۲۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۳
کد خبر: ۶۴۴۱۴۳
عواقب فجیع افتادن یک کلید در دست بن‎‌سلمان؛

نزدیک شدن سیاس‌های مغز فندقی به این مکان ممنوع!

نزدیک شدن سیاس‌های مغز فندقی به این مکان ممنوع!
طبق اولین نتایج سالیانه از سوی شرکت نفت، شرکت آرامکوی سعودی به دنبال آغاز پذیره‌نویسی سرمایه‌گذاران برای شرکت در عرضه اولیه سهام، طی سال گذشته میلادی ۲۰.۶ درصد کاهش سود داشت.

به گزارش خبرگزاري رسا، اخبار مربوط به کاهش چشمگیر سود آرامکو اعتماد پذیره‌نویسان را متزلزل و کل روند پذیره‌نویسی را مختل کرده است؛ به‌ویژه این‌که همزمان با کاهش مصرف جهانی نفت به دلیل شیوع ویروس کرونا، بهای نفت نیز سقوط کرده است و بعید نیست که پایان بزرگ‌ترین شرکت انرژی جهان به دست "محمد بن‌سلمان" ولیعهد سعودی رقم بخورد که به دنبال کاهش دوباره قیمت نفت تا اواخر سال ۲۰۲۰ است؛ مسئله‌ای که با مخالفت روسیه و شخص "ولادیمیر پوتین" همراه شد و الان پوتین سعودی‌ها را سرسخت‌ترین دشمن در "جنگ قیمت‌ها" می‌دانند که توسط بن‌سلمان اعلان شد.

بن‌سلمان اولین قدم‌ها در این جنگ را با افزایش چشمگیر تولید نفت یعنی روزانه ۱۲.۳ میلیون بشکه از اول آوریل برداشت. شرکت آرامکو نیز اعلام کرد که قیمت را برای مشتریان گزینشی کاهش خواهد داد و سپس وزیر نفت این کشور به آرامکو دستور دارد تا برنامه‌های افزایش ظرفیت خود به روزانه تا ۱۳ میلیون بشکه تا پایان سال جاری را تسریع ببخشد.

در حالی‌که آمریکا همچنان بزرگ‌ترین تولید کننده نفت جهان است به احتمال زیاد، عربستان سعودی در پایان سال جاری میلادی در جایگاه دوم قرار بگیرد و روسیه به جایگاه سوم در این فهرست سقوط کند، ولی همین وضعیت، ضرر‌هایی فراتر از تصور به عربستان سعودی و همچنین کشور‌های عربی خلیج‌فارس تحمیل می‌کند. در هر حال، آمریکا از زیان‌دهی روسیه خرسند و از جنون بن‌سلمان و کاهش بهای بنزین، که بزرگ‌ترین اهرم ترامپ در کارزار انتخابات بعدی است، خوشحال می‌شود. بسیاری نمی‌دانند که کاهش بهای بنزین چقدر برای شهروندان آمریکایی اهمیت دارد.

این‌که بن‌سلمان کلید‌های خزانه عربستان سعودی را در دست می‌گیرد گویا "هیتلر" یا "صدام" به سلاح هسته‌ای دست یافته‌اند و در این‌صورت باید منتظر خرابکاری‌ها ماند. بن‌سلمان یمنی‌ها را می‌کُشد و مخالفانش را در خارج ترور و خفه می‌کند و خانه‌های‌شان را در داخل کشور (مانند القطیف) ویران می‌کند. او از سد اتیوپی "حمایت مالی می‌کند"؛ امری که مصر را به سمت جنگی نافرجام سوق خواهد داد.

این شاهزاده خام از "معامله ترامپ" در فلسطین حمایت می‌کند هر چند که به نظر می‌رسد روسیه بعد از دعوت رسمی از رهبران "حماس" و "جنبش اسلامی" به مسکو، در حال برداشتن گام‌هایی علیه این طرح است. ولیعهد سعودی همچنین میلیارد‌ها دلار به آمریکا و غرب برای هدف قرار دادن ایران و تخریب وجهه آن داده و آماده است با شیطان و اسرائیل علیه جمهوری اسلامی ائتلاف کند.

وضعیت جهان در ۲۰۲۰ مبهم است؛ آمریکا جنگی بیولوژیکی به راه انداخته و عربستان سعودی جنگ نفتی آغاز کرده است. برخی ناظران بعید نمی‌دانند که ۲۰۲۰ شاهد جنگ‌های داخلی باشد که جرقه‌های آن از کشور‌های نفت‌خیز شعله‌ور می‌شود.

در سایه جنگ نفتی، این کشور‌های نفت‌خیز به سمت ورشکستگی می‌روند و مردمان آن به ویژه در عربستان و دیگر کشور‌های شورای همکاری خلیج‌فارس، در اعتراض به گسترش بیکاری و وضعیت بد معیشتی قیام می‌کنند و خواستار آزادی از دست‌رفته‎شان و حقوق سیاسی می‌شوند./1360/

منبع: العالم

ارسال نظرات