۲۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۳
کد خبر: ۶۴۴۱۴۱
دست گدایی ضدانقلاب جلوی یک ویروس برای براندازی در ایران؛

وقتی بعد این همه شکست به یاری کرونا نیازمندند!

وقتی بعد این همه شکست به یاری کرونا نیازمندند!
دشمنان این مرزوبوم که همواره تیرشان به سنگ خورده است، آویزان کرونا شده و پرده دیگری از خباثت‌های خود را به نمایش گذاشته‌اند.

به گزارش خبرگزاري رسا، طی یک ماه گذشته تاکنون که ویروس کرونا به ترند اول خبر‌ها و تحلیل‌ها در جهان بدل شده، حجم وسیعی از عملیات روانی و رسانه‌ای علیه جمهوری اسلامی و ملت ایران از سوی نظام سلطه و خبرگزاری‌های اپوزیسیون و معاند سازمان‌دهی و به‌کار گرفته شده است.

۴۱ سال است که دشمنان قسم‌خورده این مرزوبوم با تمسک به شگرد‌های مختلف نرم و سخت در حوزه‌های اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی از کودتا و تحریم تا دستاویز قرار دادن دروغ و تهدید، به مقابله با نظام جمهوری اسلامی برخاسته‌اند.

این‌بار هم سیلی‌خوردگان از ملت ایران به تکاپو افتاده و با بهانه کردن موضوع کرونا، در مقابل نظام و ملت ایران به شایعه‌سازی، هراس‌افکنی، جوسازی و القای ناکارآمدی نظام جمهوری اسلامی ایران دست زده‌اند.

اتهام‌زنی آمریکا، عربستان و بحرین به جمهوری اسلامی ایران در مورد کرونا
چندی پیش، پمپئو وزیر خارجه آمریکا در جمع خبرنگاران در اظهاراتی گستاخانه با ادعای اینکه «ایران درباره ویروس کرونا، پنهان‌کاری می‌کند» از ایران خواست تا درباره ویروس کرونا واقعیت‌ها را بگوید و برای مهار و مقابله با این ویروس با سازمان‌های بین‌المللی همکاری کند!

او چند روز پیش هم، دوباره دست به توییت شد و به اصرار و تکرار دروغ‌ها و توهین‌های خود علیه نظام جمهوری اسلامی پرداخت.

وزیر خارجه توییت‌باز آمریکا که ید طولایی در گستاخی علیه جمهوری اسلامی دارد، کرونا را بهانه کرد و در صفحه توییتر خود نوشت: «خواستار آزادی فوری تمامی‌آمریکایی‌های هستیم که به اشتباه از سوی ایران بازداشت شده‌اند. با گسترش کووید ۱۹ در زندان‌های ایران، حبس آن‌ها مغایر با کرامت انسانی است.»

گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل در امور ایران نیز بیستم اسفندماه با همین بهانه اعلام کرد که «تعدادی از شهروندان دو تابعیتی و خارجی در زندان‌های ایران در معرض خطر ابتلا به ویروس کرونا هستند.»

بعد از گستاخی‌های آمریکایی‌ها، سعودی‌ها هم جمهوری اسلامی ایران را متهم کردند که به‌طور مستقیم مسئول شیوع ویروس کرونا در جهان است! شورای وزیران سعودی در نشست هفته گذشته خود به ریاست ملک سلمان، در ادعایی بی‌اساس، ایران را به گسترش کرونا متهم و تلاش کرد بار دیگر از این بیماری برای مقاصد سیاسی خود علیه کشورمان بهره‌برداری کند.

جالب آنکه، بعد از آمریکا و عربستان، وزارت کشور بحرین نیز به تبعیت از سیاست ضدایرانی دولت سعودی مدعی شد که ایران عامل شیوع ویروس کرونا در بحرین و دیگر کشور‌های عربی حوزه خلیج فارس است!

راشد بن‌عبدالله، وزیر کشور بحرین در نشست مشترک با نمایندگان پارلمان این کشور با ادعای اینکه «ایران دست به پنهان‌کاری زده» و «موجب شیوع این ویروس در خارج از مرزهایش شده» تلاش کرد ایران را متهم اصلی شیوع کرونا جلوه دهد.

وزیر کشور بحرین در سخنان وقیحانه و عجیبی مدعی شد که این پنهان‌کاری ادعایی از سوی ایران نوعی از حمله بیولوژیک است که سلامتی مردم را به خطر می‌اندازد!

از این رو بود که سخنگوی وزارت خارجه کشورمان در واکنش به این اتهام‌زنی‌ها تأکید کرد که این کشور‌ها و مقاماتشان از «سیاسی کردن بیماری کرونا و فرافکنی در این زمینه» خودداری کنند.

 

سازمان جهانی بهداشت اتهام‌زنی علیه ایران را رد کرد
اتهام‌زنی سیلی‌خوردگان از ملت ایران در حالی است که اولاً) بر اساس سازمان جهانی بهداشت، ویروس کرونا و ابتلای آن یک اپیدمی در جهان است و ۱۴۹ کشور را درگیر خود کرده است و ثانیاً) سازمان جهانی بهداشت ادعای پنهان‌کاری ایران درباره آمار بیماری کرونا را صراحتاً رد کرد.

تدروس آدهانوم گبریسوس مدیرکل سازمان جهانی بهداشت چندی پیش در مصاحبه با شبکه خبری آمریکایی «سی‌ان‌بی‌سی»، در واکنش به برخی ادعا‌ها مبنی بر پنهان‌کاری ایران در ارتباط با آمار قربانیان ویروس کرونا اعلام کرد: سازوکار‌های مستقل این سازمان، چنین ادعایی را تأیید نمی‌کند.

آدهانوم گفت: «مشکلی در آمار ایران درباره کرونا نمی‌بینیم» و «سازمان جهانی بهداشت بدون داشتن دلیل یا مدرک، به هیچ کشوری اتهام نمی‌زند.»

علاوه‌بر این، این هجمه‌ها و بهانه‌ها در حالی است که سخنگوی وزارت بهداشت کشورمان، آمار مبتلایان به ویروس کرونا، فوتی‌ها و بهبودیافته‌ها را اعلام می‌کند.

سانسور تاریخ و تمدن ایران‌زمین نبود پرتقال و لیمو در شهر‌های ایران

شایان‌ذکر است علاوه‌بر مقامات و مسئولان نظام سلطه، رسانه‌های بیگانه و اپوزیسیون نیز بیکار ننشسته و در طول یک ماه گذشته تاکنون تقریباً هیچ روزی نبوده است که به جعل خبر، وارونه‌سازی و دروغ‌پردازی و شایعه‌پراکنی نپردازند! تاجایی‌که حتی برخی تحلیل‌ها و گزارش‌های آنان مرغ پخته را نیز به خنده وا‌می‌دارد!

همزمان با شیوع کرونا در ایران، شبکه‌های معاند بیگانه، ویدیویی از تلویزیون تایوان را با زیرنویس فارسی در فضای مجازی منتشر کردند. نکته جالب بود که مجری و مهمان برنامه تلویزیونی درباره تاریخ و تمدن ایران‌زمین بود، اما زیرنویس به نبود پرتقال و لیمو در شهر‌های ایران اختصاص داشت!

بی‌بی‌سی فارسی و حماقت توأم با خباثت

به مثال جالب دیگری توجه کنید. بی‌بی‌سی فارسی روز شنبه در بخشی از گزارش خود با عنوان «آیا کرونا، ویروس برانداز است؟» به‌ضرورت دو فاکتور اساسی (تخصص و توانایی مدیریت) در مواجهه با بحران پرداخت و مبتلا شدن معاون وزیر بهداشت جمهوری اسلامی به ویروس کرونا را نشانه «فاجعه مدیریت کلان در جمهوری اسلامی» دانست و نوشت: «فردی که خود پزشک است و در جایگاهی قرار گرفته که باید کشوری را از ابتلا نجات دهد نمی‌تواند از خودش مراقبت کند.»

این رسانه معاند در ادامه نوشت: «شاید در پاسخ بگویید او به‌واسطه وظیفه‌اش، این روز‌ها در معرض مداوم بیماران قرار داشته و دلیل ابتلای او همین است؛ در جواب باید گفت، پروتکل‌های بهداشتی و امنیتی در هنگام حضور در فضا‌های آلوده به نحوه‌ای طراحی شده که کادر پزشکی و همراهان بیمار دچار آلودگی با ویروس نشوند، اما ایرج حریرچی با اظهارنظر‌هایی که در مورد عدم موافقتش با قرنطینه شهر‌ها کرد و بیان اینکه قرنطینه شهر‌ها برای قبل از جنگ جهانی اول است و هم چنین نحوه غلط پوشاندن دهان به هنگام سرفه کردن در برنامه زنده و نشست خبری مشترک‌اش با علی ربیعی، سخنگوی دولت، نشان داد سهل انگار و غیرمتخصص است و این فرضیه را بیش از پیش تأیید کرد که در نظام جمهوری اسلامی مدیران بخش‌های مختلف بیش از دارا بودن تخصص باید متعهد به نظام سیاسی باشند.»

این در حالی است که بر اساس آمار‌های منتشرشده این بیماری به اعضای کابینه و نهاد‌های مهم بسیاری دولت‌های دنیا ازجمله فرانسه، آمریکا، استرالیا و آلمان هم نفوذ کرده و برخی مقامات بلندپایه این کشور‌ها مانند وزیر کشور استرالیا، وزیر دادگستری آمریکا، نخست‌وزیر کانادا و همسرش، معاون وزیر بهداشت انگلیس، رئیس‌جمهور برزیل، نخست‌وزیر موقت رومانی و وزیر فرهنگ فرانسه و... را خانه نشین و به قرنطینه فرستاده است.

همچنین خاویر سولانا دبیرکل سابق سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) به ویروس کرونا مبتلا شده و در بیمارستان تحت مراقبت قرار گرفته است.

 

اعتراف اپوزیسیون مقیم آمریکا به کارآمدی ایران در مقابل کرونا
جالب آنکه در کنار خط القای ناکارآمدی جمهوری اسلامی ایران در مدیریت بحران‌ها که از سوی رسانه‌های معاند دنبال می‌شد، برخی عناصر وابسته به آن‌ها نتوانستند دست به انکار واقعیت بزنند.

هوشنگ امیراحمدی، اپوزیسیون مقیم آمریکا در گفت‌وگویی با اعتراف به امکانات بالای پزشکی و درمانی در ایران، اذعان کرد: «مشکل بیماری کرونا بیش از اینکه مشکلی پزشکی باشد، سیاسی است. گروه‌های مخالف حکومت ایران باید سیاسی‌کاری در این موضوع را متوقف کنند... به دروغ می‌گویند کرونا کار حکومت است و دنبال ایجاد رعب و وحشت در بین مردم هستند.»

شکست ضدانقلاب در پروژه کروناهراسی

در نمونه دیگری از رسوایی اپوزیسیون و معاندین، می‌توان به توطئه و خباثت یکی از کانال‌ها در شبکه‌های اجتماعی که وابسته به یک رسانه ضدایرانی است، اشاره کرد؛ کانال تلگرامی‌که برای تشویش اذهان عمومی اقدام کرد، اما با شکست مواجه شد. ماجرا از این قرار بود که چندی پیش، ۸۶ درصد شرکت‌کنندگان در نظرسنجی کانال تلگرامی‌این رسانه ضدانقلاب در پاسخ به اینکه «آیا کسی از بستگان، دوستان یا اعضای خانواده شما به کرونا مبتلا شده و یا علائم این ویروس را دارد؟» گزینه خیر را انتخاب کردند.

گرداننده اصلی این کانال علی. ج است که در پوشش خبرنگار صدای آمریکا با سازمان سیا و گروه‌های تجزیه‌طلب کرد همکاری دارد.

رسانه‌های ضدانقلاب وآب در‌هاون کوبیدن

گفتنی است که بررسی رسانه‌های اپوزیسیون و معاند به‌ویژه بی‌بی‌سی فارسی، دویچه‌وله، رادیو فردا، صدای آمریکا، ایران اینترنشنال، ایندیپندنت فارسی، العربیه و شبکه من‌و‌تو و... در چند روز اخیر، حاکی از تلاش و تکاپوی منسجم آنان در محور‌های زیر است؛

انتشار آمار جعلی درباره تعداد جان‌باختگان کرونایی
- خبرسازی درباره مرگ و میر در زندان‌های ایران براثر شیوع کرونا
- ایجاد تشکیک در آمار‌های ارائه‌شده از سوی مسئولان درباره تعداد مبتلایان و قربانیان و متهم کردن مسئولان به پنهان کاری
- ادعای بی‌اعتمادی مردم به حاکمیت و تحریک مردم به تخطی از تصمیمات مسئولان برای مبارزه با کرونا
- مخدوش‌سازی اقدامات نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی در مقابله با کرونا
- بحران‌سازی و هراس افکنی در جامعه با برجسته‌سازی شایعات مربوط به قرنطینه تهران و دیگر شهر‌ها
- ادعای ناکارآمدی ج. ا در کنترل کرونا با مقایسه اقدامات ایران با دیگر کشور‌ها
- متهم کردن ایران به «نقش اساسی» در شیوع کرونا به‌دلیل عدم لغو پرواز‌ها به چین
- القای تکمیل ظرفیت بیمارستان‌ها و نبود امکانات پزشکی در برخی از استان‌ها

شاهد مثال آنکه برخی اظهارات و مطالب رسانه‌های اپوزیسیون و بیگانه طی ۲۴ ساعت گذشته خالی از لطف نیست. بی‌بی‌سی فارسی در مطلبی نوشت: «دولت ایران به دلیل اینکه توقف پرواز هواپیما‌ها به چین را رعایت نکرد با انتقاد شهروندان ایرانی و کاربران شبکه‌های اجتماعی مواجه است. ایران نه‌تن‌ها محدودیت پرواز هواپیما به چین را رعایت نکرد که با جابه‌جایی مسافران چینی در خارج از این کشور و انتقال آن‌ها به چین از طریق تهران، متهم است که در شیوع ویروس «نقش اساسی» داشته است.

دویچه وله در گزارشی نوشت: «یک مقایسه آماری نشان می‌دهد یا الگوی ابتلا به کرونا در ایران کاملاًً متفاوت با جهان است یا مسئولان واقعیت را نمی‌گویند. روند جهشی شمار قربانیان ویروس کرونا در ایران دست‌کم تا کنون در کشور دیگری دیده نشده است.» و «ظاهراً بی‌اعتمادی عمیق مردم به حکومت و شبه‌پنهان‌کاری در مورد ورود کرونا به ایران در این کم‌توجهی بی‌تأثیر نیست. افزون بر این بسیاری از شهروندان و شماری از مسئولان محلی و نمایندگان مجلس، کارگزاران حکومت را متهم می‌کنند که با قرنطینه نکردن شهر قم، به‌عنوان کانون تاکنون شناخته‌شده شیوع کرونا، مسئول گسترش سریع و انتقال آن به تمامی استان‌های ایران هستند»

ایران اینترنشنال هم نوشت: «امروز در ایران، مردم سردرگم و نگرانی را می‌بینیم که دچار وسواس‌های فکری و عملی شدید شده‌اند و به هر دری می‌زنند تا بتوانند اطلاعات بیشتری از وضعیت موجود بگیرند و بازار شایعه‌ها و خبر‌های ناموثق و توصیه‌های غیرعلمی و بی‌پایه هرروز داغ‌تر می‌شود.»

ایندیپندنت فارسی نیز در مطلبی نوشت: «علی‌رغم افزایش موارد ابتلا به ویروس کرونا، به‌نظر می‌رسد مسئولان جمهوری اسلامی از اتخاذ تصمیمات دشوار و سخت‌گیرانه برای مهار کرونا در ایران اکراه دارند. این درحالی است که در ایتالیا فعالیت‌های عمومی در همه کشور تقریباً به حالت تعلیق درآمده است»

العربیه فارسی هم با طرح این سؤال که «آیا راه‌حل نظامی برای فاجعه کرونا در ایران عقلانی و علمی‌است؟» نوشت: «رئیس مرکز مطالعات بلوچستان در لندن، در مقاله‌ای که نسخه‌ای از آن را در اختیار العربیه فارسی گذاشت، نقش سپرده شده به نظامیان ایرانی برای مبارزه با انتشار کروناویروس در ایران را مورد انتقاد قرار داد» و «به کارگیری چنین روشی را به دور از علم و عقلانیت و تجربه بشری قلمداد کرد.»

 

لطفاً به ما بدبخت‌ها در آمریکا کمک کنید
شایان ذکر است که حمله و هجمه دشمنان نظام اسلامی و رسانه‌هایشان به جمهوری اسلامی در مسئله کرونا، تکاپویی جز آب در‌هاون کوبیدن نیست چه آنکه اولاً) ملت ایران طی ۴۱ سال گذشته هرگز به ادعا‌های بی‌اساس آنان وقعی نگذاشته‌اند و ثانیاً) در نظام جمهوری اسلامی، دولت، بسیج، نیرو‌های مسلح و سایر نهاد‌ها و دستگاه‌های اجرایی و انقلابی با همراهی و همکاری همه‌جانبه به میدان آمده تا شر این ویروس منحوس را از سر ملت ایران بردارند.

جالب توجه آنکه سیلی‌خوردگان از ملت ایران در حالی آویزان کرونا شده‌اند که آخرین اخبار مربوط به شیوع این ویروس حاکی از آن است که کرونا مرز و کشور خاصی نمی‌شناسد و در کشور‌های آمریکایی و اروپایی نیز از مقامات آن کشور‌ها تا مردم عادی را درگیر خود کرده است. روز گذشته نیز تصاویر و ویدئو‌هایی از صف طولانی مردم آمریکا برای خرید از فروشگاه‌ها، هجوم انگلیسی‌ها به فروشگاه‌ها و غارت محتویات قفسه‌ها، دعوای آلمانی‌ها بر سر دستمال توالت در فروشگاه معروف در آلمان در شبکه‌های اجتماعی دست به دست می‌شد به‌ویژه ویدئویی از درخواست یک خانم ایرانی ساکن آمریکا از ایران که «لطفاً به ما بدبخت‌ها در آمریکا کمک کنید...»/1360/

منبع: کیهان

ارسال نظرات