۲۰ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۵
کد خبر: ۶۴۳۱۴۷
فرمانده سپاه حضرت جوادالائمه خراسان شمالی:

۲۵۰ گروه جهادی بسیجی برای مقابله با کرونا در خراسان شمالی سازمان‌دهی شد

۲۵۰ گروه جهادی بسیجی برای مقابله با کرونا در خراسان شمالی سازمان‌دهی شد
فرمانده سپاه حضرت جوادالائمه (ع) خراسان شمالی گفت: در راستای مقابله با ویروس کرونا ۲۵۰ گروه جهادی بسیجی متخصص در امور امداد و نجات و بهداشت سازمان‌دهی شدند.

سردار ابوالقاسم چمن، فرمانده سپاه حضرت جوادالائمه (ع) خراسان شمالی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، با اشاره به آخرین وضعیت سپاه جوادالائمه خراسان شمالی در آمادگی نسبت به ویروس کرونا اظهار کرد: سپاه جوادالائمه خراسان شمالی با تمام ظرفیت آماده همکاری و هم‌افزایی با دستگاه‌های مختلف است.

وی به سازمان‌دهی گروه‌های بسیج امدادی در استان اشاره کرد و گفت: با سازمان‌دهی ۲۵۰ گروه امدادی دارای سابقه در امور امداد، نجات و بهداشت اکنون به کمک نهادهای درمانی و امدادی می‌آییم.

فرمانده سپاه جوادالائمه خراسان شمالی از آمادگی برای شرایط بحرانی نیز خبر داد و خاطرنشان کرد: دو مرکز درمانی در بجنورد و شیروان به همراه یک مرکز قرنطینه برای شرایط بحرانی آماده ارائه خدمت با حداکثر توان به اهالی خراسان شمالی است.

وی ادامه داد: تمامی ظرفیت‌های بسیج را در خدمت معاونت بهداشت و درمان دانشگاه علوم پزشکی به‌عنوان متولی نظام سلامت قرار داده‌ایم.

سردار چمن افزود: تمامی مسافران ورودی از فرودگاه بجنورد را کنترل می‌کنیم و در تعامل با هلال‌احمر، گروه‌های جهادی را سازمان‌دهی کرده‌ایم.

وی در انتها تصریح کرد: در ستاد مقابله با کرونای استان هم این آمادگی را اعلام کردیم که نیروهای ما به‌صورت شبانه‌روزی در پایانه‌های مسافربری مستقر شوند تا با غربال‌گری مسافرین آسیب‌ها را به کمترین میزان برسانیم.

گفتنی است، آمار مبتلایان به ویروس کرونا در خراسان شمالی تا روز دوشنبه به 34 نفر رسیده که از این تعداد یک نفر فوت کرده است، بر این اساس در بجنورد 18 نفر، شیروان 3 نفر، مانه و سملقان 3 نفر، گرمه 2 نفر و اسفراین 8 نفر به این ویروس مبتلا شده‌اند. 

بنا به گفته سرپرست دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی رشد ناگهانی تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در استان به علت افزایش ترددهای غیرضروری مردم و حضور در اجتماعات است و اگر در این هفته این ترددها کنترل و ممنوع شود حتماً در روزهای آینده آمار مبتلایان بیشتر خواهد شد./9314/ت310/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات