۲۶ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۶
کد خبر: ۶۴۴۱۰۳
گروه‌های جهادی استان فارس در خط مبارزه با کرونا؛

ضدعفونی روستاها و نقاط شهری ممسنی توسط عاشقان خدمت

ضدعفونی روستاها و نقاط شهری ممسنی توسط عاشقان خدمت
برای گروه‌های جهادی فرقی ندارد که کی و کجا باید خدمت کنند، سیل آمده یا زلزله؛ بیماری کرونا در میان است یا شرایط عادی، آنان خدمت بی‌منت را سرلوحه کار خود کرده‌اند.

به گزارش خبرگزاری رسا، در روزهای سخت شیوع بیماری کرونا که همه یکدیگر را به در خانه ماندن توصیه می‌کنند، گروه‌های جهادی همچنان در میدان هستند و داوطلبانه به ضدعفونی معابر و خیابان‌ها می‌پردازند.

برای گروه‌های جهادی فرقی ندارد که کی و کجا باید خدمت کنند، سیل آمده یا زلزله؛ در محروم‌ترین نقاط هستند یا در مرکز شهر، بیماری کرونا در میان است یا شرایط عادی؛ آنان خدمت بی‌منت را سرلوحه کار خود کرده‌اند.

در استان فارس به گفته سرهنگ مجتبی سرورزاده رئیس بسیج سازندگی استان فارس 700 گروه جهادی در استان فعال هستند که در همه زمان‌ها و برهه‌ها آماده خدمت‌رسانی هستند.

گروه‌های جهادی در خط مبارزه با کرونا

سرورزاده پیش از این از اعلام آمادگی این گروه‌ها برای برگزاری اردوهای جهادی در ایام نوروز خبر داده بود اما با توجه به شیوع بیماری کرونا رسالت گروه‌های جهادی نیز تغییر کرده و امروز در شهرستان‌های مختلف از این ظرفیت برای ضدعفونی کردن معابر استفاده می‌شود.

به گفته رئیس بسیج سازندگی استان فارس در این روزها با هماهنگی دستگاه‌های مربوطه تمام گروه‌های جهادی در تمامی شهرستان‌ها فعال شدند و در معابر عمومی به صورت مدون و برنامه‌ریزی شده این معابر را ضدعفونی می‌کنند.

براساس گفته‌های وی برخی از این گروه‌ها که کار تخصصی انجام می‌دهند در زمینه تولید ماسک نیز وارد شدند که با طی مرحله استرلیزه کردن توسط نهادهای مسئول وارد بازار می‌شود.

ضدعفونی روستاها و نقاط شهری ممسنی توسط گروه‌های جهادی

یکی از شهرستان‌های فعال در این امر شهرستان ممسنی است. عباس حیاتی مسئول بسیج سازندگی این شهرستان می‌گوید: از ابتدای شیوع بیماری فعالیت گروه‌های جهادی آغاز شده و در قالب 8 تا 10 گروه 6 نفره ضدعفونی کردن معابر آغاز شده است.

به گفته وی گروه‌های جهادی ممسنی کل سطح شهر نورآباد را منطقه به منطقه گشت می‌زنند و ضدعفونی و گندزدایی می‌کنند. حیاتی می‌افزاید: «شهر نورآباد را سطح بندی کردیم به ویژه مناطق محرومی که دسترسی به مواد ضدعفونی کننده کمتری دارند، جاهایی که بیشتر در معرض خطر هستند».

به گفته مسئول سازندگی سپاه نورآباد سطح شهر با 12 تراکتور با مخزن 500 لیتری و یک تراکتور با مخزن 2 هزار لیتری و 100 نفر از گروه‌های جهادی سم پاشی شده است.

گروه‌های جهادی ممسنی با طلاب حوزه‌های علمیه نیز گروه‌های مختلف تشکیل داده و با سم‌پاش کل خیابان‌ها و کوچه‌هایی را که دسترسی به آنها امکانپذیر نبود، سم‌پاشی کردند.حیاتی تعداد این طلاب را 110 نفر ذکر می‌کند.

گروه‌های جهادی ممسنی قصد دارند که تا آخر هفته تمامی شهرستان را ضدعفونی کنند و به همین دلیل با همکاری دستگاه‌های مربوطه و در قالب 20 گروه‌ متشکل از 150 تا 200 نفر تمامی روستاها و شهرستان ممسنی را ضدعفونی کنند.

این اقدامات در کنار رعایت اصول بهداشتی توسط مردم شهرستان ممسنی سبب شده این شهرستان در استان فارس کمترین میزان ابتلا به کرونا را داشته باشد، داوود ایوبی فرماندار این شهرستان در گفت‌وگو با تسنیم ضمن تائید این مطلب اظهار داشت: در شهرستان ممسنی تنها یک مورد مثبت شده بود که این فرد نیز در سفر به شهر دیگری به این بیماری مبتلا شده بود که در حال حاضر حال عمومی این فرد نیز رو به بهبود است.

استان فارس براساس آخرین اعلام از سوی دانشگاه علوم پزشکی شیراز 268 نفر مبتلا به بیماری کرونا دارد که از ابتدا تاکنون 45 نفر با بهبودی از بیمارستان ترخیص شده‌اند و 78 نفر نیز به دلیل وضعیت جسمی مناسب در قرنطینه خانگی به سر می‌برند./1350/د102/ب1

منبع: تسنیم
ارسال نظرات