۲۰ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۸
کد خبر: ۶۴۳۱۴۵
مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی:

برپایی اجتماعات در امامزادگان خراسان شمالی ممنوع است

برپایی اجتماعات در امامزادگان خراسان شمالی ممنوع است
مدیرکل اوقاف خراسان شمالی گفت: به‌منظور مقابله با ویروس کرونا و با توجه به نظر شورای تأمین استان، برپایی هرگونه اجتماعات مذهبی در امامزادگان خراسان شمالی ممنوع است.

حجت‌الاسلام عظیم آسوده یدکی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، اظهار کرد: با توجه به نظر شورای تأمین استان، برپایی اجتماعات مذهبی در بقاع متبرکه خراسان شمالی ممنوع شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی اظهار داشت: در راستای مقابله با ویروس کرونا در بقاع متبرکه استان اقدامات پیشگیرانه در کلیه امامزادگان و بقاع متبرکه استان به صورت روزانه انجام می‌شود.

وی به در نظر گرفتن تمهیدات لازم ازجمله استریل کردن بقاع برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا اشاره کرد و گفت: در راستای مقابله با ویروس کرونا، هیئت امنای بقاع متبرکه شهرستان‌ها موظف شده‌اند روزانه چندین نوبت این مراکز را استریل کنند.

حجت‌الاسلام آسوده افزود: استریل کردن کتاب‌ها، ادعیه و جانمازها و مهرها از دیگر نکات بهداشتی است که در بقاع متبرکه انجام می‌شود ضمن اینکه به مردم توصیه کرده‌ایم در حد توان از مهرهای شخصی استفاده کنند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی از مردمی که آثار بیماری را در خود مشاهده می‌کنند خواست تا در امامزاده‌ها و اماکن عمومی حاضر نشوند.

وی همچنین توصیه کرد: از مردم می‌خواهیم آداب زیارت را به صورت مختصر به جا آورده و به مدت طولانی در بقاع حضور نداشته باشند.

گفتنی است، آمار مبتلایان به ویروس کرونا در خراسان شمالی تا روز دوشنبه به 34 نفر رسیده که از این تعداد یک نفر فوت کرده است، بر این اساس در بجنورد 18 نفر، شیروان 3 نفر، مانه و سملقان 3 نفر، گرمه 2 نفر و اسفراین 8 نفر به این ویروس مبتلا شده‌اند. 

بنا به گفته سرپرست دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی رشد ناگهانی تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در استان به علت افزایش ترددهای غیرضروری مردم و حضور در اجتماعات است و اگر در این هفته این ترددها کنترل و ممنوع شود حتماً در روزهای آینده آمار مبتلایان بیشتر خواهد شد./9314/ت310/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات