۲۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۵
کد خبر: ۶۴۳۳۲۹
مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی:

اهتمام توأمان به بهداشت فردی و معنوی راهکار مقابله با کرونا است + فیلم

اهتمام توأمان به بهداشت فردی و معنوی راهکار مقابله با کرونا است + فیلم
مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی گفت: برای مقابله و مواجهه با ویروس کرونا باید افزون بر رعایت نکات و توصیه‌های بهداشت فردی، به بهداشت معنوی هم اهتمام داشته باشیم.

حجت‌الاسلام حجت سالاری مکی، مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، با اشاره به شیوع ویروس کرونا در کشور، بر ضرورت رعایت و اهتمام ویژه به نکات و توصیه‌های بهداشتی و معنوی در این ایام تأکید کرد.

وی با بیان اینکه این روزها مردم ما در کشور دغدغه‌های مهمی در بحث ویروس کرونا دارند، افزود: در این زمینه چند نکته به ذهن می‌رسد که همه باید نسبت به آن‌ها اهتمام داشته باشیم و دقت کنیم.

حجت‌الاسلام سالاری مکی افزود: در آیه 80 سوره شعراء می‌خوانیم: «وَإِذَا مَرِضْتُ فَهُوَ یشْفِینِ»؛ یعنی خدا کسی است که هنگامی که بیمار می‌شوم او شفایم می‌دهد.

دبیر شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی تصریح کرد: از نشانه‌های خداوند این است که اگر انسان مبتلا به مریضی بشود شفا دست خداوند است؛ اما باید نکات بهداشتی و اصول بهداشت فردی را هم رعایت کنیم.

وی خاطرنشان کرد: هیچ آیینی به اندازه اسلام بر بهداشت فردی و شستن دست‌ها و مرتب بودن اوضاع بهداشتی انسان‌ها تأکید نکرده است، به عنوان نمونه می‌بینیم اسلام درزمینهٔ غذا خوردن به شستن دست‌ها قبل و بعد از غذا سفارش کرده است.

حجت‌الاسلام سالاری مکی اظهار کرد: این روزها که کشور در حال مقابله با این ویروس منحوس است، اهمیت رعایت نکات بهداشتی که از مراجع سلامتی کشور توصیه می‌شود بیش از پیش است.

وی اضافه کرد: به همین دلیل باید در این زمینه دقت بیشتری داشته باشیم و علاوه بر آن اطرافیان، فرزندان، خانواده، همکاران و سایران را هم به رعایت این مسائل و موارد ترغیب کنیم تا هر چه سریع‌تر این موضوع کنترل و مهار شده و سلامتی جامعه اسلامی تضمین شود.

استاد درس اخلاق حوزه علمیه خراسان شمالی تصریح کرد: البته در کنار رعایت بهداشت فردی، آنچه همیشه ایام لزوم داشته و برای سلامت روح و روان خود باید اهمیت ویژه‌ای به آن بدهیم رعایت بهداشت معنوی است.

مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی گفت: برای مقابله و مواجهه با ویروس کرونا باید افزون بر رعایت نکات و توصیه‌های بهداشت فردی، به بهداشت معنوی هم اهتمام داشته باشیم./9314/ت310/ب1

تعداد بازدید : 3
هادی رحیمی
ارسال نظرات