۲۸ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۴
کد خبر: ۶۴۴۴۴۹
نماینده منتخب مردم بجنورد در مجلس شورای اسلامی:

ستادهای مردمی منتخبین مجلس به مقابله با کرونا می‌آیند

ستادهای مردمی منتخبین مجلس به مقابله با کرونا می‌آیند
نماینده منتخب مردم پنج شهرستان خراسان شمالی در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی از آمادگی ستادهای مردمی منتخبین برای پیوستن به صف مبارزان علیه کرونا خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، محمد وحیدی، نماینده منتخب مردم شهرستان‌های بجنورد، مانه و سملقان، راز و جرگلان، گرمه و جاجرم در مجلس شورای اسلامی، امروز در جلسه امروز منتخبین مجلس استان با سرپرست دانشگاه علوم پزشکی و فرمانده سپاه جوادالائمه استان، اظهار کرد: باید از ظرفیت ستادهای مردمی منتخبین مجلس برای مبارزه با کرونا استفاده شود.

وی با طرح پیشنهاد فوق خواستار جدیت و تلاش بیشتر مسؤولان و مردم در مقابله با شیوع بیماری کرونا شد و اضافه کرد: ستادهای مردمی منتخبین مجلس این آمادگی را دارند تا به صف مبارزان با بیماری کرونا به پیوندند.

این نماینده مجلس یازدهم ضمن انتقاد به رتبه‌بندی‌های صورت گرفته در خصوص شیوع بیماری گفت: پراکندگی‌های روستایی استان سبب شده تا آمار شیوع بیماری کم ثبت شده باشد و کمی آمار نشان از عملکرد خوب مدیریت نیست.

وحیدی افزود: خراسان شمالی بین ۳ کانون مهم شیوع بیماری یعنی گلستان، خراسان رضوی و سمنان قرار گرفته و بهتر است شاخص شیوع بیماری در استان متناسب با جمعیت سنجیده شود.

وی با بیان اینکه خطر کرونا در استان جدی است، خاطرنشان کرد: به دنبال اعلام وضعیت استان به دلیل اوج‌گیری، آمار ۱۰۰ درصد رشد کرد و این خطر جدی است.

وحیدی اضافه کرد: خراسان شمالی مهاجران اشتغال بسیاری دارد و تقریباً طبق آمار ۲۰ هزار نفر در استان‌های دیگر ساکن هستند که در طی یکی دو روز دیگر وارد استان و روستاها می‌شوند.

وی تصریح کرد: خطر روستایی‌هایی که بیماری پنهان نیز دارند نگرانی را دوچندان کرده است؛ ازاین‌رو باید طی همین روزها تدابیر را بیشتر و استان را تجهیز کرد.

گفتنی است، در جلسه امروز کارگروه‌های تخصصی بسیج اقشار، پزشکی و سازندگی حضور داشتند که پس از هم‌اندیشی‌های انجام‌شده مقرر شد اقداماتی اعم از آگاهی بخشی و جذب کمک‌های مردمی به طور متمرکز صورت پذیرد.

گفتنی است، بر اساس آمار دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی تاکنون ۱۰۰ نفر در این استان به بیماری کرونا مبتلا شده و ۷ تن نیز بر اثر آن جان باخته‌اند./9314/پ310/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات