۲۸ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۲
کد خبر: ۶۴۴۴۱۷

گزارشی از فعالیت جهادی حوزویان در مقابله با کرونا

گزارشی از فعالیت جهادی حوزویان در مقابله با کرونا
دبیر ستاد حوزوی بحران و حوادث غیرمترقبه از فعالیت جهادی 950 طلبه و روحانی در 8 کمیته در بحث جهاد سلامت در بیمارستان ها خبر داد.

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین زمانی، مسئول دفتر سیاسی اجتماعی حوزه در نشست مدیر حوزه های علمیه و دکتر قدیر رییس دانشگاه علوم پزشکی که با موضوع همکاری حوزه های علمیه در خدمت رسانی در بحث ویروس کرونا با وزارت بهداشت در دانشگاه علوم پزشکی قم برگزار شد، برهمکاری و هم افزایی ستاد بحران حوزه با وزارت بهداشت تأکید و در شرایط فعلی این امر را ضروری دانست.

دبیر ستاد حوزوی بحران و حوادث غیرمترقبه تأکید کرد: از زمان آغاز شناسایی این ویروس در قم، ستاد بحران همه فعالیتش براساس مبنای علمی و با هم فکری دانشگاه علوم پزشکی بوده است.

حجت الاسلام والمسلمین زمانی گفت: در حال حاضر 950 طلبه در 8 کمیته مشغول فعالیت هستند که بعضی از این کمیته ها مانند عیادت، مشاوره، تجهیز فوتی ها و ... با همکاری بازرسان و مسئولان دانشگاه علوم پزشکی در حال انجام است.

مسئول دفتر امور سیاسی اجتماعی حوزه افزود: یکی از کمیته ها توزیع اقلام پزشکی است. 250 هزار اقلام از سوی طلاب دربین مردم نیازمند توزیع شده است. در این رابطه ها قم توانسته الگوی خوبی برای سایر شهر باشد.

وی ادامه داد: از دیگر فعالیت های طلاب جهادی و ستاد بحران حوزه، رفع نیازمندی های معیشتی بعضی خانواده ها است؛ بر آورد می شود خانواده های زیادی که نیازمند هستند این اقلام را دریافت کنند.

دبیر ستاد حوزوی بحران و حوادث غیرمترقبه گفت: کمیته ای که لازم است در آن رابطه از سوی دانشگاه پزشکی همکاری شود، سلامت است. در این رابطه جزوای متشکل از چندین دستورات دینی تهیه شده است و امید است این کمیته مانند سه کمیته قبلی با همکاری مسئولین بهداشت به فعالیت ادامه دهد.

خاطرنشان می شود؛ در پایان مقداری از اقلام بهداشتی که از طریق خیرین و ازسوی حوزه های علمیه تهیه شده بود به دانشگاه علوم پزشکی تحویل داده شد./998/ج

میثم صدیقیان
ارسال نظرات