۲۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۶
کد خبر: ۶۴۳۳۱۹
رییس اداره امور قرآنی خراسان شمالی:

آزمون شفاهی حفظ قرآن کریم در خراسان شمالی لغو شد

آزمون شفاهی حفظ قرآن کریم در خراسان شمالی لغو شد
رییس اداره امور قرآنی خراسان شمالی گفت: به‌منظور پیشگیری از شیوع بیشتر ویروس کرونا، آزمون شفاهی مسابقات سراسری حفظ قرآن کریم در استان لغو شده است.

حجت‌الاسلام محمد صالحی نیا، رییس اداره امور قرآنی استان خراسان شمالی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، از لغو برگزاری آزمون شفاهی حفظ قرآن کریم در خراسان شمالی خبر داد و افزود: در راستای جلوگیری از شیوع بیماری کرونا، مرحله شفاهی، هجدهمین آزمون سراسری قرآن و عترت در خراسان شمالی تا اطلاع ثانوی برگزار نمی‌شود.

وی اظهار کرد: بر این اساس به اطلاع عموم قرآن آموزان و حفاظ می‌رساند در راستای جلوگیری از شیوع بیماری کرونا، مرحله شفاهی، هجدهمین آزمون سراسری قرآن و عترت در استان تا اطلاع ثانوی برگزار نخواهد شد.

حجت‌الاسلام صالحی نیا اضافه کرد: زمان جایگزین برگزاری این آزمون در دو بخش «حفظ قرآن کریم» و «طرح تشویقی» با توجه به شفاف شدن شرایط و وضعیت فعلی مشخص نیست تا اینکه شرایط به حالت عادی بازگردد.

رییس اداره امور قرآنی خراسان شمالی با اشاره به اینکه لغو آزمون طبق دستور ستاد اجرایی آزمون سراسری قرآن و عترت بوده است، گفت: به دلیل افزایش نگرانی‌ها در خصوص شیوع ویروس کرونا این آزمون تا اطلاع ثانوی لغو شده و زمان جایگزین آن متعاقباً اعلام خواهد شد.

گفتنی است، آمار مبتلایان به ویروس کرونا در خراسان شمالی تا روز دوشنبه به 34 نفر رسیده که از این تعداد یک نفر فوت کرده است، بر این اساس در بجنورد 18 نفر، شیروان 3 نفر، مانه و سملقان 3 نفر، گرمه 2 نفر و اسفراین 8 نفر به این ویروس مبتلا شده‌اند.

بنا به گفته سرپرست دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی رشد ناگهانی تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در استان به علت افزایش ترددهای غیرضروری مردم و حضور در اجتماعات است و اگر در این هفته این ترددها کنترل و ممنوع شود حتماً در روزهای آینده آمار مبتلایان بیشتر خواهد شد./9314/ت310/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات