۲۹ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۸
کد خبر: ۶۴۴۶۳۱
نماینده بجنورد در مجلس شورای اسلامی:

مردم خراسان شمالی کرونا را جدی نگرفته‌اند

مردم خراسان شمالی کرونا را جدی نگرفته‌اند
نماینده بجنورد در مجلس گفت: متأسفانه در خراسان شمالی بحث کرونا جدی گرفته نشده؛ در حالی که به‌شدت نیازمند اتخاذ تدابیر بیشتر برای مقابله با این بیماری در استان هستیم.

علی قربانی، نماینده مردم پنج شهرستان بجنورد، رازوجرگلان، مانه و سملقان، گرمه و جاجرم در مجلس شورای اسلامی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، اظهار داشت: با توجه به شیوع کرونا در کشور و عدم برگزاری جلسات بر اساس ممنوعیت اجتماعات، جلسات مجلس به‌صورت مجازی برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: قرار داشتن استان خراسان شمالی بین دو استان خراسان رضوی و گلستان که در شرایط بحرانی هستند، نیازمند اتخاذ تدابیر بیشتری برای مقابله با این بیماری در استان است.

قربانی با اشاره به اینکه ممنوعیت مسافرت و حضور مسافران در استان تنها به خاطر سرایت کرونا نیست، گفت: استان خراسان شمالی دارای بیش از یک هزار تخت بیمارستانی است که در صورت ابتلای نیم درصد از جمعیت استان، خدمات‌دهی به همین تعداد هم ممکن است با مشکل مواجه شود و اگر مسافرانی با احتمال بیماری هم وارد استان شود کادر درمانی با مشکلات بیشتری مواجه شوند.

وی تأکید کرد: برای کنترل مسافرت‌ها باید تدابیر جدی‌تری اندیشیده شود، خریدها حتی‌الامکان کمتر انجام شود و مردم بیشتر زمانشان را در منزل بمانند.

قربانی با بیان اینکه امروز 23 میلیون ماسک از کشور چین وارد کشور شد، گفت: همچنین با فراهم‌سازی الکل و مواد ضدعفونی‌کننده طی هفته‌های آینده مشکلات کمبود اقلام بهداشتی رفع خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه دولت قرنطینه را ضروری ندانسته است، گفت: متأسفانه برخی از افراد به خاطر هراس از مثبت شدن نتیجه آزمایش، از انجام تست به‌موقع کرونا ویروس خودداری می‌کنند، در صورتی که با انجام تست در اولین زمان مشاهده علائم مشکوک، می‌توان از شیوع آن جلوگیری کرد.

قربانی گفت: در خراسان شمالی بحث کرونا جدی گرفته نشده است در حالی که کرونا یک ویروس ناشناخته، نوپا و جهش یافته است و برای جلوگیری از شیوع آن باید مراقبت شود.

وی گفت: کرونا لطمه‌های اقتصادی زیادی را به خصوص در بحث کسب‌وکارهای کوچک به کشور وارد کرده است و قطعاً این لطمه‌ها ادامه خواهد داشت، خیلی از مشاغل کوچک راکد شده است.

نماینده پنج شهرستان خراسان شمالی در مجلس شورای اسلامی عقب انداختن پرداخت اقساط بانکی به مدت سه ماه را کمک کوچکی به مردم عنوان کرد.

وی خاطرنشان کرد: دولت اقداماتی را جهت کمک به این گروه‌ها و مردم با درآمد پایین در نظر گرفته است و در مجلس نیز برای کمک به دولت هر قانون‌گذاری نیاز باشد انجام خواهد شد./9314/ت310/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ایوب
Iran, Islamic Republic of
۰۳ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۸:۱۷
به نظر من دولت جدی نگرفته نه مردم.اگر دولت به جای توزیع ماسک و الکل نان و آب را در خانه ها توزیع کند و سوپر مارکت ها مایحتاج مردم را با وانت در خانه ها بیاورند و بفروشند و دولت هم کارت بانکی را شارژ نماید دیگر مردم بیرون نمی روند کسی هم کرونا نمی گیرد.
0
0