۲۸ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۸:۰۳
کد خبر: ۶۴۴۵۳۱
حجت الاسلام حیدری:

درب مساجد و بقاع متبرکه مازندران بسته شد

درب مساجد و بقاع متبرکه مازندران بسته شد
مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا در سطح کشور به ویژه استان مازندران درب تمامی مساجد و بقاع متبرکه استان تا اطلاع ثانوی بسته است.
به گزارش خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام ابراهیم حیدری، مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران گفت:  با توجه به شیوع ویروس کرونا در سطح کشور به ویژه استان مازندران درب همه اماکن مذهبی تا اطلاع ثانوی بسته است و از پذیرش مسافران و زائران در امامزادگان معذور هستیم.
 
وی تصریح کرد: از همه مردم درخواست داریم در خانه‌های خودشان ادعیه و دعا‌های خود را داشته باشند و از خدای متعال خواهیم که بیماری و ویروس کرونا زودتر از کشورمان مرتفع شود.
 
مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران خاطرنشان کرد: زائران و علاقه‌مندان به خاندان اهل‌بیت پس از برطرف شدن این بیماری می‌توانند با حضور در بقاع متبرکه حظ معنوی را در کنار امامزادگان داشته باشند.
 
حجت الاسلام حیدری گفت: در بعضی از زیارت نامه‌های ائمه معصومین از جمله حضرت محمد صلّی الله علیه و آله و سلّم زیارت از راه بعید داریم که شهروندان عزیز بعد از نماز مانند سلام دادن به امام حسین (ع)، امام رضا (ع) و حضرت صاحب الزمان (عج) می‌توانند با قرائت قرآن و دعا برای مسلمانان حظ معنوی را داشته باشند.
 
وی با اشاره به بسته بودن درب مساجد، گفت: اذان‌های یومیه به‌صورت مرتب باید از مساجد، بقاع متبرکه و امامزادگان پخش شود.
 
ممنوعیت برگزاری مراسم تحویل سال‌نو در یادمان شهدا مازندران
 
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران نیز گفت: به منظور جلوگیری از شیوع کرونا مراسم تحویل سال نو در تمامی یادمان‌های شهدای گمنام و مراکز فرهنگی دفاع مقدس برگزار نخواهد شد.
 
سردار عبدالله ملکی افزود: پیرو ابلاغیه بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و به منظور جلوگیری از شیوع کرونا مراسم تحویل سال نو در همه یادمان‌های شهدای گمنام و مراکز فرهنگی دفاع مقدس استان برگزار نخواهد شد.
 
وی با بیان این که مازندران پیشگام در اجرای برنامه‌های ایثار و شهادت و بخصوص یادواره‌های شهدا است بر ضرورت زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا در جامعه تأکید کرد و افزود: امیدواریم با ریشه‌کنی ویروس کرونا شاهد برگزاری برنامه‌های حوزه دفاع مقدس باشیم./950/
افشین ایمانی
ارسال نظرات