۰۴ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۵
کد خبر: ۶۴۴۹۷۸
در قالب کتابخوان همراه پژوهان؛

نسخه الکترونیکی کتاب «انتظار عامل مقاومت» منتشر شد

نسخه الکترونیکی کتاب «انتظار عامل مقاومت» منتشر شد
نسخه الکترونیکی کتاب «انتظار عامل مقاومت» به همت پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی در قالب کتابخوان همراه پژوهان منتشر شد.
محمد پهلوانی در گفتگو با خبرنگار سرویس کتاب و نشر خبرگزاری رسا با اشاره به آماده سازی نسخه الکترونیکی کتاب «انتظار عامل مقاومت» اظهار داشت: درک صحیح، شناخت درست، توجیه و تعبیر معقول، تفسیر دقیق و واقعی الفاظ و واژه‌ها و اصطلاحات اسلامی، بر هر مسلمان و هرکس که بخواهد به روح تعالیم اسلام، حقیقت مکتب، برنامه‌های تربیتی، اجتماعی، اخلاقی، مدنی، معنوی و مادی آن آشنا شود، لازم است.

وی گفت: فهم جوانب ایجابی و سلبی و مثبت و منفی دین، ارتباط آن با عمل و ترقی و کمال، بهبود زندگی، عدالت اجتماعی، بهتر زیستن و ظهور ارزش‌های انسانی، همه‌و‌همه منوط به دریافت درست این اصطلاحات است.

مدیر فناوری اطلاعات پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی تصریح کرد: اگر مفاهیم واقعی واژه‌های اسلامی و معانی آن‌ها درک شود، اشتباهات و سوء‌تفاهماتی که در شناخت دین و مقاصد آن برای جمعی پیش آمده، مرتفع گشته و هدف‌های واقعی و مقاصد حقیقی دین معلوم می‌گردد.

وی افزود: اگر الفاظ و اصطلاحات دینی به‌طور صحیح درک نشود و با مفاهیم نادرست عرضه شود و نادانان یا مغرضان، آن را به‌صورت دیگر جلوه دهند، زیان آن از گمراهی صریح کمتر نخواهد بود؛ زیرا موجب سوء‌ظن و بدگمانی و برداشت‌های غلط و ناروا از دین می‌گردد.

پهلوانی اظهار داشت: تا آنجا که مترقی‌ترین و کامل‌ترین مکتب را عامل انحطاط، زبونی، بی‌عدالتی و نابرابری می‌پندارند؛ و حقیقتی را که عامل ایجابی و عملی و نشاط‌بخش و انقلابی است، عامل سلبی و منفی و رکود و سکون و وقوف و کناره‌گیری می‌شمارند.

پهلوانی به معرفی کتاب «انتظار عامل مقاومت» پرداخت و اظهار داشت: این اثر به همت لطف الله صافی گلپایگانی تألیف شده که در دفتر تنظیم و نشر آثار حضرت آیت الله العظمی صافی گلپایگانی تهیه و در انتشارات دفتر این مرجع تقلید منتشر شده است.

وی گفت: کتاب «انتظار عامل مقاومت» با ۱۱۲ صفحه منتشر شده و اداره فناوری اطلاعات پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی این اثر را به صورت کتاب الکترونیکی منتشر کرده است.

مدیر فناوری اطلاعات پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی تصریح کرد: این اثر در کتابخوان همراه پژوهان با قابلیت اجرا در سیستم عامل اندروید، ویندوز و iOS قابل دسترسی است.

وی درباره خرید نسخه الکترونیکی این کتاب خاطرنشان کرد: علاقه‌مندان برای دریافت این اپلیکیشن می‌توانند به نشانی www.pajoohaan.ir مراجعه کنند و با خرید نسخه الکترونیکی این کتاب، از مطالب آن بهره‌مند شوند. /۸۲۲/ت ۳۰۳/ش
مهدی فلاحی
ارسال نظرات