۲۶ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۹
کد خبر: ۶۴۴۱۹۷
پایگاه آمریکایی:

واشنگتن کرونا را راهی برای فشار بر ایران می‌بیند

واشنگتن کرونا را راهی برای فشار بر ایران می‌بیند
یک پایگاه خبری-تحلیلی در آمریکا نوشته دولت این کشور شیوع ویروس کرونا را راهی برای افزایش فشار بر ایران می‌بیند.

به گزارش خبرگزاری رسا، یک پایگاه خبری-تحلیلی آمریکایی در مطلبی نوشته دولت «دونالد ترامپ» شیوع ویروس «کرونا» را راهی جدید برای افزایش فشار بر دولت ایران می‌بیند. 

پایگاه «آنتی‌وار» نوشته است: «برای دولت آمریکا کشتن ایرانی‌ها به خصوص آنهایی که مناصب حکومتی دارند عموماً اتفاقی مثبت دانسته می‌شود. این موجب شده عده‌ای در داخل دولت، بحران ویروس کرونا در ایران را به نوعی فرصت تلقی کنند.»

آنتی‌وار با اشاره به تلفات کرونا در ایران نوشته دولت آمریکا فوت برخی از افراد صاحب منصب در حکومت ایران را تلفاتی دانسته که کرونا از تصمیم‌سازی در ایران گرفته است. 

این پایگاه سپس به سخنان «کنث مک‌کنزی»، فرمانده نیروهای تروریست آمریکایی در منطقه اشاره کرده و نوشته او معتقد است که تلفات کرونا در ایران ممکن است بیشتر از آن چیزی باشد که همه از آن خبر دارند. 

آنتی‌وار نوشته آمریکا مدتی قبل با این استدلال که ویروس کرونا ایران را تضعیف کرده تصمیم گرفت بعضی از نیروهایش را از منطقه خاورمیانه (غرب آسیا) خارج کند. اکنون، بعد از آنکه نیروهایی آمریکایی در حمله به التاجی کشته و زخمی شده‌اند واشنگتن از اقدامات تلافی‌جویانه ایران صحبت می‌کند.

منبع: تسنیم
ارسال نظرات