۲۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۳
کد خبر: ۶۴۳۹۱۸
با هدف پیشگیری از شیوع ویروس کرونا؛

آیین تحویل سال نو در امامزادگان خراسان شمالی لغو شد

آیین تحویل سال نو در امامزادگان خراسان شمالی لغو شد
مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی گفت: به منظور جلوگیری از شیوع کرونا ویروس مراسم پنج شنبه آخرسال و تحویل سال نو در بقاع متبرکه خراسان شمالی لغو شد.

حجت الاسلام عظیم آسوده، مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، از لغو مراسم پنجشنبه آخر سال و تحویل سال نو در تمامی بقاع متبرکه استان به منظور جلوگیری از تجمعات خبر داد.

وی با اشاره به نزدیک شدن ایام پایان سال و فرا رسیدن سال نو گفت: با توجه به اینکه در آستانه سال نو قرار داریم و بر اساس سنت دیرینه در آخرین پنج‌شنبه سال مردم ما برای زیارت اهل قبور و قرائت فاتحه در بقاع متبرکه و محل دفن اموات خود حضور می‌یابند و به غبارروبی و عطرافشانی مزار شریف شهدا و درگذشتگان خود می‌پردازند، این مسئله باتوجه به شرایط فعلی کشور و شیوع ویروس کرونا می‌تواند برای سلامتی هم‌وطنان مخاطره‌آمیز باشد و موجب گسترش بیشتر ویروس شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی افزود: به‌همین جهت و به‌منظور جلوگیری از تجمعات، برگزاری مراسم‌های پنجشنبه آخر سال و آیین‌های نمادین غبارروبی و عطرافشانی بقاع متبرکه در تمامی بقاع متبرکه استان لغو شده است و امکان حضور زائر در بسیاری از بقاع متبرکه وجود ندارد.

وی درباره تدفین فوت‌شدگان در آرمستان‌های بقاع متبرکه هم گفت: در خصوص تدفین اموات نیز با هماهنگی و مجوز شبکه بهداشت تدفین در آرامستان‌های بقاع متبرکه انجام می‌شود.

گفتنی است، پیش از این هم اعلام شده بود در راستای پیشگیری از شیوع کرونا ویروس، تمامی امکانات گرم‌خانه‌ای غذا و آبسردکن‌ها در سطح ادارات و بقاع متبرکه جمع‌آوری و تمامی مهمانسراها و زائرسراها در سطح بقاع متبرکه استان تعطیل شده است.

همچنین تمامی همایش‌ها و نشست‌های آموزشی و اجتماعی که مستلزم تجمع است تا اطلاع ثانوی لغو و برگزای اجتماعات از قبیل مراسم ختم، دعا، محافل اُنس با قرآن تا اطلاع ثانوی در بقاع و اماکن متبرکه سطح استان ممنوع است.

شایان ذکر است، بر اساس اعلام وزارت بهداشت در 24 ساعت گذشته هزار و 365نفر در کشور بهابتلای 46 نفر در خراسان شمالی به بیماری کرونا کروناویروس مبتلا شدند و شمار مبتلایان به 12هزار و 729 نفر رسید.

مجموع بیماران بهبود یافته هم از ابتدا تاکنون به چهار هزار و 339  رسید که شمار بهبودیافتگان روز گذشته، چشمگیر بوده است.

متاسفانه در 24 ساعت گذشته 97  نفر هم در کشور بر اثر این بیماری جان خود را از دست دادند و شمار جانباختگان از ابتدا به 611 نفر رسید.

در خراسان شمالی هم 46 نفر به بیماری کرونا مبتلا هستند و تاکنون 5 نفر هم به علت ابتلا به این ویروس در این استان جان خود را از دست داده اند./9314/ت310/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات