۰۳ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۵
کد خبر: ۶۴۴۸۸۶
آیت‌الله تحریری:

خداوند در ماه رجب به همه انسان ها عنایت و رحمت خاص دارد

خداوند در ماه رجب به همه انسان ها عنایت و رحمت خاص دارد
تولیت مدرسه علمیه مروی با بیان اینکه رجب ماه رحمت و رأفت کریم مطلق است، گفت: فیض الهی را می توان در ماه رجب به تماشا نشست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله محمدباقر تحریری تولیت مدرسه علمیه مروی، شب گذشته در پیامی صوتی به تبیین فضائل ماه مبارک رجب پرداخت و گفت: خداوند عطوف و رحیم مطلق است.

وی افزود: خداوند متعال در ماه رجب به صورت خاص ملکی را در آسمان هفتم مامور کرده تا بندگان را بخواند و آنان را به سوی حضرت حق دعوت کند.

آیت‌الله تحریری با اشاره به اینکه خداوند در این ماه به همه انسان ها عنایت و رحمت خاص دارد، ابراز کرد: در دعای ماه رجب که بعد از اقامه نماز یومیه قرائت می شود سه گونه عطیه برای خداوند متعال بیان شده است.

تولیت مدرسه علمیه مروی ادامه داد: یکی از آن عطیه ها که امام صادق(ع) در فرازی از این دعا به آن اشاره دارند این است «ای کسی که عطا می کنی به کسی که از تو سوال نکرده است»؛ همه موجودات به صورت فطری از خداوند سوال می کنند چرا که موجود فقیر فطرتا با سوال کردن آفریده شده است.

وی با اشاره به اینکه مخلوقات در تقسیم بندی کلی دوگونه هستند، ابراز کرد: یک قسم از موجودات دارای شعورخاص هستند و قسم دیگر مانند جمادات آن شعور خاص را در مقایسه با دیگر موجودات ندارند؛ قرآن کریم برای همه مخلوقات یک شعور عمومی خاصی را ثابت می کند که همه موجودات با همان شعور خداوند متعال را عبادت می کنند.

آیت‌الله تحریری ادامه داد: طبق این شعور اگر کسی نسبت به خداوند متعال که افاضه کننده وجود و شؤون وجودی است غافل بوده باشد اما در این ماه رحمت الهی را درخواست کند حضرت حق رحمت خود را نصیب او می کند.

تولیت مدرسه علمیه مروی افزود: انسان حتی اگر ملحد، منافق و کافر باشد و این شعور خاص را نسبت به خداوند اعمال نکند پروردگار دست از لطفش بر نمی دارد و همواره به او افاضه می کند.

وی اضافه کرد: همه مخلوقات متصل به بخشنده مطلق هستند اما برخی نسبت به این مساله غفلت دارند اما در مواجهه با سختی ها و ابتلائات انسان می فهمد راهی ندارد جز اینکه به سوی کریم مطلق حرکت کند و پروردگار را با اخلاص بخواند.

آیت‌الله تحریری در پایان خاطرنشان کرد: خداوند حنان و رؤوف است و براساس رحمت و رأفتی که دارد موجودات را در این ماه از افاضه فیض محروم نمی کند./813/پ202/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات