۲۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۳
کد خبر: ۶۴۳۳۲۲
رییس اداره اوقاف بجنورد:

ماسک‌های تولیدی خدام امامزاده سید عباس بجنورد در مناطق محروم توزیع می‌شود

ماسک‌های تولیدی خدام امامزاده سید عباس بجنورد در مناطق محروم توزیع می‌شود
رییس اداره اوقاف و امور خیریه بجنورد گفت: خادمان حرم مطهر حضرت سید عباس (ع) بجنورد با تولید روزانه ماسک، آن‌ها را به‌صورت رایگان در مناطق محروم و حاشیه‌ای توزیع می‌کنند.

حجت‌الاسلام علی‌اکبر صفری، رییس اداره اوقاف و امور خیریه بجنورد، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، به تلاش این مجموعه برای بهره‌گیری از ظرفیت‌های موجود به‌منظور مقابله با کرونا اشاره کرد و گفت: به همین منظور کارگاه تولید ماسک در مرکز افق حرم مطهر حضرت سید عباس بن موسی بن جعفر (ع) بجنورد، برادر گرامی امام رضا (ع) بجنورد فعال شده است.

وی افزود: کارگاه‌های تولید ماسک با همکاری خواهران بسیجی و خادمان در آستان امامزاده سید عباس (ع) راه‌اندازی شده است.

حجت‌الاسلام صفری ادامه داد: اداره کل اوقاف و امور خیریه استان خراسان شمالی به‌منظور همراهی با دیگر نهادها ازجمله استانداری با تشکیل ستاد پدافند غیرعامل در اداره کل و ادارات تابعه شروع به مبارزه با ویروس کرونا کرده است.

وی گفت: در حال حاضر روزانه ۵۰۰ عدد ماسک تولید و توسط خادمان افتخاری امامزاده سید عباس (ع) در مناطق محروم و حاشیه شهر توزیع می‌شود.

وی با بیان اینکه اطلاع‌رسانی مناسبی از راه‌های جلوگیری از شیوع ویروس کرونا در سطح بقاع متبرکه استان صورت گرفته است، افزود: آستان مقدس امامزادگان خراسان شمالی به‌صورت روزانه ضدعفونی و از برگزاری هرگونه مراسم و تجمع در این اماکن جلوگیری می‌شود.

حجت‌الاسلام صفری همچنین از تهیه و توزیع دو هزار لیتر مواد ضدعفونی‌کننده برای استفاده در بقاع متبرکه شاخص استان و ضدعفونی کردن این اماکن خبر داد و گفت: با توجه به اینکه بقاع متبرکه شاخص پذیرای تعدادی زیادی از زائران هستند و تردد در این اماکن مقدس بیشتر است، طبیعتاً به مراقبت‌های بیشتری در خصوص رعایت نکات بهداشتی نیاز است.

وی افزود: به همین دلیل با برنامه‌ریزی و هماهنگی به عمل آمده دو هزار لیتر مواد ضدعفونی‌کننده برای بقاع متبرکه شاخص استان تهیه شده است.

حجت‌الاسلام صفری ادامه داد: این مواد هم‌اکنون در اختیار بقاع شاخص استان قرار گرفته است و به‌صورت مداوم و مستمر روزانه مورد استفاده قرار می‌گیرد، به ‌نحوی که بخش‌های پرتردد در حرم‌های مطهر و همچنین معابر این بقاع متبرکه هر روز شست‌وشو و ضدعفونی می‌شوند.

گفتنی است، آمار مبتلایان به ویروس کرونا در خراسان شمالی تا روز دوشنبه به 34 نفر رسیده که از این تعداد یک نفر فوت کرده است، بر این اساس در بجنورد 18 نفر، شیروان 3 نفر، مانه و سملقان 3 نفر، گرمه 2 نفر و اسفراین 8 نفر به این ویروس مبتلا شده‌اند.

بنا به گفته سرپرست دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی رشد ناگهانی تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در استان به علت افزایش ترددهای غیرضروری مردم و حضور در اجتماعات است و اگر در این هفته این ترددها کنترل و ممنوع شود حتماً در روزهای آینده آمار مبتلایان بیشتر خواهد شد./9314/ت310/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات