به توصیه‌های بهداشتی و پرهیز از مسافرت‌های غیر ضروری از سوی مردم را یکی از بهترین راه‌های جلوگیری از شیوع این بیماری دانست.
 
حجت الاسلام والمسلمین معلمی با تأکید براین که مسؤولان نیز باید همه امکانات و توان کشور را برای مقابله با این ویروس شایع به کار گیرند، بیان داشت: اگر یک عزم ملی و مدیریت جهادی را در همه بخش‌ها شاهد باشیم به طور حتم می‌توانیم از این وضعیت به وجود آمده عبور کنیم.
 
نماینده مجلس خبرگان رهبری با بیان این که باید دراین ماه بابرکت ضمن پناه پردن به درگاه الهی با دعا و نیایش از خداوند متعال صحت و عافیت را برای مردم کشورمان عاجزانه طلب کنیم، خاطرنشان کرد: به طور حتم با عمل به توصیه بهداشتی و همچنین توسل به قرآن و اهل بیت (ع) می‌توانیم از این امتحان سخت موفق بیرون آییم.
 
امام جمعه قائمشهر با اشاره به این که ملت بزرگ ایران اسلامی از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تا به امروز مشکلات و بحران‌های بسیاری را پشت سر گذاشته اند، بیان داشت: با توکل به خداوند متعال و توسل به اهل بیت (ع) می‌توانیم شرایط به وجود آمده را نیز مدیریت کنیم.
 
وی با بیان این که این روز‌ها همه دست اندرکاران عرصه جهاد اسلامت در کشورمان شبانه روزی در حال تلاش و خدمت رسانی هستند، خاطرنشان کرد: علاوه بر این نیز سایر بخش‌های کشور نظیر سپاه، بسیج، نیروی انتظامی، دستگاه قضا و دیگر تلاش گران این عرصه مهم شبانه روزی با مجاهدت خود صحنه‌ای از وحدت و همبستگی را در کشورمان به نمایش گذاشته اند.
 
 
 
                                                              مدیر حوزه علمیه مازندران:
                                    دعا و زیارت اهل بیت بلاها را از انسان و جامعه دور خواهد کرد
 
توصیه های بهداشتی و معنوی علما و ائمه جمعه مازندران برای مقابله با کرونا
حجت الاسلام والمسلمین محمود ابوترابی، مدیر حوزه علمیه مازندران با بیان این که راه برون رفت از شرایط فعلی نیازمند عزم ملی است، افزود: اگر همراهی مردم نباشد تلاش‌ها و مجاهدت‌های بخش درمانی و پزشکی کشور به نتیجه مطلوب نخواهد رسید.
 
مدیر حوزه علمیه مازندران با تأکید بر این که همان طور که مسؤولان بهداشتی کشور تأکید کردند بهترین مکان در شرایط فعلی منازل خود مردم است، خاطرنشان کرد: مردم باید از سفر‌های غیر ضروری شهری و برون شهری به شدت پرهیز کنند، چون وجود هرگونه اجتماعی موجب گسترش دامنه شیوع این ویروس در کشور خواهد شد.

وی با اشاره به این که امروز پرستاران، پزشکان و سایر کادر درمانی کشور در خط مقدم جبهه سلامت حضور دارند، بیان داشت: باید با عمل به توصیه‌های بهداشتی، مدافعان سلامت را در عمل به وظایف واقعی خود یاری کنیم.
 
مدیر حوزه علمیه مازندران با بیان این که یکی از مسائل مهمی که موجب آرامش و اطمینان جمعی می شود توصیه به یاد خدا، ذکر الهی و توسل به ذوات مقدسه معصومین(ع) است، گفت: رعایت اصول بهداشتی و نظافت همواره مورد تأکید دین مبین اسلام بوده و وظیفه ما رعایت مسائل بهداشتی است که بیش از پنج هزار روایت در زمینه بهداشت از پیامبرگرامی اسلام (ص) و إمامان معصوم(ع) وجود دارد.
 
حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی با تأکید براین که یکی از صفات متقین توجه به دعا و زیارت است، افزود: دعا و زیارت های اهل بیت(ع) بلاها را از انسان و جامعه دور خواهد کرد.
 
 
 
                                                     عضو شورای حوزه علمیه مازندران:
                   عمل به توصیه‌های بهداشتی و تقویت روحیه معنوی مردم راه مقابله با کرونا است
 
توصیه های بهداشتی و معنوی علما و ائمه جمعه مازندران برای مقابله با کرونا
حجت الاسلام والمسلمین محمود مشایخ، عضو شورای حوزه علمیه مازندران با اشاره به شیوع ویروس کرونا در کشور و تلاش و مجاهدت شبانه روزی بخش‌های بهداشتی و درمانی برای مقابله با این ویروس منحوس، گفت: با یک عزم ملی و مدیریت جهادی می‌توانیم از بحران به وجود آمده عبور کنیم.

وی با بیان این که با یک عزم ملی در همه بخش‌های کشور می‌توانیم دوره این بیماری را به حداقل برسانیم، افزود: عمل به توصیه‌های بهداشتی و همچنین تقویت روحیه معنوی مردم، بهترین راهکار مقابله با ویروس کرونا است.
 
حجت الاسلام والمسلمین مشایخ با تأکید بر این که دعا و توسل به اهل بیت (ع) نقش بسیار مؤثری در دفع بلا دارد، خاطرنشان کرد: در شرایطی که کشورمان با ویروس شایعی در حال مبارزه است مؤمنان از فرصت معنوی ماه رجب در جهت توسل و دعا برای دور شدن این بیماری و بلا از مردم کشورمان بهره گیرند.
 
عضو شورای حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که توکل به خداوند متعال و توسل به اهل بیت (ع) در این شرایط بسیار راهگشا و اثرگذار خواهد بود، بیان داشت: ملت فهیم و آگاه کشورمان ضمن رعایت اصول بهداشتی و عمل به آن باید روحیه معنوی را نیز در خود تقویت کنند.
 
وی با بیان این که دشمنان ملت بزرگ ایران در این شرایط با دروغ پراکنی و سوء استفاده از مطالب بیان شده تلاش می‌کنند علم و دین را در مقابل هم قرار دهند، خاطرنشان کرد: این در حالی است که علم و دین هر دو نگاه یکسانی نسبت به حفظ سلامت انسان دارند و این امر در کلام مقام معظم رهبری و مراجع عظام تقلید تأکید شده است.


                                                          مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران:
                                             مردم از سفرهای غیر ضروری به شدت پرهیز کنند
 
توصیه های بهداشتی و معنوی علما و ائمه جمعه مازندران برای مقابله با کرونا
حجت الاسلام ناصرشکریان، مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران با تاکید بر رعایت اصول بهداشتی و درمانی، اظهار داشت: تلاش‌ها و مجاهدت‌های کادر پزشکی و درمانی در کشور ستودنی است و مدافعان حریم سلامت ملت ایران با از خودگذشتگی و ایثار در خط مقدم این جبهه ایستاده اند و در خلق حماسه‌ای دیگر در کشور چشم جهانیان را به حیرت وا داشته اند.
 
استاد حوزه‌ علمیه مازندران با تاکید بر اجتناب از سفر‌های غیر ضروری هموطنان در این شرایط، بیان داشت: هموطنان فهیم کشور از مسافرت‌های غیر ضروری پرهیز کنند و در این شرایط مسافرت سلامت جامعه را به خطر خواهد انداخت و مردم خوب کشورمان به توصیه‌های مسئولان مربوطه توجه کنند.

وی با انتقاد شدید از کسانی که این روز‌ها دست به احتکار لوازم مورد نیاز مردم برای پیشگیری از ویروس کرونا در کشور می‌زنند، افزود: این افراد ظلم و جنایت غیر قابل بخششی را مرتکب می‌شوند.
 
حجت الاسلام شکریان در ادامه سخنان خود با تاکید بر تمسک و توسل همگانی به دعا و نیایش در این برهه از زمان اشاره و تاکید کرد: پویش قرائت همگانی دعای هفتم صحیفه سجادیه با عنوان (زمزمه) مورد انتظار است و امیدواریم با قرائت همگانی این دعا مشکلات امروز نظام اسلامی و ملت بزرگ و قهرمان ایران عزیز هر چه زودتر رفع شود.
 
 
                                                        معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران:
                          این ایام بهترین فرصت برای بودن در کنار یکدیگر و تقویت بنیان خانواده است
 
توصیه های بهداشتی و معنوی علما و ائمه جمعه مازندران برای مقابله با کرونا
حجت الاسلام لطیف صادقی، معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با اشاره به گسترش بیماری کرونا در کشور بر ضرورت توجه عموم مردم نسبت به توصیه‌های بهداشتی تأکید کرد.

وی افزود: علیرغم هشدار‌های مسؤولان بهداشتی و درمانی کشور نسبت به پرهیز مردم از سفر‌های برون شهری و داخل شهری، متأسفانه در روز‌های اخیر شاهد حضور گسترده مسافران در استان‌های شمالی کشور هستیم.

وی با بیان این که این ایام بهترین فرصت برای بودن در کنار یکدیگر و تقویت بنیان خانواده است، خاطرنشان کرد: با توجه شیوع این بیماری، این جا برای انسان امن و مطمئن‌تر از محیط خانه برای افراد نخواهد بود.

حجت الاسلام صادقی با تأکید براین که از فرصت به وجود آمده در جهت تقویت فرهنگ کتابخوانی در جامعه بهره گیریم، افزود: اگر هر ایرانی در این روز‌ها بیشتر به سمت کتابخوانی سوق پیدا کند به طور حتم این غذای روح انسان از مهجوریت خارج خواهد شد.

 
                                                                   حجت الاسلام جباری:
                                پناه بردن به خداوند متعال در زمان نزول بلاها از صفات مؤمن است
 
توصیه های بهداشتی و معنوی علما و ائمه جمعه مازندران برای مقابله با کرونا
حجت الاسلام سید عربعلی جباری، مسؤول مدرسه علمیه امام صادق (ع) بهشهر با تأکید براین که عمل به توصیه‌های پزشکی مهم‌ترین راه جلوگیری از شیوه بیماری در جامعه است، خاطرنشان کرد: اگر همه مردم ما برای ریشه کن کردن این ویروس متحد شوند به طور حتم می‌توانیم از این شرایط نیز سلامت عبور کنیم.
 
وی با بیان این که امام باقر(ع) فرمودند شیعیان ما را به زیارت امام حسین(ع) امر کنید چرا که زیارت این امام بلاها را دفع می کند، خاطرنشان کرد: در کنار عمل به توصیه ها و هشدارهای بهداشتی می توانیم با زیارت عاشورا بلای این ویروس شایع را از خودمان دور کنیم و آن را شکست دهیم.
 
استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که این بلاها را می توان آزمایش الهی دانست، گفت: یکی از صفات متقین و آموزه های الهی این است که در زمان نزول بلاها و حوادث سخت به خدا پناه ببریم.
 
وی ادامه داد: امام علی(ع) فرمودند دنیا خانه هجوم بلاها است و هر گاه برمردم بلاها فرود می آید باید به خدا پناه برد یعنی یعنی دعا، استغفار و نماز مورد توجه جدی قرار گیرد./950/ت302/ب1
افشین ایمانی
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۹
شبهات رو جواب بدهید. رابطه دین و علم، نقش معنویات در جهان مادی.
0
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۶ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۷
حجت‌الاسلام اسد الله رضوانی، امام جمعه بویین زهرا با رفتن به برخی اماکن عمومی، ادارات دولتی و برخی محلات شهر بوئین‌زهرا، همراه با شهردار و تعدادی از ائمهٔ جماعات به ضد عفونی و انجام خدمات بهداشتی پرداخت.
0
0