۲۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۷
کد خبر: ۶۴۴۲۷۵
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:

رعایت بهداشت فردی رسالت همگانی برای قطع زنجیره کرونا است

رعایت بهداشت فردی رسالت همگانی برای قطع زنجیره کرونا است
امام‌جمعه بجنورد گفت: سهم و رسالت هر کس در مسیر مبارزه با کرونا و قطع زنجیره این ویروس، رعایت بهداشت فردی و اهتمام نسبت به توصیه‌های مسؤولان درمانی است.

حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی و امام‌جمعه بجنورد، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، با تأکید بر اهتمام همگانی نسبت به توصیه‌های بهداشتی و درمانی برای مقابله و مبارزه با ویروس کرونا، اظهار کرد: سهم من از مبارزه با کرونا و قطع زنجیره آن، رعایت بهداشت فردی است، البته دیگران را هم به این امر توصیه می‌کنم.

وی افزود: درواقع سهم و رسالت هر کس در مسیر مبارزه با کرونا و قطع زنجیره این ویروس، رعایت بهداشت فردی و اهتمام نسبت به توصیه‌های مسؤولان درمانی است.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی اظهار داشت: در این شرایط، مهم‌ترین کاری که از دست من برمی‌آید تا زنجیره این ویروس مخوف قطع شود رعایت بهداشت و شست و شوی مداوم دست‌ها است.

وی خاطرنشان کرد: این روزها بیشتر دست‌ها را می‌شویم و باید نکات بهداشتی را بیش از پیش رعایت کنیم تا از این امتحان، گذر کنیم.

امام‌جمعه بجنورد اظهار داشت: در این روزهای کرونایی، نیاز به مواد بهداشتی و ضدعفونی‌کننده بیشتر شده است که در این راستا حسینیه شهدا واقع در جوار مصلای امام خمینی (ره) بجنورد به محل تولید ماسک تبدیل شده تا مشکل تأمین این قلم، حل شود.

وی افزود: در این روزها بازدیدهای مختلفی از واحدهای تولیدکننده مواد ضدعفونی داشتم و مشکلات صاحبان این واحدهای تولیدی را شنیده و تلاش کرده‌ام تا مشکلاتشان حل شود و تولید این اقلام، سرعت گیرد.

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی گفت: کرونا، بلایی است که همه را درگیر کرده و به‌ویژه کادر درمان و بهداشت را به زحمت انداخته است، ما به سهم خود اولین کاری که انجام دادیم توقف برگزاری نماز جمعه بود، البته خطبه‌های نماز جمعه به صورت مجازی خوانده می‌شود.

وی تصریح کرد: البته برای ما و مردم برگزار نشدن نماز جمعه خیلی سنگین بود اما به خاطر اهمیت موضوع و حفظ سلامتی مردم، این امر انجام شد.

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی گفت: در این مدت ارتباط با مردم قطع نشده و خطبه‌ها به صورت مجازی برگزار شده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی در ادامه افزود: به مردم توصیه می‌شود علاوه بر اینکه رعایت اصول بهداشتی را جدی بگیرند، از دعا، توسل و ارتباط با عالم غیب غافل نشوند، زیرا دعا اسباب پیشگیری و درمان بلایا را فراهم می‌آورد و دین ما هم به آن توصیه کرده است، چراکه توسل‌ها، در رفع و پیشگیری از بلا تأثیر زیادی دارد.

وی اظهار داشت: افزون بر این با هماهنگی‌های انجام‌شده، کارهای میدانی هم آغاز شده و طلبه‌ها برای کمک به مردم وارد عرصه شده‌اند و به مردم کمک می‌کنند و در اقدام جهادی برای تمیز کردن و ضدعفونی کردن خیابان‌ها در کنار سایر جوانان حضور یافته‌اند.

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی گفت: به فرموده رهبر معظم انقلاب، هر چیز که کمک کار شیوع ویروس باشد گناه و هر چیز که جلوی آن را بگیرد حسنه است؛ ازاین‌رو نمازهای جماعت هم در استان متوقف شده و با این حسنه، تلاش شده تا به قطع زنجیره ویروس کمک شود./9314/ت210/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات