۲۰ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۱
کد خبر: ۶۴۳۱۴۶
قائم‌مقام مرکز رسیدگی به امور مساجد خراسان شمالی خبر داد؛

برگزاری نمازهای جماعت در مساجد خراسان شمالی با رعایت مسائل بهداشتی

برگزاری نمازهای جماعت در مساجد خراسان شمالی با رعایت مسائل بهداشتی
قائم‌مقام مرکز رسیدگی به امور مساجد خراسان شمالی با بیان اینکه اقامه نماز جماعت در خراسان شمالی متوقف نشده، گفت: این فریضه با رعایت مسائل بهداشتی در حال برگزاری است.

حجت‌الاسلام محمد معلم، قائم‌مقام مرکز رسیدگی به امور مساجد خراسان شمالی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، اظهار کرد: شیوع کرونا، سبب توقف اقامه نماز جماعت در مساجد خراسان شمالی نشده و این فریضه در حال برگزاری است.

قائم‌مقام امور مساجد خراسان شمالی گفت: برگزاری نماز جماعت در مساجد استان، با رعایت فاصله، میان نمازگزاران، انجام می‌شود و مانعی برای برگزاری این فریضه نیست.

حجت‌الاسلام معلم اظهار داشت: نمازگزاران، در اقامه نماز جماعت، نکات بهداشتی را همچون خودداری از دست به دست شدن کتاب‌ها، رعایت می‌کنند.

وی تصریح کرد: نماز جماعت در بیش از ۶۴۰ مسجد شهر و روستای استان، به صورت جماعت برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام معلم در بخش دیگر سخنان خود با بیان اینکه هنوز اقدامی برای ضدعفونی کردن مساجد استان توسط مسؤولان دولتی انجام نشده است گفت: تنها مشکل، کمبود مواد ضدعفونی کننده است.

قائم‌مقام مرکز رسیدگی به امور مساجد خراسان شمالی، تصریح کرد: با هماهنگی‌های انجام شده امید است این اقدام زودتر انجام شود.

حجت‌الاسلام معلم گفت: در این زمینه نشست‌هایی برگزار شده و مشکلات منعکس شده است و مقرر است با هماهنگی دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی استان، اقدامات لازم برای ارتقای بهداشت مساجد و ضدعفونی این مکان‌ها، انجام شود.

قائم‌مقام امور مساجد خراسان شمالی خاطرنشان کرد: البته مردم منتظر نمانده و بعضاً نسبت به ضدعفونی کردن مساجد اقدام کرده‌اند اما نیاز است با کمک‌های دولت، اقدام مؤثرتری انجام شود.

گفتنی است، آمار مبتلایان به ویروس کرونا در خراسان شمالی تا روز دوشنبه به 34 نفر رسیده که از این تعداد یک نفر فوت کرده است، بر این اساس در بجنورد 18 نفر، شیروان 3 نفر، مانه و سملقان 3 نفر، گرمه 2 نفر و اسفراین 8 نفر به این ویروس مبتلا شده‌اند. 

بنا به گفته سرپرست دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی رشد ناگهانی تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در استان به علت افزایش ترددهای غیرضروری مردم و حضور در اجتماعات است و اگر در این هفته این ترددها کنترل و ممنوع شود حتماً در روزهای آینده آمار مبتلایان بیشتر خواهد شد./9314/ت310/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات