۰۱ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۸
کد خبر: ۶۴۴۷۲۸

مقابله قاطع سامانه پدافند هوایی یمن علیه ائتلاف سعودی

مقابله قاطع سامانه پدافند هوایی یمن علیه ائتلاف سعودی
منابع یمنی از مقابله قاطع سامانه پدافند هوایی ارتش و کمیته‌های مردمی با جنگنده‌های رژیم متجاوز سعودی خبر دادند.

به گزارش خبرگزاری رسا، سرتیپ یحیی سریع سخنگوی نیروهای مسلح یمن گفت سامانه دفاعی یمن با چند هواپیمای جنگی دشمنان در آسمان «مجزر و براقش» مقابله کرد.

این سخنگو افزود : سامانه پدافند هوایی یمن، جنگنده‌های متجاوز را پیش از آنکه مرتکب هرگونه اقدام خصمانه شوند، وادار به فرار کرد.

پایگاه خبری الخلیج آنلاین نیز از کشته شدن هماهنگ کننده سابق هلال احمر امارات در عدن خبر داد.

بر اساس این گزارش، شامگاه پنجشنبه، جسد احمد فواد الیوسفی هماهنگ کننده سابق هلال احمر امارات و همراهش یک روز پس از ربوده شدن آنها کشف شد.

بر اساس این گزارش، افراد مسلح ناشناس، الیوسفی و محمد طارق همراه وی را روز چهارشنبه در محله الدین شهر الشیخ عثمان در عدن ربوده بودند و آنها را به نقطه نامعلومی منتقل کرده بودند.

یک منبع که خواست نامش فاش نشود، اعلام کرد جسد الیوسفی و همراهش در حالی در حومه غربی شهر عدن کشف شد که آثار اصابت گلوله بر آن نمایان بود.

الیوسفی تا اکتبر 2019 به عنوان معاون هلال احمر امارات در عدن فعالیت می کرد، اما از آن زمان، هلال احمر امارات، فعالیت و اقدامات خود را در عدن به عنوان پایتخت موقت دولت مزدور عبدربه منصور هادی همزمان با استقرار نظامیان متجاوز سعودی در برخی مواضع استراتژیک شهر در چارچوب عملیات تبادل نقش میان نظامیان متجاوز سعودی و اماراتی در پی آنچه توافق خوانده می شود، متوقف کرد./983/ب

منبع: تسنیم

ارسال نظرات