۲۸ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۸
کد خبر: ۶۴۴۲۱۹
به همت مؤسسه بوستان کتاب؛

دفتر دوم کتاب «پیام های آسمانی» منتشر شد

دفتر دوم کتاب «پیام های آسمانی» منتشر شد
دفتر دوم کتاب «پیام های آسمانی» تألیف مرتضی دانشمند در 144 صفحه به همت مؤسسه بوستان کتاب منتشر و روانه بازار نشر شد.

به گزارش خبرنگار سرویس کتاب و نشر خبرگزاری رسا، مؤسسه بوستان کتاب وابسته به دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم دفتر دوم کتاب «پیام های آسمانی» نوشته مرتضی دانشمند را منتشر کرده است.

قرآن، کلام خدا و مهم ترین منبع شناخت اسلام است؛ پیشوایان معصوم و بزرگان دین اهتمام فراوانی به آموزش این کتاب مقدس به مسلمانان، به ویژه کودکان و نوجوانان داشته اند.

امام علی(ع) یکی از حقوق فرزندان را بر پدران، آموزش قرآن به آنان می داند و بر همه مسلمانان لازم است در راه آموزش قرآن و ایجاد انس و الفت کودکان و نوجوانان با معارف بلند و نورانی این کتاب آسمانی، تمام توان خود را به کار گیرند.

کتاب «پیام آسمانی» گامی به سوی هدفی بزرگ، وارد کردن کودکان و نوجوانان به دنیای قرآن است؛ پژوهشکده فرهنگ و معارف قرآن پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی با سال ها تجربه در عرصه پژوهش قرآنی، توفیق داشته که در حوزه نشر معارف قرآن، گام های بلندی بردارد. از تلاش های این پژوهشکده طرح تدوین مناسب برای کودکان و نوجوانان است که دفتر دوم آن به تازگی منتشر شده است.

در تفسیر پیام های آسمانی از قصه و سرگذشت به عنوان قالبی اساسی برای انتقال معارف قرآنی به نوجوانان بهره گرفته شد؛ همچنین در انتخاب قصه، از شأن نزول های مرتبط به آیات استفاده شد؛ سوره ها یا آیاتی که شأن نزولی درباره آن ذکر نشده بود، با توجه به فضای نزول و مطالب مطرح شده در سوره، به صورت قصه ای امروزی به نگارش در آمد.

نویسنده این اثر در بخش "سخنی با مربیان و معلمان" می نویسد: دفتر دوم این اثر، مشتمل بر آیات 246 به بعد سوره بقره تا پایان سوره است؛ در تفسیر آیه ها، آیاتی را برگزیدیم که موضوعاتشان با فضای ذهنی نوجوان بیشتر تناسب داشت و به مسائلی پرداختیم که بیشتر جنبه اعتقادی و تربیتی داشت.

اکنون بخش دوم پیام های آسمانی(تفسیر بخش دوم سوره بقره)تقدیم همه قران آموزان، مربیان و علاقه مندان به معارف قرآنی می گردد. گفتی است که مخاطبان این مجموعه، دانش آموزان سال های پنجم و ششم ابتدایی و اول و دوم متوسط اول هستند؛ هر چند برای مقاطع تحصیلی بالاتر نیز مفید است.

این اثر به همت گروه تفسیر ترتیبی و ترجمه قرآن پژوهشکده فرهنگ و معارف قرآن پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی منتشر شده است.

دفتر دوم کتاب «پیام های آسمانی» منتشر شد

ساختار کتاب:

این اثر در قالب 6 داستان با عنوان های «ساکنان شهر مرده»، «هجوم بر سرزمین جت»، «خداوند بر تخت(آیت الکرسی)»، «مرده ای که زنده شد»، «ابراهیم(ع) و پرندگان»، «شیطان وعده می دهد» نگارش و تدوین شده است.

برشی از کتاب:

ساکنان شهر مرده

صد یا صدها سال گذشت، روزی «حزقیل پیامبر» از شهر مرده عبور کرد. نگاهش به بعضی از گورهای دهان گشاد و استخوان های پراکنده افتاد. از خداوند خواست آن ها را زنده کند تا از حالشان با خبر شود. خداوند خواسته حزقیل را پذیرفت. مردم شهر مرده در برابر چشمان شگفت زده حزقیل زنده شدند؛ از گورها برخواستند، گرد و غبار از سر و رویشان پاک کردند و دوباره زندگی را آغاز کردند. خداوند قصه عبرت انگیز شهر مرده را در آیه 243 سوره بقره این مسأله را بازگو می کند.

از این آیه کوتاه می توانیم درس های بزرگی بگیریم؛ یکی از آنها این است که از  اراده و خواست خداوند نمی توان گریخت؛ اگر مقدر شود که کسی در جایی یا زمانی بمیرد، نمی تواند از آن بگریزد.

منظور از این قصه آن است که اگر قرار باشد کسی در لحظه خاصی از دنیا برود، با سفر کردن حتی به جایی دور، نمی تواند جلوی مرگ را بگیرد.

مؤسسه بوستان کتاب وابسته به دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم دفتر دوم کتاب «پیام‌های آسمانی» نوشته مرتضی دانشمند را در ۱۴۴ صفحه با شمارگان ۵۰۰ نسخه به قیمت ۲۶۰۰۰ تومان روانه بازار نشر کرده است.

علاقه‌مندان می‌توانند برای تهیه این کتاب به آدرس قم، چهار راه شهدا، فروشگاه مرکزی بوستان کتاب، و دیگر شعب این مؤسسه در تهران، مشهد و اصفهان مراجعه و یا با شماره تلفن ۰۲۵۳۱۱۵۱۱۸۷ و ۰۲۵۳۱۱۵۱۲۵۰ تماس حاصل نمایند. /۹۹۸/ن ۶۰۲/ش
میثم صدیقیان
ارسال نظرات