۲۹ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۸
کد خبر: ۶۴۴۶۲۱
سردار چمن خبر داد؛

سپاه خراسان شمالی ۶۶ کارگاه تولید ماسک راه‌اندازی کرد

سپاه خراسان شمالی ۶۶ کارگاه تولید ماسک راه‌اندازی کرد
فرمانده سپاه حضرت جوادالائمه (ع) خراسان شمالی با اشاره به آمادگی ۵ هزار بسیجی برای مقابله با کرونا، گفت: سپاه استان ۶۶ کارگاه تولید ماسک راه‌اندازی کرده است.

سردار ابوالقاسم چمن، فرمانده سپاه حضرت جوادالائمه (ع) خراسان شمالی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، اظهار داشت: از ابتدای شیوع ویروس کرونا در کشور و استان خراسان شمالی سپاه پاسداران با عضویت در کارگروه‌های مختلف مقابله با ویروس کرونا و همچنین تشکیل قرارگاه عملیاتی پدافند زیستی و سلامت استان از پنجم اسفندماه، به مقابله با این دو روز پرداخت.

وی با قدردانی از تلاش‌های مجموعه علوم پزشکی استان در همراهی خوب با بسیج و سایر دستگاه‌های متولی وی افزود: سپاه خراسان شمالی با 5 هزار بسیجی بسیج ملی مقابله با ویروس کرونا در استان را در نواحی مختلف و مناطق گوناگون استان بر عهده دارند. این افراد در حوزه‌های مختلفی از قبیل حضور در فضای مجازی و اخبار اطلاع‌رسانی به مردم درباره ویروس کرونا ضدعفونی کردن معابر عمومی در خیابان‌های شهری و روستایی و همچنین ایجاد کارگاه تولید ماسک و اقلام مورد نیاز بیمارستانی فعالیت می‌کنند.

فرمانده سپاه حضرت جوادالائمه (ع) خراسان شمالی تصریح کرد: محوطه بیمارستان‌ها، درمانگاه‌ها و پارک‌ها و دستگاه‌های خودپرداز بانکی مکان‌های تجمع عمومی مردم به‌طور مرتب توسط نیروهای بسیجی و با همکاری شهرداری‌های استان ضدعفونی می‌شود.

سردار چمن با اشاره به اقدامات سپاه و نیروهای بسیجی برای راه‌اندازی کارگاه‌های تولید اقلام بهداشتی و مورد نیاز بیمارستان‌ها اظهار داشت: کارگاه‌های تولید ماسک و اقلام بهداشتی در استان از نخستین روزهای تشکیل ستاد ملی مبارزه با کرونا و قرارگاه سپاه راه‌اندازی شد و هم اکنون بیش از 66 کارگاه در مجموعه استان تولید ماسک را بر عهده دارند و بسیاری از نیاز بیمارستان‌ها برای ماسک و لباس بیمارستانی را تأمین می‌کنند.

وی ضمن برشمردن سایر اقدامات سپاه برای پیشگیری و درمان مبتلایان به ویروس کرونا در استان افزود: با همکاری مجموعه گروه جهادی حسین جان بجنورد و گردان‌های بسیجی مجموعه 100 تخت بیمارستانی برای ایجاد یک نقاهتگاه در جوار بیمارستان امام حسن بجنورد آماده‌سازی و تجهیز شد همچنین 10 تخت آی سی یو نیز از مرکز جراحی حضرت جوادالائمه بیمارستان امام حسن بجنورد منتقل و تجهیز شد.

سردار چمن در پایان با اشاره به لزوم ورود نیروهای مؤثر مردمی برای مقابله و پیشگیری از شیوع بیماری کرونا اظهار داشت: جلسات خوبی با منتخبان مردم در مجلس یازدهم داشته‌ایم تا ظرفیت مردمی در مناطق مختلف استان برای مقابله با این ویروس بسیج شود رسانه‌ها و فضای مجازی است آن هم می‌خواهیم مطالبه جدی از نمایندگان استان در مجلس دوره دهم درباره کمبودهای درمانی و بهداشتی استان و اینکه هم اکنون کجا هستند را در اولویت قرار دهند./9314/ت310/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات